Vapriikkiin

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Luin lehdestä että kesäkuussa Vapriikissa on nähtävillä osa Kiinan keisarin terrakotta-armeijaa.
Reilu vuosi sitten näyttely oli Tukholmassa jonne matkustin varta vasten noiden ukkojen vuoksi.
Elikkä satavarmasti minä matkustan Tampereelle sotaukkoja moikkaamaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kiitos vinkistä! Olen varma, että näyttely kiinnostaa myös jälkikasvuani (eikä vain minua). Viime kesänä kävin Tampereella useampaankin otteeseen halvoilla bussireissuilla. Silloin käytiin kauniina kesäpäivänä myös Vapriikin aluetta ihastelemassa, mm. kahvilassa. Mutta kun oli maanantaipäivä, ei itse museo ollut avoinna. Onneksi olivat sentään Vakoilumuseo ja Lenin-museo auki. - Mukava ruveta suunnittelemaan tulevan kevään ja kesän reissuja, niin kauan aion matkustaa kuin jalat kantavat ja halpamatkoja on tarjolla (minulla aina hinta ratkaisee).

Vierailija

Missähän tuo Vapriikki mahtaa olla? Ei sano mitään... jaa se on vissiin tampereella kun mainitaan "punikkimuseo".

Vierailija

Lainaus:

Missähän tuo Vapriikki mahtaa olla? Ei sano mitään... jaa se on vissiin tampereella kun mainitaan "punikkimuseo".

Mitähän sinäkin kulttuuripalstalla teet kun et tiedä mikä on vapriikki.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kaikki ei ole kuylttuuria vaikka niin luulet.
Olen helsinkiläinen, Tampereella en käy koskaan. Meillä on täällä kaikki itsellä ja loput sitten Uudellamaalla tai ulkomailla!
Näin se menee.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Moni muu asia kun kommunismi on kulttuuria.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Olen helsinkiläinen, Tampereella en käy koskaan. Meillä on täällä kaikki itsellä ja loput sitten Uudellamaalla tai ulkomailla!
Näin se menee.

Korjaus:
kulttuuria.
Miksi sivusto hyppii, siksi virhettä ei huomaa???

Vierailija

Lämmin kiitos aloittajalle hyvästä vinkistä.

Tampereella on erittäin paljon mieleisiä kohteita, joissa kannattaa käydä.
Vaikka asun pääkaupunkiseudulla niin käyn esim. Tampereella museoissa, teatterissa ja konserteissakin.
Itse kaupunkikin ihan hieno nähtävyys.
Viimeksi kävin katsomassa Egyptinäyttelyn Vapriikissa ja illalla Työväinteatterissa Lento näytelmän.

Matkailu avartaa suomessakin ja pärjää omalla äidinkielellä.

Vierailija

Olen useamman kerran käynyt Tampereella. Tutustunut nähtävyyksiin ja Vapriikki alueeseenkin sekä käynyt teatterissa. Jos johonkin kaupunkiin haluan, niin se on Tampere myös tulevana kesänä.
Kiitos nähtävyys vinkistä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Minä uskallan olla sitä mieltä että komunismi kaikkine vaikutuksineen kuuluu kiinteästi kulttuurihistoriaan aivan samoin kuin Kiinan keisarin terrakottasotilaatkin.

Vierailija
mökinmuori

Minä uskallan olla sitä mieltä että komunismi kaikkine vaikutuksineen kuuluu kiinteästi kulttuurihistoriaan aivan samoin kuin Kiinan keisarin terrakottasotilaatkin.

Niin varmaan sulle "komunismi" kuuluu mutta se ei ole kulttuuria vaan aivan muuta.
Tampereella olen kerran ollut jossain kauppakeskuksessa jossa sijaitsi silloin Knossos-niminen ravintola. Mahtaa sitä olla enää.
Olimme siellä vieraina isommalla porukalla.
Kommunismi = politiikkaa ja verellisen vallankumouksen tekoa. Jotkut sanovat että Euroopan viimeiset kommarit löytyvät Suomesta (Tampereen seutu pahin...).

Vierailija

Toivoisin ettei palstalla esitettäisi sentapaisia tölväisyjä kuin "mitähän sinäkin täällä teet, kun et tiedä..."
Vaikka tällä kertaa ei ollut osoitettu minulle, niin pidän epäystävällisiä kommentteja tarpeettomina.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Näin se menee.

Ei sentään ihan kaikki: Postimuseo siirretään tuonne Tampereelle kuulemma.

Vierailija

Kotiseuturakkaus on toki hyvä asia, kunhan se ei paisu yli äyräittensä.
"Arvosta itseäsi - anna arvo toisillekin."

Vierailija

Vieläkös Tampereella on myös kenkämuseo? Kävin siellä ehkä 5-7 vuotta sitten ja mielenkiintoinen museo sekin oli!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat