Matkakirjat

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Matkoja odetellessa on mukava lueskella matkakirjoja. Tässä pari kirjaa uudemmasta päästä.
Vaikka Kanarian saaret eivät minua kovin kiehdo niin Ilaskarin kirja Oravanpyörästä onnellisten saarelle- koti Kanarialla tarjosi mukavan lukuhetken.

Sara Sauren kirja Ateenan kulkukoirat kannattaa lukea ajatuksella, suosittelen sitä myöskin ns. vihakirjoittelijoille.

Kommentit (9)

Vierailija

Luen asiapitoisia kirjoja maista/kapungeista joihin ollaan menossa.
Ovat siis ns. matkaopaskirjoja.
Myös kaunokirjallisuutta , joissa tapahtumat sijoittuvat vieraisiin maihin, on tullut luettua. Nimekeluetteloa en laita, se olisi pitkä eikä kaikkea muista tietenkään.

Vierailija

Nyt digiaikana on mukava tehdä omistakin matkoista valokuvakirja, jota on mukava katsella sitten myöhemmin.Se on paljon mukavampi ja halvempi, kuin iso määrä valokuvia. 14.4 taas Kreetalle kuvaamaan ja kevättä vastaan ottamaan.

Vierailija

Lueskelen parhaillaan Marika Burtonin Ihana Irlantini kirjaa, joka on toki muutakin kuin matkakirja, kertomus hänen omasta elämästään. Ihan miellyttävää luettavaa.

Vierailija

Kirjastossani on suuri määrä eri maihin, matkustamiseen, ruokakultuuriin liittyviä kirjoja.
Olen mieltynyt Hanna Tuurin Irlantiin sijoittuviin kirjoihin. Hanna on Antti tuurin tytär joten kirjoittaminen sujuu, on verenperintöä. On asunut Irlannin maaseudulla jo pitkään. Yhden kirjan nimi taitaa olla Tuulten saari. Kaikki kirjoittamansa kirjat ovat hyllyssäni.
Saila

Vierailija

Pakko lisätä vielä yksi helmi eli
Staffan Stolpe: Från min grekiska grotta.
Ruotsalainen kultuuripersoona/kirjailija on asustellut pitkään Peloponnesoksella
Kardamilissa. Kirja on todella kiehtova, sen taidan ottaa matkalukemiseksi
viikon päästä tulevalle reissulle (joka matka ei ole Kreikkaan vaan erääseen kaupunkiin).
Saila

Vierailija

Göran Schildin Daphne sarjan jossa hän purjehtii Odysseyksen jalanjäljillä Kreikkaan luen aina säännöllisesti uudelleen.
Myös kirja Aurinkolaiva, eli purjehdus Niilillä kuuluu matkakirjojen suosikkeihini.
Muutama päivä sitten tuli postista oma valokuvakirjani Amsterdamista.

Hanna Tuurin olen tavannut kun hän kävi kirjastossamme kertomassa tuotannostaan.

Vierailija
mökinmuori

Göran Schildin Daphne sarjan jossa hän purjehtii Odysseyksen jalanjäljillä Kreikkaan luen aina säännöllisesti uudelleen.
Myös kirja Aurinkolaiva, eli purjehdus Niilillä kuuluu matkakirjojen suosikkeihini.

Hanna Tuurin olen tavannut kun hän kävi kirjastossamme kertomassa tuotannostaan.

Minulla, tai meillä, on kaikki Schildtin kirjat. On myös erään toimittajan tekemä kirja pariskunnan elämästä
Leroksella, ostin sen heti kun ilmestyi. Käymme Villa Schildtissä vuosittain ja tapaamme Christinen lähes joka
kerta.
Saila

Vierailija
mökinmuori

Kävitkö muuten uudistetussa Rikjsmuseumiaa Amsterdamissa? Museo oli 10 vuotta suljettuna
korjausten takia ja nyt huhtikuussa avattiin taas (kuningatar Beatrixin viimeinen virkatehtävä)?
Aion mennä käymään museossa kun menen seuraavan kerran Amsterdamiin.

Saila

Vierailija

Kun pääsin vauhtiin, en voi olla hehkuttamatta noita Staffan Stolpen kirjoja. Häneltä on ilmestynyt yksi jonka nimessä on sana uzo... kirja nimeä en muista ja yksi nimeltään Morea. Viimemainitun painos on ollut loppu , harmillista. on todella mahtava kirjoittaja, Morea on ilmestynyt aikoinaan suomennettuna, saattaa olla jossain kirjastossa saatavana (ei pääkaupunkiseudun).
Saila

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat