Hei! Mitä maksat!

Vierailija

Mietin tässä tätä yleistä hintatasoa.
Pyhät on tulossa, yleensä hankitaan juhlaruokaa ja kokoonnutaan perheen tai suvun kanssa yhdessä nauttimaan hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta.
MItä mieltä olet ruuan hinnasta?
Onko ruuan hinta vielä kohtuullista?
Onko rahkeissa varaa syödä hyvin?

Kommentit (4)

Vierailija

Suomessahan on aika kallista ruokaa, liha varsinkin.
Moni syö aivan liian hyvin kun vilkaisee vyötärönseutua.
Minäkin syön hyvin, mutta pidän painostani huolta, ei saa nousta.

Kyllä kai joskus voi herkutellakin, mutta yhteinen kokoontuminen lienee tärkeintä.
Itse laitan makaroonilaatikon salaatilla ja mämmiä. Ehkä keitettyjä muniakin.

Vierailija

En pidä kirjanpitoa menoistamme. Ostan "kunnollista" ruokaa, mutta työssäkäyvänä on pakko ostaa silloin tällöin myös eineksiä. Stockalta ostan herkkukeittiön tuotteita myös, kun työpäivän jälkeen ei jaksa laittaa mitään seuraavan päivän eväiksi työpaikalle. En käy työpaikan lounasravintolassa, niihin ruokiin kyllästyy ja on vielä pakollinen erikoisruokavalio.
Kyllä ruoka maksaa Suomessa, se on selvää. Ei siinä hirveästi voi säästää jos haluaa hyvää ja terveellistä ruokaa.
Pääsiäisenä ei laiteta ruokaa kotona, ollaan matkoilla. Toki siellä menee rahaa ravintoloihin mutta maa/kaupunki johon mennään, on edullinen mitä ravintolapalveluihin tulee. Lentomatkoihin ja hotelliin menee rahaa.

Vierailija

Kyllä vähällä rahalla voi syödä hyvin ja terveellisesti.

Keräämme itse sienet ja marjat. Kuulumme "pottukimppaan" viiden muun perheen kanssa, joten perunat koko talveksi maksavat vain muutaman euron. Kasvatan sipulit, lantut, porkkanat ja muut hyötykasvit pienellä kasvimaallamme.

Lihan hankimme suoraan tilalta suurina määrinä, esim. puolikkaan viljapossun kerralla paloiteltuna. Kalat pyydämme itse tai ostamme paikallisilta kalastajilta.

Lämmitys sekä ruuanvalmistus ja leipominen hoituu leivinuunilla.

Hyvähän minun on tietysti näin tehdä. Asumme maalla, järven lähellä, joten kaikki edellä mainittu onnistuu. Kaupunkioloissa samoja asioita on vaikeampi toteuttaa.
Laskeskelin, että meidän kahden henkilön taloudessamme ruokamenot ovat noin 300€ kuukaudessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat