Kommentit (9)

Rakastan runoja. Kuinka saisin tämän runon osaksi elämääni? Runous on aidointa kirjallisuutta, kirjoitti joku tällä kulttuuri-palstalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Rakastan runoja. Kuinka saisin tämän runon äsaksi elämääni? Runous on aidointa kirjallisuutta, kirjoitti joku tällä kulttuuri-palstalla

Luettuani runon perun puheeni. Kamala runo. Taas syyllistetään äitejä. Maailman suloisimpia olioita. Unohdan runon ja palaan äidin luo maalle. Äiti rakas, anteeksi!

Eikö täällä saa mielipiteitään sanoa? Kuka poistaa toisten mielipiteet?
Onnettomat pirut.Jo otsikko on luotaan työntävä. Runo on kylmä ja tunteeton.

Minun mielestä äiti sanaa käytetään runossa vain kielikuvana eikä suinkaan äitiä syyllistetä siinä.

En kysymykselläni halunnut rajata mielipiteitä vaan saada tietoa siitä miksi se herättää negatiivisiä tuntemuksia. Runon nimi ei ole kaunis, mutta eihän elämäkään aina ole! Runon voi myös nähdä huolestuneena, tunteellisena ja voimakkaana kannanottona runon "väärintekijää" kohtaan joka ei huomaa edes tehneensä julmasti.

Kirjoitin mielipiteenäni runon nimestä, että se on luotaan työntävä. En lähtenyt nimeä mitenkään analysoimaan, vaan sain heti kuvan, että on negatiivinen ja niinkuin kirjoitin luotaan työntävä. Saa aikaiseksi tunteen,luenko runon vai en. En sen kummemmin lähde vertaamaan elämää runon nimeen.
Itse runo sai minulle aikaan kylmiä väristyksiä ja kuvan tunteettomuudesta. Eihän tämä runo kuitenkaan sisällä mitään syvällistä, korkeintaan hetkellistä katumusta.

Tunteeton runo, tunteettomista, välinpitämättömistä vanhemmista ja heidämn mielestään vielä epäonnistuneimmista lapsistaan. Ruma runo!

Minusta runossa joku herättelee väärin toista kohtaan tehnyttä ihmistä siis kielikuvana äitiä joka aiheutti=synnytti tilanteen jossa joku rikkoutuu elikkä jota loukataan haukkumalla, jättämällä jne. ja näin yritetään sille "äidille" viestiä teosta ja kenties jopa saada se "äiti" katumaan ja pyytämään anteeksi tekoaan, mutta sehän runouden hienous on, että sen voi tulkita niin monella eri tavalla!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat