Sydämen rytmihäiriöt

Vierailija

Hei kohtalotoverit!

Olen avannut blogin joka käsittelee rythmihäiriöitä ja elämää niiden kanssa. Blogi on avattu 4.4.2013 ja toivotan tervetulleeksi kommentoimaan myös sinne näistä ongelmistanne.

"Samassa veneessä ollaan". Blogin osoite on: http://heartbeat49.blogspot.fi/

Tv. Nm. Onneton -63

Kommentit (13)

Vierailija

Samassa veneessä on ehkä kohtuuton väite. Monille sydämen rytmihäiriö on yllättävä sairaus. Toisille se on itse hankittu sydämen sähköisen viestinnän rappeuma. Molempien kanssa voi elää, jos haluaa huolehtia itsestään. Itse pidän tärkeänä beta-salpaajaa vastaan sparraamista. Lääke laiskistaa koko kropan, kun rasituksen kasvaessa suorituskyky loppuu kuin seinään. Se yllyttää rasituksen kasvattamiseen urheilurannekkeen kontrollissa ja välttämällä yletöntä hengästystä. Sydämen teho on parantunut kuudessa vuodessa kolmisenkymmentä prosenttia.

Vierailija

Lainaus:

Hei kohtalotoverit!

Olen avannut blogin joka käsittelee rythmihäiriöitä ja elämää niiden kanssa. Blogi on avattu 4.4.2013 ja toivotan tervetulleeksi kommentoimaan myös sinne näistä ongelmistanne.

Tv. Nm. Onneton -63

Ei ole sydämen kanssa ongelmia joten tuohon itkuvirsikuoroon en liity.Blogit ei kiinnosta muutenkaan...luen vain asiantuntijoiden eli koulutettujen henkilöiden kirjoituksia.

Vierailija

Se on hieno asia jos sinulla ei ole sydänongelmia. Tuskin minäkään olisin blogia perustanut, jos ei olisi ollut näitä ongelmia. Mutta onneksi Suomi on vapaa maa ja jokainen saa ilmaista mielipiteensä ja tukea toinen toistaan. Monilla näitä ongelmia on sydämen kanssa ja olen saanut kannustusta perustaa tuon blogin. Blogi ei ole pelkästään surkuttelu paikka vaan siellä voi jakaa kokemuksia ja saada vinkkejä, kuinka kukin jaksaa elää jatkuvien rytmihäiriöiden kanssa. On vaan nähty ja koettu, että joskus on koulutettujen henkilöidenkin vinkit lopussa, kun eivät rytmihäiriöt ota loppuakseen.
Hyvää päivänjatkoa :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hei kohtalotoverit!

Tv. Nm. Onneton -63

Ei ole sydämen kanssa ongelmia joten tuohon itkuvirsikuoroon en liity.Blogit ei kiinnosta muutenkaan...luen vain asiantuntijoiden eli koulutettujen henkilöiden kirjoituksia.

Olet onnekas, jos vielä ei ole ollut ongelmia sydämen kanssa.
Ei rytmihäiriöt tule kello kaulassa. Yllättävät ja sitten pitää vain nöyrästi näiden yllätysten kanssa oppia elämään.
Elämä jatkuu yllätysten jälkeenkin, enkä usko, että kukaan rytmihäiriöiden takia itkuvirsikuoroon lähtee, eihän nyt toki.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hei kohtalotoverit!

Tv. Nm. Onneton -63

Noin on kuorolaulu muiden huono-osaisten kanssa ei kiinnosta pätkääkään.
On beetasalpaaja, mutta en ole niin sairas, ettenkö voisi tuollaiset voivotukset ja itsensä tarkkaikut jättää tuonnemmaksi.
Kuorolaulu ei ole kiinnostanut koskaan. varsinkaan sairaiden ämmien kanssa.
Ihmiset valittaa muutenkin tarpeeksi joka paikassa, aivan kuin sairaus olisi joku palkinto, josta täytyy jatkuvasti puhua.
Niillä jotka jatkuvasti sairauksistaa puhuu, on tosi paha ongelma psyykensä kanssa
No se voi aina kaataa toisten niskaan. Otan osaa!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Hei kohtalotoverit!

Tv. Nm. Onneton -63

On beetasalpaaja, mutta en ole niin sairas, ettenkö voisi tuollaiset voivotukset ja itsensä tarkkaikut jättää tuonnemmaksi.
Ihmiset valittaa muutenkin tarpeeksi joka paikassa, aivan kuin sairaus olisi joku palkinto, josta täytyy jatkuvasti puhua.
Niillä jotka jatkuvasti sairauksistaa puhuu, on tosi paha ongelma psyykensä kanssa

No älä täällä sitten mellasta. Kummallista, että ylipäätään aloit lukea tätä ketjua. Jonkunlaista vihaa kuitenkin kannat sydämessäsi, kannattaisi hillitä sitä vähän, niin olisi parempi olo.

Vierailija

Jos jotakin sairastaa, vaikka sitten rytmihäiriöitä, on mukava keskustella toisten saman vaivan kanssa elävien kanssa. Ei se ole mitään surkuttelua vaan valaisevaa ja hyödyllistä.

Vierailija

quote] Noin on kuorolaulu muiden huono-osaisten kanssa ei kiinnosta pätkääkään.
No se voi aina kaataa toisten niskaan. Otan osaa![/quote

Siispä meneppäs hiirenhallintakurssille mars mars.

Vierailija

Se on vaan niin tässä maailmassa että beetasalpaaja ei ole autuaaksi tekevä. Joillekin se toimii, joillekin ei.
Jos sinua ei kiinnosta sairaiden ämmien kuorolaulu, niin eihän siihen ole pakko kenenkään osallistua, täysin on vapaaehtoista. Mutta oletko ottanut huomioon, että joukossa saattaa olla joku, jota se ehkä kiinnostaa. Suotakoon kaikille mahdollisuus hakea tukea mistä haluaa.
Se on totta mitä sanot, että ihmiset puhuu vaivoistaan paljon. Mutta silläkin on varmaan tarkoituksena, halutaan sitä pahaa oloa ulos. Toinen saattaa juoda alkoholia, toinen voi keskustella, kullakin on ne omat keinot.
Psyykkeeseen myös sairastaminen vaikuttaa. On todettu, että erityisesti sydän- ja syöpäsairaat masentuvat muita sairaita enemmän. Se on vaan sellainen juttu, että kaikki eivät pääse pyskologien juttusille tai muuten purkamaan ajatuksiaan. Tässä tapauksessa hyvästä asiasta on kääntymässä sinun mielestä negatiivinen asia?

Vierailija

"Se vaan on sellainen juttu"...että minullakin on oikeus kertoa mitä mieltä olen, niin kuin teillä muillakin. Minä vaan vastasin omasta puolestani, omalla mielipiteelläni, blokiinsa kutsujalle, että ei kiinnosta.
Johtunee siitä, että en minä, niin kuin te toiset, olette uteliaita ihmisten sairauksille.
Kas kun minun palkintoni on ELÄMÄ iloitsen siitä, siis elämästä.

Vierailija

Tosiaankin miksi ihmeessä pitää alkaa nälvimään tätä rytmihäiriösivua, kun kerta kirjoittajalla ei ole häiriöitä ym.vaan tuntuu olevan jonkinlainen kauna "sairaita ämmiä" kohtaan ? Onko joku nainen lempannut sinut ? oletko sinä jättänyt jonkun naisen rytmihäiriöiden takia vai mikä riipoo ? Älä kuitenkaan tänne pura myrkkyjäsi, vaan kiukuttele muissa ketjuissa, on siellä muitakin äksyjä kaveriksi sulle. Ilmankos olen live-elämässäkin vain harvoille kertonut ko.asiasta, koska se ei minusta päällepäin näy mitenkään, kun ei voi tietää millainen haloo normaalista asiasta olisi tullut.
Minulla on beetasalpaaja ollut ainakin 15v käytössä, on stressiperäinen rytmihäiriötaipumus, sydän jättää lyöntejä väliin ja sitten jytkähtää nopeaa sykettä tulemaan, on todella auttanut oloa kun lääke tasaa rytmit esim.yöksi.

Kyllähän se vaikuttaa esim. liikuntaan tai muuhun rasitukseen kun lääke estää sykkeen nousua. Pitää vaan lenkki aloitella rauhallisesti ja lisätä vauhtia vähitellen, samoin hiljentää lenkin lopuksi tahtia. En ole huomannut mitään kovin haittaavia sivuoireita, olen tottunut tähän. Käyn muiden asioiden takia kerran vuodessa tarkastuksessa ja sydänfilmi otetaan myös. Hyvin on mennyt.
-s-

Vierailija

PS. kannattaisi opetella termejä esim.mitä blogi tarkoittaa. Tämä ei nimittäin ole kenenkään yksityinen blogi ..että näin se ploki menee.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Hei kohtalotoverit!

Tv. Nm. Onneton -63

Nyt kyllä tuntuu, että joku muu kuin rytmihäiriöiset kaataa psyyken ongelmiaan ja pahaa oloaan toisten niskaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat