Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Autoritaarisen kasvatuksen koulima ihminen ei ymmä'rrä, että normipakosta vapaa ihminen käyttäytyy hyvin ja empaattisesti luonnostaan. Kaikenlaiset kaarina suonperät vaativat ihmisiä käyttäytymään omien tottumustensa tahdittamina, koska eivät sopeudu nuoremman ajan käyttäytymisen kuvioihin. Olisi kai se herttaista, jos tyttöset yhä niiata niksauttaisivat ja pojat kohottelisivat kadulla vanhemmille lippiksiään. Tädittely ja sedittelykin olisi näin vanhemmiten mukavaa kuultavaa - no ei sentään!!!

Vierailija

Kiitos ja ole hyvä ovat nykyisin korvaani yhtä välinpitämättömiä tokaisuja kuin arikikliseeksi halpuutettu  "Hyvää päivän jatkoa".  Ihmisen voi ehdollistaa hokemaan mitä tahansa. Mutta milläs palautat  entisajan open vaientaman tunnemaailman ja ahdistuneeksi muuttuneen seksuaalisuuden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Nettikäyttäytymisen  opit sain Paikka Aurinkossa sivustolla täti  Pihlajaiselta.  Olin tunnollinen oppilas.  En vain ymmärrä  että opettaja haukkuu vieläkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nettikäyttäytymisen  opit sain Paikka Aurinkossa sivustolla täti  Pihlajaiselta.  Olin tunnollinen oppilas.  En vain ymmärrä  että opettaja haukkuu vieläkin. 

Jospa hyväksyisit sen, ettei oikeassa olevia olekaan. Koira ilmentää, mitä sille on opetettu. Ihminen paljastaa oman luontaisen persoonallisuutensa. Erikseen ovat ne kovaosaiset, jotka on nujerrettu "käyttäytymään hyvin".

Vierailija

- Hyvää päivää täti. Minä olen Pirre  tosta naapuritalosta. Olen 9 vuotta vanha. Äiti on sokea eikä pääse ulos muuta kuin kodinhoitajan taluttamana. Kodinhoitajatäti ehtii käydä meillä vain puoli tuntia päivässä. Minä käyn kaupoissa jos meillä on rahaa. Voisko kiltti täti lainata kaksikymppiä, niin saisoin K-marketista kaalikääryleitä, kun ne on tarjouksessa. Ja maitoa. Äidille vois Dominokeksejä jos täti lainais.  Kyllä minä maksan takaisin, kun veli saa tilin postista.  Ja äitikin saa kansaneläkettä.

.

- Ei minulla ole ylimääräistä rahaa, tyttö kulta.

.

Vit(.)n ämmä. Näin kun sä tulit tohon parkkiin punaisella Audilla ja suon homos juoksi viinakauppaan.

.

- Kultaseni minkälaista kieltä sinä söpöläiseni käytät. Eikö äitisi opeta ...

.

- Hei pedofiili. mä en oo sun kultases. Opettele käyttää sivistynyttä kieltä ja jakamaan apua lähimmilles. Annathan sä tolle jätkällekin.

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:

.

Baskaroista basgara göggö

.

Ihan kuin soisi korvissa Baggaran musiikki!

Vierailija

Hiukka vain huumoripitoista, että taas jaksaa noudattaa hyviä käytöstapoja.

Tosikkomaisuus tappaa elämästä kaiken huumorin, kuka sellaista jaksaa!

Ollaan vaan sitä itseä miksi olemme kehittyneet ja kasvaneet, kukin luonteensa mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Peli on selkeää. Törkyyn tulee vastinetta saman suuntaisesti. Olen monasti käyttänyt törkeää kieltä. Mutta aina se on liittynyt edellisen kommentin sanomaan.

Myöskin kauniilla sanoilla peitelty piruilu potkii takaisin.

Millaisissa seuroissa mahdat liikkua, kun viesti on tuo?
Kuvaa siis itseäsi myös.
Hyvät tavat, kohteliaisuus, tavat ovat itselleni selviö, minut on KASVATETTU.

Millaisissa seuroissa ? Esimerkiksi tällä sivustolla. Kun joku haukkuu vatipääksi, vajakiksi- niin en varmasti vastaa "kiitos kultaseni"
Tuosta kasvatuksesta en tiedä muuta kuin iso olet.[/quote]

Oletko tullut ajatelleeksi, että tuo kiitos kultaseni, olisi juuri oikea vastaus?
Sen parempaa nolausta en keksi, ja se olisi osoitus huumorintajusta, joka provosoitujalta puuttuu.

Vierailija

Rakas ystävä, kaikella ystävyydellä ja kohteliaimmin: Hyvät tavat ovat aivan muuta kuin normi tai säännöstö. Asiaa voi havainnoida terveessä parisuhteessa tai suhteessa omiin lapsiimme. Onko niihin edes kirjoitettu tapakulttuurioppaita? Hyvät tavat eivät taida syntyä "tapakasvatuksen' tuloksena, vaan hyvän elämän perinteestä.

Vierailija

Hyvät käytöstavat ja kaunis keskustelu on todellakin muuta, kuin kasvatuksen tuote. Jotka muuta sanovat, kaivelevat säätyläiäisaikojen historiaa.  Luokkayhteiskunnassahan köyhien ja punikkien kakarat piti kasvattaa hyville tavoille ja Herran nuhteeseen. Sellaisen väkivallan krapulaa saamme kärsiä yhä bresneviläisen  jäykän ay-liikkeen kömpiessä kohti nykyaikaista edunvalvontaa. Se, joka samoo, miten "pitää käyttäytyä" tai miten "pennut pitää kasvattaa" ei välttämättä kannata kuunnella. Ikitotuuksia ei ole kuin nyrkillä ja remmillä kasvatettujen arpeutuneissa aivoissa..

Vierailija

Pojat on opetettava pokkaamaan ja kumartamaan kohteliaasti. Ja hattu pois päästä vanhempia tervehtiessä. Ovia pitää kiirehtiä alvariinsa avaamaan kohteliaasti tädeille ja sedille . Tytöt ovat heikompia astioita. Siksi on riittävää, että sanovat vanhemmille ihmisille "Kyllä täti" ja "Kyllä setä" ja niiata niksauttavat kauniisti. Kaikkinainen rumien puhuminen on nuorilta kielletty. Suu voidaan pestä mäntysuovalla jos puheeseen ilmestyy tuhmuuksia.

Ja jo lasten mieleen tulee terottaa, mikä on "Viinan piru". Kotkotuksia ei pidä nuorille opettaa.

Vierailija

Joo on se kohteliaisuus hyve! Mutta käytöstavat kuin tämä maailmakinjossa elämme  muuttuu.

Toisen ihmisen huomioon otto, kunnioitus murenee kaiken aikaa.

Ei kuitenkaan tarkoitus ole elää enää 1900 luvulla! Sadassa vuodessa elämä ja yhteiskunta kuin siinä elävä ihminenkin muuttuu. Siihen vain on sopeuduttava eikä esittää älyttömiä vaatimuksiaan. Kunhan edes oppisivat laittamaan tupakan tumppinsa ja roskansa roskikseen eikä kulkijoiden jalkoihin. Mitä isommat edellä sitä pienet perässä, sanonta pitää paikkansa.

Enustan myös, että tämä some-villityskin laantuu ja sen myötä ihmisen itseksekeisyys ei ole enää niin näkyvää. Mutta kaipaan  eräidenkin palveluiden jatkumista, että ei meistä tulisi joka alan taitajoita ja ihmiset menettävät työpaikkansa.  Asiantuntijuus on joillekin tosi hankalaa koska  tietokonemaailma on outoa ja kaikki ei opi edes käyttämään puhelinta oikein!

Olikin Tamperelaisessa hyvä huhtikuun ensimmäisen vedätys. Aprillipila.. puhelimen käytöstä pussien lippurkastajan sijaisena.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat