Vierailija

Olen nelikymppinen nainen ja viimeiset pari kuukautta olen kärsinyt ns. ”aivosumusta”, eli en reagoi mihinkään on vaikea keskittyä ja olo on väsynyt ja haikea. En osaa sanoa mistä tila johtuu en vain ymmärrä asioita ja teen pajion puhevirheitä, kirjotusvirheitä, kuulen asioita väärin yms.
Asia alkaaa todella raivostutta! Haluaisin pirteän, skarpin ja reagoivan olon!! MITEN SEN SAA!!??

Kommentit (12)

Mene lääkäriin, hyvä ihminen! Saattaapi olla masennus, verenkieron tukos, väärällä jalalla nouseminen, kestokrapula ja ties mitä. Näillä palstoilla tuskin ammattiauttajat pesivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

olen käynyt lääkärissä, he eivät vastaa suoraan kysymykseen.. valitettavasti

Jospa sinä et kuullut sitä. Pyydä kirjoitettuna!

Hakeuduppa sellaisten ihmisten puheille, jotka kärsivät rakennusten homeongelmien seurauksista, saat ehkä vertaistukea. Kuulostavat nimittäin hyvin hyvin sen suuntaisilta nuo sinun vaivasi. Ja siihen ei auta kuin tutkituttaa asunto/työpaikka ja paeta tarpeen mukaan! Valitettavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen nainen ja viimeiset pari kuukautta olen kärsinyt ns. ”aivosumusta”, eli en reagoi mihinkään on vaikea keskittyä ja olo on väsynyt ja haikea. En osaa sanoa mistä tila johtuu en vain ymmärrä asioita ja teen pajion puhevirheitä, kirjotusvirheitä, kuulen asioita väärin yms.
Asia alkaaa todella raivostutta! Haluaisin pirteän, skarpin ja reagoivan olon!! MITEN SEN SAA!!??

Sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija

Emme me täällä voi diagnooseja sanella, arvailla vain. Siispä tutkimuksiin vaikka niistä kilpirauhasarvoista alkaen. Voi sieltä löytyä muutakin, joka on hoidettavissa.

Vierailija

On hyvin tutut kuvaukset! Minulla oli yliväsymys, eli loppuun palaminen, jota en tunnistanut. Johtuen elämäntilanteesta jossa oli muutama vuosi pakko jaksaa vaikeita ja raskaita asioita. Sitten kun helpotti  ja voin antaa periksi tuli se burnout, eli loppuun väsyminen. Nyt olen jo kohta taas oma itseni kun sain lääkitystä ja sain nukuttua paremmin, mutta testejä ja tutkimuksia ei ole vielä viety loppuun. Ensikuussa selviää josko olin  VAIN loppuunväsynyt ja  masentunut. Toivottavasti, VAIN

Köpsköps

Tai sitten vaan menet vaihdevuosi ongelmiin erikoistuneen lääkärin puheille. Aivosumu ei mitään haikeutta aiheuta.

Vierailija

Olen kokenut tuon saman "aivosumun". Eka kertaa se tuli päälle vuosi sitten kun minulle todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Vuoden aikana olen kokenut tuon "aivosumun" kolme kertaa.
Uskon että minulla ainakin stressi laukaisee tuon olotilan jolloin olen todella väsynyt ja tuntuu kuin unissa kävelisi vaikka olisinkin hereillä.
Pitäisi varmaan itsekin käydä lääkärissä.

Vierailija

Asiana ongelmasi ei ole tullut esiin oikeassa paikassa. Sinun tulisi pyytää ja saada pääsy sairaalan ammattilaisten tutkittavaksi. (Lähete pyyntö lääkäriltäsi.)

Syy ongelmaasi ei välttämättä ole yhden vaan useamman seikaan perustuvat ja ammattilaisilla on niihin paremmat tiedot sekä ohjeet kuinka hoito tulee suorittaa. VERTAISTUKI ei anna oikeaa kuvaa tilanteestasi SILLÄ kaikki ihmiset ovat yksilöllisiä.

Vierailija

Kysymyseen saa varmaan parhaimman vastauksen heiltä, joilla on käytössä mahdollisuus koko sinun sairauskertomuksen sisältöön. Aivothan ovat ihmisen koko kehon ehdoilla toimiva ja voi sen mukaan kuin keho voi! Joten ainakin mm oikea ravinto sekä fyysillinen liikunta luonnossa ovat eräs perusta hyvinvoinnille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymyseen saa varmaan parhaimman vastauksen heiltä, joilla on käytössä mahdollisuus koko sinun sairauskertomuksen sisältöön. Aivothan ovat ihmisen koko kehon ehdoilla toimiva ja voi sen mukaan kuin keho voi! Joten ainakin mm oikea ravinto sekä fyysillinen liikunta luonnossa ovat eräs perusta hyvinvoinnille.

Tunnen useita eri sairaita joilla on erillaisia vammoja. Sellaisikin joilla ei ole jalkoja ja kumminkin varpaita kutittaa. Ja joillakin on välilevy rikki ja ehkä pieni palanen siitä selän hermoradan sisällä ja jokainen rasitus pahentaa päänsärkyä vaikka liikuntaa on "pakko" saada. Sellaisessa tilanteessa, "24 tuntia" vuorokaudessa kamppailevilla on apua livityksen saamiseksi MUTTA kaikki ei sitä huoli vaan mieluummin kärsivät ja opettelevat elämään sairaudensa kanssa "KAVERINA" siis sopeutuvat vaihinsa SILLÄ riippuvaisuutta aiheuttavan lääkkeet ovat useille  ainoa apu ja valintana sivuvaituksineen toisia ongelmia lisäävän huonompi ratkaisu kuin narkoottiset lääkkeet jota tuhoaa ajan kera elimistön muito osia ja omalla tavallaan hiljalleen pahentavat terveyttä!!

Ja mitä tulee kirjoitus- ja senkaltaisiin ongelmiin niin ota huomioon se, ettei täydellistä ihmistä ole ilmeisesti olemassakaan! Joka niin uskoo on jo tavallansa todistanut puutteellisuudensa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat