Miten saan Skypen tietokoneeseeni?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Voitko antaa ohjeet miten lataan Skypen koneelleni? Entä miten se kamera yhdistetään?

Skype on ilmainen tietokone-ohjelma, jonka avulla voi soittaa internet-puheluita ja pikaviestiä tuttujen kanssa vaikka toiselle puolelle maailmaa.

Ilmaiseksi soittaminen ja pikaviestiminen onnistuvat kunhan kummallakin osapuolella on Skype-tunnus ja Skype-ohjelma asennettuna tietokoneeseen.

Skype-ohjelman voi ladata ilmaiseksi sivuilta http://skype.fi/intl/fi/ sivuilta. Painamalla Lataa-linkkiä tulee selkeät ohjeet (katso kuva) kuinka Skype asennetaan. Samalla ohjelma tallentuu koneellesi, kunhan hyväksyt lataamisen.

Windows-tietokoneelle asentaminen aloitetaan klikkaamalla asennustiedostoa Skypesetup.exe. Sen jälkeen ohjeita seuraamalla pitäisi asennuksen onnistua vaivatta.

Kun käynnistät Skypen, kysyy ohjelma Skype-nimeä ja salasanaa. Jos sinulla ei ole Skype-nimeä, voit rekisteröityä palveluun painamalla Eikö sinulla ole Skype nimeä –linkkiä.

Kirjauduttuasi voit alkaa etsiä ystäviäsi Skypestä joko sähköpostin, nimen tai Skype-nimen avulla. Kontaktit lisätään ohjelman kontaktit-välilehden kautta.

Jos sinun ja Skype-kaverisi tietokoneisiin on liitetty nettikamera, niin voitte myös keskustella ”naamakkain”. Skypen pitäisi tunnistaa tietokoneessa oleva kamera automaattisesti.

Iloista joulun odotusta toivoo,

Nettilehtori

Kommentit (5)

Vierailija

Hei
jatkoksi edelliseen, suosittelen USB porttiin asennettavan kevyen mikkiluurin hankintaa. Äänen laatu paranee huomattavasti verrattuna läppärin oman mikin käyttöön. Maksavat muutaman kympin tietotekniikkakaupoissa.
Puhumme säännöllisesti lasten kanssa Viroon ja Ranskaan. Kuuluvuus on luureilla erittäin hyvä. Vinkkinä samalla, että tietokoneesta kannattaa sulkea puhelun ajaksi muut nettiyhteydet ja erityisesti sähköpostiyhteys, sillä ne voivat häiritä yhteyttä.
Hyviä ja halpoja puheluita!!

Vierailija

Nettilehtorille vielä entisten ohjedeiden lisäksi että pieni hyvä kamera ei ole myöskään kuin muutaman kympin ja käsittääkseni siiinä on mikki samassa. Silloin siinä näkyy isompikin porukka joka on kameran piirissä.
Lapsenlapset laulavat ja esittävät ohjelmiaan porukalla ja me taas katsomme ja kuuntelemme täällä ison meren tällä puolen.
Kaikilla lieneekin jo skyp yhteydet joilla on ystäväviä ulkomailla ja jos ei ole kipin kapin laittamaan .Avautuu uusi maailma .
Mukavapa sen siskolikan kanssakin keskustella naamatusten kun vaikka asuu vain toisella puolen Suomea.

Vierailija

Hyvä Nettitohtori, minulla on ollut skype käytössä, mutta pc:n uusinnan vuoksi joudun kirjautumaan Skypeen uudessa koneessani. Olen hukannut salasanani, ja saisin kyllä uuden, mutta se lähetetään siihen sähköpostiin, jolla olen Skypen aikoinaan aktivoinut. Tämä sähköposti ei ole enää käytössäni, joten en saa tietooni ko. tunnusta. Miten tulisi toimia, saisinko jotenkin uuden s-postini osoitteen aktivoitua Skypen operaattorille?

Neuvosta kiitollinen.

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei!

Nettilehtori on vielä kesälomalla ja yritin etsiä sinulle vastausta.

Jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut, joudut ottamaan yhteyttä Skypen help-sivustoon. Löysin tällaisen linkin:

https://login.skype.com/intl/fi/account/password-automation

Mutta jos et ole koskaan ostanut Skype-saldoa, valitettavasti tiliäsi ei voi palauttaa. Joudut siis luomaan uuden Skype-tilin, uudella nimellä.

Englanninkielisen sivuston mukaan on mahdollista palauttaa tili, mutta joudut vastaamaan kysymyksiin englanniksi:

https://support.skype.com/support_request?

Terveisin
Sari Alho

Vierailija

Minulla on skype liittymä ollut jo monta vuotta teiltä tuli ilmoitus että vahigossa poistitte minun yhteys tiedot mitä tapahtui ??? en saa ohjelmaa pelaamaan äänet on päin peetä ääni on kuin tunnelissa puhuisi ja kaksi eli pienet ei toimi olleekaan syken ahkera käyttäjä ps teillä muuttui ohjelma mitä minä en ymmärrä saanko tietoo

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat