Kommentit (9)

Vierailija

Olipa mielenkiintoinen ja kätevä idea pienimuotoiseen viljelyyn. Huonompi kuntoinenkin jaksaa hoitaa.

Vierailija

Jos kommentoi jotakin tämän lehden artikkelia, niin
sehän avaa automaattisesti uuden keskustelun.
Eikö silloin voisi myös laittaa tänne edes linkkiä, niin
toisetkin näkevät mistä asiasta puhutaan?

http://www.nettiet.fi/teemat/tee-itse/art7126-Tee-itse-kasvatussakki.html

Kasvatussäkki vihanneksille on edullinen ja helppo valmistaa kierrätetyistä muovipusseista sulattamalla ja ompelemalla.

Tarvikkeet: 20 muovipussia, silitysrauta, leivinpaperia

1. Leikkaa muovipusseista irti kahvat ja pohjan paksumpi kohta ja leikkaa pussit auki. Laita muutama muovipussikerros päällekkäin kahden leivinpaperin väliin.

Viisi kerrosta pohjaan ja kolme seinämiin riittääi. Silitä leivinpaperin päältä keskikuumalla raudalla, kunnes pussit tarttuvat kiinni toisiinsa ja muodostavat tasaista pintaa. Laita pussit kuumina painon alle siliämään. Tee muovipussimateriaalia paksu pala pussin pohjaa varten: palan tulisi olla niin iso, että siitä saa halkaisijaltaan 26 cm suuruisen ympyrän. Tee pitkulainen, ohuempi pala pussin seinämiksi, 30 cm leveä ja 90 cm pitkä.

2. Leikkaa pussin pohjaan neljä noin sentin kokoista reikää. Ompele seinämämateriaali kiinni pussin pohjaan. Kun olet ommellut siihen asti, että seinämät menevät päällekkäin, ompele kohta niin, että seinämät menevät muuta-man sentin päällekkäin.

4. Silitä kiinni pussin sivusauma. Huolittele pussin yläreuna taittamalla sitä muutama sentti pussin sisäpuolelle. Silitä se kiinni.

Vierailija

Minä olen käyttänyt 50litran multapussia.Käännän sen nurinpäin,(musta puoli ulkopuolelle).Madallan korkeutta kääntämällä muutaman kerran reunoja.Pohjalle laitan n.20 centin kerroksen käpyjä ja täytän koko komistuksen mullalla.Varaston seinustalla niissä kasvaa runsas tomaatti-sato.Pohjaan voi tehdä muutaman pienen reiän.

Vierailija

Laitoin 18.4 kukansiemeniä,viimevuotisia köynnöskrassia.Nyt ne ovat jo n.20cm;n korkuisia.
Mihinköhän niitä laittaisin-isompaan astiaan varmaan että säilyisivät niin kauan että voi ulos istuttaa.
En arvannut että niin hyvin kasvavat.

Vierailija

Kyllä olette taitavia ja käteviä, kiitos vinkeistä. Minä olen ostanut ison säkin tavallista kasvumultaa, viiltänyt terävällä veitsellä ristikoita lappeellaan olevaan säkkiin, siihen multaan olen kylvänyt siemenet ja tietysti vettä ja kohta on kasvu käynnistynyt. Iloitaan kesästä.

Vierailija

Lyhytjuurisille säkki kallellaan ja pitempijuurisille säkki pystyyn.Eikä tarvitse ommella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat