Kommentit (4)

Vierailija

Kansallispukujen paljinsoljet

Usein kansallipukujen soljet ovat aikain saatossa kadonneet. Uuden hankkiminen tuottaa ongelmia. Kaikkien pukujen oikeaoppisista soljista ei löydy edes kunnollisia kuvia. Voiko pukuun yhdistää toista muodoltaan samantyyppistä kansallispuvun paljinsolkea? Toivoisinkin nimenomaan korujen osalta tarkkoja tietoja ja kuvia. Osasta niitä löytyy, mutta kaikista ei.

Vierailija

Usein kansallispukujen soljet ovat aikain saatossa kadonneet. Uuden hankkiminen tuottaa ongelmia. Kaikkien pukujen oikeaoppisista soljista ei löydy edes kunnollisia kuvia. Voiko pukuun yhdistää toista muodoltaan samantyyppistä kansallispuvun paljinsolkea? Toivoisinkin nimenomaan korujen osalta tarkkoja tietoja ja kuvia. Osasta niitä löytyy, mutta kaikista ei.

Vierailija

Lainaus:

Usein kansallispukujen soljet ovat aikain saatossa kadonneet. Uuden hankkiminen tuottaa ongelmia. Kaikkien pukujen oikeaoppisista soljista ei löydy edes kunnollisia kuvia. Voiko pukuun yhdistää toista muodoltaan samantyyppistä kansallispuvun paljinsolkea? Toivoisinkin nimenomaan korujen osalta tarkkoja tietoja ja kuvia. Osasta niitä löytyy, mutta kaikista ei.

Miksi tämä kaksi kertaa, eikö yksi riitä?
Mikä on oikeaoppinen solki? Tiedän vain pukuihin kuuluvat oikeat soljet.
Eikös pukuja myyvät tahot myy myös koruja?
Olen valmistanut kotiteollisuuskoulussa aikoinaan itse pukuni. Korut ja mm. tasku ja esiliina tilattiin Vuorelmalta, niitä ei voi itse tehdä. En tiedä onko Vuorelma enää edes olemassa mutta valmiita kansallispukuja myydään ihan varmasti, niin myös koruja.

Vierailija

Hei, kyllä kaikilla kansallispuvuilla on omat niin liivin- kuin korusolkensa. www.vuorelma. net myy oman mallistonsa pukukorut, Kulta Seppo valmistaa pääosan muista kansallipukukoruista ja liivin soljista ja napeista. Kultakeskus muistaakseni valmistaa myös pronssinappeja ja joitakin koruja.

Ja, kyllä.. kaikkia kansallispuvun osia voi ja saa tehdä itse tarkkojen ohjeiden na materiaalien mukaan. Kansallipukukeskukselta saa lisää tietoa tarvittaessa..

:) entinen alan ammattilainen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat