Millä kameralla kuvailet?

Vierailija

Hei kaikki hyvien valokuvien ystävät!

Digipokkarini vetelee viimeisiään eli on kohta uuden kameran osto tiedossa. Tällä keskustelupalsatalla näkee joskus todella upeita kuvia eli ajattelin kysäistä, millä kameralla kukin kuvailee. Saako nykyään jo sellaisella käsilaukkuun/taskuun mahtuvalla kameralla noin hienoja kuvia? Vai onko ne tosi hyvät kuvat mahdollisia vain raskaalla järjestelmäkameralla?

Nykyinen kamerani on pieni Nikon Coolpix. Ei se huono ole mutta kun nyt uusi pitää ilmeisesti joka tapauksessa ostaa, niin tekisi mieli ostaa vaikka hieman parempikin.

Eli mikä on oma kamerasi ja voitko suositella sitä?

Sivut

Kommentit (28)

lillukka 49
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuvailen canon power shop d 10.monimuotoinen pieni taskukamera. pakkasraja 7astetta. kestää sateen. eläinkuvat lähikuvat onnistuu hyvin noin 300 euroa. katso verkkokauppa,
Canon 350 järjestelmäkamera, 28-55. laturi , akkutoimii hyvin, pakkaskesto kohtalainen. siihen voi ostaa lisä zuumin , painava kylläkin, paljon toimintoja..hintavampi...
Ei tavallista kameraa voi pitää pakkasessa, akku hyytyy,,tavalliset sormiparistot tahtoo liian usein tyhjentyä muutaman käytön jälkeen. hei hyviä valintoja.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi! Tuo mainitsemasi Canonin pokkari on näköjään saanut ihan hyviä arvosteluja eli hyvin varteenotettava vaihtoehto meikäläisen tarpeisiin.

Järjestelmäkameraa en nyt ainakaan vielä aio ostaa sillä haluan juuri semmoisen kevyen, jonka voi sujauttaa käsilaukkuun tai vaikka housun taskuun. Järjestelmäkameraa harkitsen vasta sitten, kun (jos) olen joskus oppinut vähän enemmän valokuvauksesta.

Vierailija

Oma digikamerani on Panasonic Lumix. Oli aikoinaan Kameralehden kahdessa eri testessä se joka sai eniten pisteitä. Olen tyytyväinen, kuvat oavt erinomaisia, olen oppinut sillä kuvaamaan kun monta vuotta jo takana.
Kuvia ei tarvitse muokata, kortti vain tulostimeen ja kuva on valmis.

Vierailija

Lainaus:

Oma digikamerani on Panasonic Lumix. Oli aikoinaan Kameralehden kahdessa eri testessä se joka sai eniten pisteitä. Olen tyytyväinen, kuvat oavt erinomaisia, olen oppinut sillä kuvaamaan kun monta vuotta jo takana.

Minä ostin myös keväällä uuden kameran joka on tuo Panasonicin Lumix. Puhun aina minun Leicastani koska siinä on Leican objektiivi ja eikös Leica ole huippuluokkaa.
Erikoisen ylpeä olen tuosta paparazzizoomista, sillä näkee Hyvinkäältä Helsinkiin saakka.
Koska en ole mikään erikoisen lahjakas kuvaaja, minulta puuttuu se "silmä" niin kameran täytyy itsessään olla älykäs automaatti.

Lisäksi tykkään että kamera on tarpeeksi iso,se ei saa hukkua taskuun eikä laukun uumeniin ja siitä pitää saada myös kunnollinen tukeva ote.
Matkoilla kannan kameraa aina kaulassani ja minulle on sanottu että kamera kaulassa ja kartta kädessä olen aivan perusjuntti suomituristi, mutta sehän minä olenkin.

Vierailija
mökinmuori

Minä ostin myös keväällä uuden kameran joka on tuo Panasonicin Lumix. Puhun aina minun Leicastani koska siinä on Leican objektiivi ja eikös Leica ole huippuluokkaa.
Erikoisen ylpeä olen tuosta paparazzizoomista, sillä näkee Hyvinkäältä Helsinkiin saakka.
Koska en ole mikään erikoisen lahjakas kuvaaja, minulta puuttuu se "silmä" niin kameran täytyy itsessään olla älykäs automaatti.

Lisäksi tykkään että kamera on tarpeeksi iso,se ei saa hukkua taskuun eikä laukun uumeniin ja siitä pitää saada myös kunnollinen tukeva ote.
Matkoilla kannan kameraa aina kaulassani ja minulle on sanottu että kamera kaulassa ja kartta kädessä olen aivan perusjuntti suomituristi, mutta sehän minä olenkin.

Panasonic Lumixilla saa todella huippuluokan kuvia zoomaamalla. Opin käyttämään omaa kameraani aika nopeasti, toki pieni opiskelujakso oli. Kamerallani on sopivasti painoa joten se ei "lennä minne sattuu kesken kaiken". Viime viikolla kuvailin taas 110 kuvaa, joista kaksi oli deletoitavia. Syy: kuvasin pitemmän matkan päästä koiria, jotka vikkelinä ehtivät karata eli vain puolet kropasta tuli kuvaan!
Pidän kameraani aina sille sopivassa laukussa. Kamerani ostin Rajalalta Helsingistä.

Vierailija

Ostin kamerani Hyvinkäältä kameraliikkeestä ja maksoin laukkuineen kaikkineen hieman alta 600 euroa,
Helsingistä voi saada edullisemmin.

Vierailija

Lainaus:

Voitko kertoa hinnan Panaconic Lumix kameraan?

Omani on muutaman vuoden ikäinen, silloin maksoi muistini mukaan yli 500e. Hinnat ovat menneet alaspäin, mutta kannattaa kysyä useasta liikkeestä, hinta saattaa vaihdella.

Vierailija
mökinmuori

Ostin kamerani Hyvinkäältä kameraliikkeestä ja maksoin laukkuineen kaikkineen hieman alta 600 euroa,
Helsingistä voi saada edullisemmin.

Rajala Postitalossa Helsinki 10 on myynyt Lumixia. Sieltä ostin omani. Hinnat ovat menneet alaspäin, merkkejä on useampia. Rajalalla on usein tarjouksia ollut, kannattaa hakea nettisivut josko sieltä löytyy hinta. Rajala on useassa maassa toimiva suomalainen yritys, liikkeitä on ainakin Ruotsissa.
En halua mainostaa ko. liikettä muutakuin kilpailukykyisten hintojen takia.

Vierailija

Täytyy vielä kehua tuota Lumixin akkua.
Olen kuvannut aamuhämärästä iltamyöhään lähelle viittäsataa kuvaa ja aina vain tuo mötikkä oli voimissaan.
Aikaisemmat kamerani olisivat hyytyneet jo puolessavälissä.

Vierailija
mökinmuori

Täytyy vielä kehua tuota Lumixin akkua.
Olen kuvannut aamuhämärästä iltamyöhään lähelle viittäsataa kuvaa ja aina vain tuo mötikkä oli voimissaan.
Aikaisemmat kamerani olisivat hyytyneet jo puolessavälissä.

viime viikolla kuvasin aika paljon matkallani.Latasin akun juuri ennen lähtöä ja tarkistin tänä aaamuna, akun lataus näytti täyttä. Eli on kyse Panasonic Lumixista.
Zoomaus toimii myös loistavasti tuossa merkissä eli saa "lähikuvan" todella kaukana olevasta kohteesta.

Vierailija

Kyllä se on helppokäyttöinen, jos minä osaan sitä käyttää niin silloin se sujuu kaikilta muiltakin.

Vierailija
mökinmuori

Tässä tavallisen halvan digikameran omistava harvakseltaan kuvaava. Haluan kiittää samalla sinua Mökinmuori; aina kun luen viestejäsi, tulen tosi hyvälle tuulelle. KIITOS, niin ja eilisen nimipäiväni johdosta olin syömässä ja kaverini otti kännykällään kuvan jonka lähetti minun kännykkääni (tavallinen Nokia vanhanmallinen), jossa on kuitenkin jonkinlainen USB-portti. Nyt tämä kuva pitäisi saada siirrettyä joko digikameraani tai tietokoneelle, tietääkö kukaan millaisella piuhalla, kiitos toivoo Ullairmeli

Vierailija
ullairmeli

mökinmuori

Tässä tavallisen halvan digikameran omistava harvakseltaan kuvaava. Haluan kiittää samalla sinua Mökinmuori; aina kun luen viestejäsi, tulen tosi hyvälle tuulelle. KIITOS, niin ja eilisen nimipäiväni johdosta olin syömässä ja kaverini otti kännykällään kuvan jonka lähetti minun kännykkääni (tavallinen Nokia vanhanmallinen), jossa on kuitenkin jonkinlainen USB-portti. Nyt tämä kuva pitäisi saada siirrettyä joko digikameraani tai tietokoneelle, tietääkö kukaan millaisella piuhalla, kiitos toivoo Ullairmeli

Tykkäätkö vaan yhdestä ,jonka vinkit otat vakavasti? Eli muiden ei kannattaisi täällä kirjoitella mitään??? Sanoisin että lähes rasismia - tuossahan tai ainakin täällä on hyviä tietoja muiltakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat