tietääkö kukaan !!???

Vierailija

Aamu yöstä puoleen päivään saakka olen täysin hermostunut ja aivot ei toimi, uni on katkonaista ja kaikki unen pätkät yhteen laskettuna nukun about 5 h max. päivällä kello 14.00 olo alkaa olla rauhallisempi mutta sitä ennen olen älyttömän hermostunut ja pää ei toimi yhtään (paniikki).
Kilppari ja kortisoli arvot otettu ja ne ovat aika korkeat mutta silti viitearvoissa. Tämä on kestänyt nyt about 3kk eikä enää jaksais... Onko Teillä siis tietoa mitä tää olisi tai mikä tähän helpottaa? Tai onko jotain muita arvoja/ kokeita mitä kannattais otattaa, mitkä vois vaikuttaa?

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

Aamu yöstä puoleen päivään saakka olen täysin hermostunut ja aivot ei toimi, uni on katkonaista ja kaikki unen pätkät yhteen laskettuna nukun about 5 h max. päivällä kello 14.00 olo alkaa olla rauhallisempi mutta sitä ennen olen älyttömän hermostunut ja pää ei toimi yhtään (paniikki).
Kilppari ja kortisoli arvot otettu ja ne ovat aika korkeat mutta silti viitearvoissa. Tämä on kestänyt nyt about 3kk eikä enää jaksais... Onko Teillä siis tietoa mitä tää olisi tai mikä tähän helpottaa? Tai onko jotain muita arvoja/ kokeita mitä kannattais otattaa, mitkä vois vaikuttaa?

Taidat kysyä jo toista kertaa? Nämähän ovat niitä asioita, jotka me toiset ihmiset netin yli näemme ja oivallamme hetkessä. Tietämättömän varmuudella on helppo arvata, että sosiaalisista suhteista nyt puristaa. Muuten kyselisit ystäviltäsi etkä täältä kohtalotovereiltasi. Mutta kuka auttaa, jos ei tiedä ketä auttaa?

Vierailija

Aika vaikea arvella yhtään mitään, kun ei tiedä ikääsi enkä sukupuoltasi.
Vaihdevuosioireet voisivat olla tuollaisia, kun hormoonitasapaino muuttuu.
Kilpirauhasen liikatoimintakin voisi aiheuttaa tuollaisia oireita.
Lääkärin kanssa kannattaa vielä asiaa pohtia, ei täällä varmaan osata tehdä tarkkaa dignoosia, hoidosta puhumattakaan.

Vierailija

Kyllä oireesi viittaavat vahvasti mummotautiin,naisten kiusalliseen vaivaan kun ikää karttuu.
Siinähän on niin monenlaisia oireita,ei kaikilla mene samaa rataa.
On tietenkin monta muutakin vaivaa joihin nuo oireesi voivat sopia..
Luen juuri Lisa Genoven kirjoittamaa kirjaa EDELLEEN ALISE.
Mielenkiintoinen teos viisikymppisestä naisesta.
Uskoo saaneensa vaihdevuosi-vaivoja mutta tutkimuksissa paljastuukin tuo niin pelätty
Alzheimerin tauti..

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 15.05.2013 12:42
Taidat kysyä jo toista kertaa? Nämähän ovat niitä asioita, jotka me toiset ihmiset netin yli näemme ja oivallamme hetkessä. Tietämättömän varmuudella on helppo arvata, että sosiaalisista suhteista nyt puristaa. Muuten kyselisit ystäviltäsi etkä täältä kohtalotovereiltasi. Mutta kuka auttaa, jos ei tiedä ketä auttaa?

Minunkin mielestäni tätä samaa asiaa on kysytty aikaisemminkin.
Mihin se keskustelu on kadonnut?
Eikö keskustelun aloittajan olisi syytä mennä oikean lääkärin vastaanotolle,
eikä vain tämän arvauskeskuksen vale-apulaislääkäreiltä kysellä?

Vierailija

Lainaus:

oletko lukenut ns. kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa.

Mukavia vedätyksiä aiheesta, joka on joskus kohdalla jokaisen elämässä. Millä me pulliaiset selviämme unettomuudestamme ja tuskistamme? Vastaukset lisäävät luulotautiemme taakkaa, jos epäilemme kohdallemme kaikki tarjotut sairaudet. Viisaita vastauksia kannattaa tiedustella nettiET:n hovisaarnaajilta, Petri Paavolalta ja Jari Iivanaiselta. Sairauskin on vain pakoa omasta elämästä.

Vierailija

Lainaus:

Onko sinulla tapana katsoa televisiota ennen nukkumaanmenoa? Se on nimittäin varmin tapa saada univaikeuksia. Ei ainakaan tuntiin tai mieluummin pitempään aikaan TV:n katselua ennen nukkumaanmenoa. Jotain sopivaa lukemista sen tilalle.
Noista oireista en osaa sanoa mitään, ne ovat lääkärin asia.
"Kilppari, kortisoli"??? Mitä nuo tarkoittavat? Kolesteroli ehkä tuo "kortisoli"? kyllä lääkäri tietää mitä koekita otetaan, ei niitä tarvi pohtia itse, mutta elämäntavat on tärkeä tietää lääkärinkin.

Vierailija

Lainaus:

oletko lukenut ns. kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa.

Ei lääkäriltä kannata kysellä, ei ole tarkoituskaan. Oireet tätyy osata kertoa tarkkaan.
Yleislääkärit eivät tiedä erikoislääkäreiden asioita.
Gynekologi tietää vaihdevuosiasioista ja jos ei mielestään ole kyse niistä, osaa ohjata eteenpäin.
Minkä ikäinen kysyjä lienee, sehän ei selviä aloituksesta? Onko koskaan edes käynyt gynekologilla jne.
"Kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminta".... mitähän tuo mahtaa olla?
Täällä vilisee diagnooseja (ja "kotilääkäreitä") kuin sieniä sateella!!
Jos menee arvauskeskukseen ja sanoo haluavansa joitain määrättyjä kokeita, saako niitä? Ihmettelen kyllä.... lääkärinhän määrää kokeisiin potilaalta kuulemansa perusteella.

Vierailija

Lainaus:

"Kilppari, kortisoli"..... kerros nyt mitä nuo ovat? Ovat ihan outoja molemmat.
Vaikuttaa joltain hermostolliselta..... jos on hermorauniona, ei kai silloin saa unta. Mutta miksi?

Vierailija

Lainaus:

No mikä kumma on kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminta...???? Olen sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa 12 vuotta, mutta en ole koskaan kuullut puhuttavankaan tuollaisesta! Taidat sekoittaa kakkostyypin diabetekseen???

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

No mikä kumma on kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminta...???? Olen sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa 12 vuotta, mutta en ole koskaan kuullut puhuttavankaan tuollaisesta! Taidat sekoittaa kakkostyypin diabetekseen???

Samaa mieltä, ei kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoimintaa ole olemassakaan.
Kakkostyypin diabetes sen sijaan on eli aikuisiällä tullut "sokeritauti".
Kilpirauhassairauksia ovat vain liikatoiminta ja vajaatoiminta.
Saila

Vierailija

Kyllä lisämunuaisen uupumis tila aiheuttaa tollaisia oireita. Kortisoni tuotanto koholla tai matala.Joskus niissä on hyvänlaatuisia kystia jotka pitää kuvata.kun on ressaantunut ,tehnyt koukussa töitä esim.puutarha voi adrealiinit kohota ,kylmyys .Saahan kysyä jos siinä ei vierellä ole ketään.Itelle tehtiin kortisooni koe lievän mataluuden takia ja sain pistoksen nyt puolivuotta ilman kohtauksia.mun alkoi sikapiikin takia kun siina oli niin paljon 47prossaa elohopeaa.se alkaa iltapäiväll tasottua lueppa sieltä lisämunuaisen uupuminen .Onko sulla amalkani paikkoja hampaissa,elohopeaa.koita jaksaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat