Mekkoja mekkoja

Vierailija

Jo vuosikymmenen kokemuksella olen etsiskellyt pienihihallista/lyhyt hihaista mekkoa. Se on ollukin lähes mahdoton tehtävä.Rekittäin, rivittäin ja kasoittain on kyllä kauniitakin mekkoja. Mutta haluan pienihillisen mekon, niin juhliin kuin arkeen, kesään ja talveen. Kaikki mekot ommellaan yläosan osalta aina samalla kaavalla.Tosin on kyllä suomalainen merkkifirma joka ompelee, ja osaa ommella, hihat mekkoihinkin,mutta voisin osataa välillä edullisimpiakin mekkoja.....
Olen "joutunut" pakottavassa tarpeessa ostamaan joitakin hihattomia :) ja tietenkin jakun siihen. Voisi ihan vaihtelun vuoksi ja valinnan mahdollisuuksien vuoksi myös hihallisia mekkoja jonkun kaupan myyvän.
Kirppareilta olen tehnyt löytöjä, se taitaa ollakin se toinen vaihtoehto ompelijalla teettämisen kanssa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tarkoitatko hihallisella sitä että leningissä on pitkät hihat? Mielestäni leningit ovat nyt muotia, mutta suurin osa mitä olen nähnyt, ovat punaisia väritykseltään.
Suomeen osetaan huonolaatuisia eli hunoista materiaaleista valmistettuja "kertakäyttöasuja".
Hyvät merkit ovat sitten asia erikseen, niissä on laatua.
Leninki ei ole sillä tavalla in-juttuja kuin esim. 1930-luvulla ja siitä pari vuosikymmentä eteenpäin, ehkä tuonne 1970-luvulle asti.
Hihaton leninki ja siihen sopiva jakku on käyttökelpoinen asu. Kun vaan ne yhteensopivat onnistuu löytämään.
Vaatteita ostan ulkomailta, kotimaasta en löydä hyvälaatuisia jotka ovat vielä kauniitakin. Asun Helsingissä mutta ei täältä vaatteita tahdo löytää. Olen kylläkin jakku+hame-tyyppiä arkisin, juhlavaatteet ostan siis joko ulkomailta tai sitten ompelija ompelee.
Kengät ostan myös ulkomailta, saa hyvänlaatuisia nahkakenkiä, joissa nahka on pehmeähköä. Kovia kenkiä en voi pitää.
Hyvää ei saa halvalla, se pätee vaateostoissa.

Vierailija

Minulle on ollut voglia sellainen paikka josta löytyy mekkoja jakulla ja ilman.Muutakin kuin punaista.

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Isojen tyttöjen kauppaa kaivattaisiin! Aina loppuu yhteen äksään koot.
Pitäisi olla 3 äksää. Eli XXXL.
Mekot olisi tosi ihania kun olis niitä kokoja! Ja myös näköä ja laatua samassa paketissa!

Vierailija

Tampereella on isojen tytöjen kauppa, tiettääkseni puutarhakadulla, nimeä en muista.
Ikkunassa olen katsonut on valtavan kokoisia vaatteita ja ovesta käy iso isot tytöt. Sieltä!

Vierailija

Olen kokoa 36-38, ja minun kokoiselle ei todellakaan löydy kuin spagetti-olkaimisia ja hihattomia malleja.
Mistään tavaratalosta (keskikoisessa) kaupungissa ei muun mallisia mekkoja löydy !
Tietty niitä on kotimaisen merkki desing kaupassa, johon mulla kyllä on kanta-asiakaskottikin, mutta olis suotavaa jos muuallakin maailmassa osattaisiin ommella hihat mekkoon ! Näin kesällä olis ihana joku pikku hihainen tai ns.ranglan hihainen mekko, tai vintage-mekko, ne tosin maksavat turhan paljon arkikäyttöön.
Yhdessäkään tavaratalojen mainoslehtisissä ei ole kuin niitä yläosaltaan täysin saman mallisia mekkoja.
Ei oo valinnan mahdollisuutta.

Vierailija

Älä välita, kyllä löytyy, valinnankin mahdollisuutta on. Eniten on juuri kokoja 36 - 40 tää on fakta.

Vierailija

Tottahan se on,että lähes yksinomaan on hihattomia mekko malleja kaupan, ja jos onkin lyhythihallinen mekko, niin useimmiten se on sit minimekko, reilusti polven yläpuolelle.Näin keski-ikäisenä en kehtaa enää minimekossa kuljeskella, kuin ehkä kotipihalla :)

Vierailija

Selasin stokan mallistoa, siellä on valtavat määrät vaikka minkälaisia mekkoja ministä täyspitkään, hihallisia, holkkihihalla,
puolihihalla, vaikka mitä. On turhaa valitella, että ei löydy. Taitaa vaan olla kiinni rahasta, niin kuin aina.

Vierailija

Netti kaupoissa ja Hesan kaupoissa varmasti löytyykin mitä tahansa. Mutta kun täällä pikkukaupungissa KÄVELEE kaupasta kauppaan,tavaratalosta toiseen, aina sama juttu. Rivit pitkät samaa rimpsaketta, ja isojen tyttöjen liikkeeseen ei ole tarvetta mennä, koska olen pienikokoinen.
Marimekosta tietty löytyy......

Vierailija

Lainaus:

Tarkoitatko hihallisella sitä että leningissä on pitkät hihat? Mielestäni leningit ovat nyt muotia, mutta suurin osa mitä olen nähnyt, ovat punaisia väritykseltään.
Suomeen osetaan huonolaatuisia eli hunoista materiaaleista valmistettuja "kertakäyttöasuja".
Hyvät merkit ovat sitten asia erikseen, niissä on laatua.
Leninki ei ole sillä tavalla in-juttuja kuin esim. 1930-luvulla ja siitä pari vuosikymmentä eteenpäin, ehkä tuonne 1970-luvulle asti.
Hihaton leninki ja siihen sopiva jakku on käyttökelpoinen asu. Kun vaan ne yhteensopivat onnistuu löytämään.
Vaatteita ostan ulkomailta, kotimaasta en löydä hyvälaatuisia jotka ovat vielä kauniitakin. Asun Helsingissä mutta ei täältä vaatteita tahdo löytää. Olen kylläkin jakku+hame-tyyppiä arkisin, juhlavaatteet ostan siis joko ulkomailta tai sitten ompelija ompelee.
Kengät ostan myös ulkomailta, saa hyvänlaatuisia nahkakenkiä, joissa nahka on pehmeähköä. Kovia kenkiä en voi pitää.
Hyvää ei saa halvalla, se pätee vaateostoissa.

Ostatko myös viinsi ulkomailta. Entä kalliit hajuvetesi? Olohuoneesi on kalustettu amerikkalaisin huonekaluin ja monet pienemmät valintasi sisustusasioissa teet Italiassa Abitare matkaoppaanasi. Olemme varmaan tavanneet Milanossa messuilla, kun lainasin sinulta rahaa kalliin timanttikorun ostamiseen tyttärelleni. Muistelen ilolla sitä tapaamistamme. Haukuimme yksimielisesti silloin suomalaisen mekkopukeutumisen Marimekon ja Arni Ratian köyhäileväksi evakkoromantiikaksi. Tavataan joskus Lontoossa.

Vierailija

Mielestäni mekko on ihan perusvaate, josta pitäisi löytyä useampaa eri mallia kaupasta. Myös pikku hihallisia.Ei kaikki käytä netti kauppaa, eikä pääse piipahtamaan Hesassa, saatikka Lontoossa.
Jos ei ole isojen tyttöjen kokoa, mekko vaihtoehtoja vois olla myös tavarataloissakin. Siis muitakin malleja kuin hihattomia tai minimekkoja. Onhan kenkiäkin joka mallia ihan ympäri Suomea :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat