sikaf.rokote

Vierailija

Vihdoin saamme kuulla että myös aikuisväestössäkin on narkolepsiaa, ite sairastuin ollesani 60v mutta ei mua kukaan uskonut ,ne hirvittävät jalkakrampit ,väsymys tutina häiritsi uneen pääsyä.Verenpaineet nousi pilviin myös pulssi kun vähän käveli ,outo huimaus aamut niin raskaita. oikealla puolen selkää ja pallea kipu.toitotin siitä että kaikki alkoi sika piikistä,pistoskohta oli vielä tammikuussa koholla ja punainen. Mua kyllä tutkittiin mutta korvien välissä vikaa ,yksi lääkäri pani vuosi sitten tutkimuksen allerkia lääkärille ja sieltä tuli vastaus ei suljeta pois etteikö olis siitä tullut.tammikuussa tehtiin kortisooni koe kun vuorokaus hormooni oli matala lievästi.Sain kunnon annoksen ja siitä kohtaus päälle eli kolmas verikoe jotta jouduin turvautua verenpainelääke. mutta vapina jäi kohtaukset alkoi hiipua,sitten tutkin lisämunuaisen uupuminen ja sikainfulenssarokote eli alkaa valjeta jouduin töistä pois ja olen eläkkeellä.en kait saa lopullista todistusta mutta jäi inhottava maku suuhun.olen monelle allerginen

Kommentit (10)

Vierailija

Sinun oireesi eivät vaikuta narkolepsialta. Allerginen reaktio on tainnut tulla, toivottavasti kerroit kaikki allergiasi ennenkuin otit rokotteen. Jos olet itse netistä tutkinut kaikkea mitä rokotteesta ja sen haitoista voi olla ja itse päättelet lisämunuaisen uupumista ym., niin se ei välttämättä ole juuri sinun oireiden ja sairastumisesi oikea tieto. Netistä kun lukee mitä tahansa oireita, alkaa tuntea itsensä hyvin sairaaksi.Toivottavasti kaikki selviää, pidä vaan puolesi ja vaadi laboratoriokokeita ja oireiden kunnollista selvittämistä.

Vierailija

Lainaus:

Sinun oireesi eivät vaikuta narkolepsialta. Allerginen reaktio on tainnut tulla, toivottavasti kerroit kaikki allergiasi ennenkuin otit rokotteen. Jos olet itse netistä tutkinut kaikkea mitä rokotteesta ja sen haitoista voi olla ja itse päättelet lisämunuaisen uupumista ym., niin se ei välttämättä ole juuri sinun oireiden ja sairastumisesi oikea tieto. Netistä kun lukee mitä tahansa oireita, alkaa tuntea itsensä hyvin sairaaksi.Toivottavasti kaikki selviää, pidä vaan puolesi ja vaadi laboratoriokokeita ja oireiden kunnollista selvittämistä.

Ei minukaan mielestäni, on kyse aivan muusta tuossa tapauksessa.
Mikä on KORTISOONI KOE eli siis suomeksi sanottuna kortisonikoe? En ole ikinä kuullutkaan eli oliko mahdollisesti kyse allergiakokeesta liittyen kortisoniin?
Ei kannata lukea lääkärikirjoja tai netin "vaivapalstoja" - löytää aika nopeasti kaikki sairaudet itsestään.
Narkolepsia väsyttää, se on sen tunnusmerkki.

Vierailija

Lainaus:

Vihdoin saamme kuulla että myös aikuisväestössäkin on narkolepsiaa, ite sairastuin ollesani 60v mutta ei mua kukaan uskonut ,ne hirvittävät jalkakrampit ,väsymys tutina häiritsi uneen pääsyä.Verenpaineet nousi pilviin myös pulssi kun vähän käveli ,outo huimaus aamut niin raskaita. oikealla puolen selkää ja pallea kipu.toitotin siitä että kaikki alkoi sika piikistä,pistoskohta oli vielä tammikuussa koholla ja punainen. Mua kyllä tutkittiin mutta korvien välissä vikaa ,yksi lääkäri pani vuosi sitten tutkimuksen allerkia lääkärille ja sieltä tuli vastaus ei suljeta pois etteikö olis siitä tullut.tammikuussa tehtiin kortisooni koe kun vuorokaus hormooni oli matala lievästi.Sain kunnon annoksen ja siitä kohtaus päälle eli kolmas verikoe jotta jouduin turvautua verenpainelääke. mutta vapina jäi kohtaukset alkoi hiipua,sitten tutkin lisämunuaisen uupuminen ja sikainfulenssarokote eli alkaa valjeta jouduin töistä pois ja olen eläkkeellä.en kait saa lopullista todistusta mutta jäi inhottava maku suuhun.olen monelle allerginen

Jos olet allerginen, sinun olisi pitänyt kertoa se asia rokottajalle, silloin ei näet rokoteta.

Vierailija

Veikkaan, että aloittaja tarkoittaa kortisolitason mittausta, koska kirjoittaa lisämunuaisen uupumisesta.

Lisämunuaisten uupumus on tila, jossa lisämunuaiset eivät enää jaksa tuottaa hormoneita, erityisesti kortisolia,
normaalisti pitkittyneen stressin tai sairauden vuoksi.
(kilpirauhanen-sivusto)

Kyseinen tila aiheuttaa monenlaisia oireita kuten väsymystä ja lihasheikkoutta, myös allergia mainitaan oireluettelossa.

Monet ihmiset ovat sairastuneet erilaisiin sairauksiin rokotuksen jälkeen, koska aikaa on kulunut vuosia. Kaikki vaivat kaikilla eivät voi johtua yhdestä piikistä.
Rokotuksen yhteydessä kysytään mahdollisista allergioista. Kannattaa vastata parhaan tietonsa mukaan.

Vierailija

Aloittajan tarina ei todellakaan ole narkolepisaa. Ilmeisesti oikeasta narkolepsiasta tiedetään hyvin vähän, jos tuollaisia heittoja tehdään kevyesti.
Ja tuo otsikon lyhenne sikaf. rokote, mitä tarkoittaneekaan. Jos kyse on sikainfluenssarokotteesta, se lyhennetään sikainfl. rokote!

Vierailija

Taas on pilkunnussijat paikalla!

Sitäpaitsi vanhusten ja lasten influenssarokotukset on aivan turhia, sillä ne ei vaikuta mitenkään.

Vierailija

Täällä riittää ylimielisiä oikojia (enkä tarkoita hampaiden oikojia, vaan muuten vain hammastelevia).

Vierailija

No siis ei todellakaan ole pilkunviilaamista jos kysyy mikä on sikaf.rokote. Kun se ei minun tietojeni mukaan tarkoita mitään koska sellaista rokotetta ei ole rokotusohjelmassa eikä edes olemassa. Otti silmään siitä syystä että pelkään aloittajan tarkoittaneen jotain "sikaflunssarokotetta" varmaankin. Ja se on jo isompi asiavirhe. Sellaista sairautta ei ole olemassa kuin sikaflunssa.
Oppikaa ihmiset ,lopultakin erottamaan flunssa ja influenssa toisistaan. Kyse on kahdesta erilaisesta ja erityisesti vakavuusasteeltaan erilaisesta sairaudesta.

Vierailija

Juuri noin kuten edellinen kirjoittaja on laittanut eli ei ole olemassa mitään "lunssapiikkiä" jonka moni sanoo ottavansa. Hyvin moni sanoo ettei muutenkaan sairasta flunssia kovin usein. Tavalliset flunssat tulevat ja menevät, niissä räkä valuu ja lämpöä ei välttämättä nouse kun 37.
Influenssa on kovaoireinen tauti, joka melkein aina aiheuttaa myös jonkin jälkitaudin, esim.keuhkokuumeen, joka on astmaatikoille, diabeetikoille, syöpähoitoja tarvitseville, sydänsairaille ym.joilla on heikentynyt vastustuskyky ja parantuminen on riuduttavan hidasta ja vaikeaa. Silloin rokotus on varmasti tarpeellinen, että jos tauti kuitenkin tulee, niin ainakin lievempi on.
Kaikki oikea tieto ei tarvitse hermostuttaa eikä pilkunviilauksesta ole kyse. On hyvä oikaista tietoja, koska varmaan aika moni lukee näitä juttuja täällä ja ottaa ehkä vinkkiä itselleen.
Nimim.diabeetikko

Vierailija

Tuosta lisämunuaisten uupumisesta vielä sen verran, että syitä on muitakin kuin influenssarokotus. Pitkään jatkunut stressi ja uupumustila eli "Burn out" on ehkä yleisin syy siihen. Siitä voi johtua sitten edelleen esim.diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta ym.
Lääketiede määrää siihen lääkkeet, thyroxinit ym.napit. Luontaishoito suosii riittävää unta, terveellistä ravintoa, liikuntaa, stressin hallinnan opettelua, naurujoogaa..kaikkea millä itsensä voi kuntouttaa.
Jos siis tulee lisämunuaisten uupuminen, ei ole kyse munuaistaudista vaan loppuun uupuneesta elimistöstä. Hoidoksihan voisi yhdistää sekä lääkärin määräämät lääkkeet että elämäntapamuutoksen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat