Sivut

Kommentit (2973)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä kuva ei liity aiheeseen, mutta  kun yhteinen " lenkkeily"  15:sta vuoden jälkeen päättyi,  niin  lemmikkinsä  " taivaan tarhoihin" saatelleet ymmärtänevät.  Lilanaamio Ceasar  vaeltelee nyt siellä jossakin. Kuva otettu  vanhuksen lopetettua syöntinsä.  

Mökin muorin kasvari näyttää vähän samalta kuin minun kesäkukka kylvös paikkani.Minulla siinä

tosin kasvaa vesiheinää suuremmilta osin,en ole tutkinut onko kehäkukat itäneet,nivelvaivat kun

estää sen. Tänä kesänä olisi kyllä tomaateille ollut lämpimät alkukesän päivät kasvaa,ja nyt jopa

hellettä joka olisi kyllä edellyttänyt kunnon tuuletusta.

Vierailija

Viisas oivallus! Eikös tuo pönttö ole hyvä, tekevät metsäläiset tarpeensa samaan paikkaan, niin ei kulkijat tahri kenkiensä pohjia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viisas oivallus! Eikös tuo pönttö ole hyvä, tekevät metsäläiset tarpeensa samaan paikkaan, niin ei kulkijat tahri kenkiensä pohjia. 

Saattaisivat tällä  heteellä  ja muulloinkin  tuoksut karkottaa kaikki paitsi kärpäset.

Hoi perhoset...

Polkuja  taivaltaessani olen ihmetellyt, miksi en näe perhosia. Pari sitruunaperhosta on liihotellut.  

Muistelin alkukesästä  tutkijoiden sanoneen, että tulee suuri perhoskesä.  

Onkohan kukaan päässyt kuvausetäisyydelle näistä kesän kaunottarista........

Vierailija

Etteivät vain kasvinsuojelumyrkyt olisi osasyyllisiä. Toinen juttu on, että kukkakedot käyvät yhä harvinaisemmaksi. Kannattaisi jättää osa pihoista parturoimatta.

Hoi perhoset... kirjoitti:
Polkuja  taivaltaessani olen ihmetellyt, miksi en näe perhosia. Pari sitruunaperhosta on liihotellut.  

Muistelin alkukesästä  tutkijoiden sanoneen, että tulee suuri perhoskesä.  

Onkohan kukaan päässyt kuvausetäisyydelle näistä kesän kaunottarista........

Ei näy perhosia ainakaan paljoa,kuvasin tämän ruskean keisarinviitan  ahdekaunokin kukinnolta. Naurisperhosia on eniten voisi jopa sanoa että paljon mutta niitä on ollut yleensä muinakin vuosina.

Ampiaisia on sitten senkin edestä,ja pesät on isoja, muitakin ötököitä on mielestäni paljon.

Luonnon elämää.....

Kiitos Ania. Kyllä  keisarinviittakin ilahduttaa. 

Jossakin paikoissa  on itikkapopulaatio kaksinkertainen, sillä jotenkin kaksi sukupolvea on yhtäaikaa.

Olen jopa  joutunut pakenemaan  hautausmaalta äkäisiä  lukemattomia   siivekkäitä.  Ensi kertaa kyllä kymmenien vuosien aikana.   Näin vaihteleva ja moninainen  on tuokin hyönteisosasto.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat