Vaatteiden raikastus

Vierailija

Miten saisi kätevimmin kaapissa seisoneet vaatteet raikastettua.Pitkään käyttämättä seisoessaan ne keräävät ikävää hajua. Onnistuisikohan kuivausrummulla; vai onku pesu ainoa keino?

Kommentit (2)

Vierailija

Vaatteet ovat mitä ilmeisemmin keinokuitua. Luonnonmateriaalista valmistettuihin vaatteisiin ei tule mtiään erikoista hajua.
Itse en käytä keinokuituisia vaatteita, ovat todella epämiellyttäviä kaikin puolin.
Jos vaatteesi haisevat, vie ne pesulaan pestäviksi. Tai pese ne itse.

Keväällä kävin läpi kaikki omat kevyemmät vaatteet, osan niistä pesin itse ja jotain vein pesulaan. Olivat kyllä pestyjä syksyllä säilöön laittaessani mutta talven aikaan kertyy pientä pölyä, on hyvä pestä ne ennen käyttööottoa.

Vierailija

Oletko kokeillut yksinkertaisesti vaan tuulettaa vaatteitasi? Onko sulla parveke tai muu katettu tila, jossa vaatteet saisi olla ulkoilmassa vaikka parikin vuorokautta ? Ellei muu auta, niin uudellee pestävä, joku lyhyt pikaohjelma riittää eikä pesuainetta paljon tarvii, kun ovat puhtaita vaatteita.
Jos vaatteet ovat liian tiukkaan sullottu vaikka hengareissakin, niin tunkkaantuvat helpommin. Minulla oli joitakin lakanoita ja tyynyliinoja, joiden väriin kyllästyin parisen vuotta sitten. Nyt otin kaapista taas esiin, mutta ne olivat jotenkin tunkkaantuneita tiukassa pinossa oltuaan, joten pesin kevytohjelmalla. Ei ollut keinokuitu syynä ainakaan.
En ole testannut kuivausrummun tuuletusohjelmaa..voisi olla ihan näppärä keino sekin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat