Matkustaako eläkeläiset?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Monen olen kuullut sanovan että kun jään eläkkeelle niin sitten matkustan. Kuitenkin täällä matkailuosassa on aika hiljaista.
Ettekö ET:läiset matkusta vai ettekö tykkää matkoistanne puhua julkisesti? Minä matkustan noin kaksi kertaa vuodessa, keväällä johonkin Eurooppalaiseen kaupunkiin ja talvella vähän pidemmälle lämpimään.

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Varmaan matkustetaan, jos rahat riittävät. Eläkkeiden ostovoima vain vähenee koko ajan niin paljon, ettei pienillä eläkkeillä paljon matkustella.

Vierailija

Minä tykkään kotimaan matkailusta,lappi on likellä sydäntä,tykkään Kilpisjärvestä aivan erityiseti kiipeäminen Saanalle on mahtava kokemus siellä se avaruus on aivan ihanaa ja ne patikointi reissut ,illalla kun tulee mökille ja saunoo ja syöpi on aika raukea olo.
Minä tykkään tällaisista lomista.

Vierailija

Miten eläkeläiset jaksavat matkustella? Itse en ole vielä eläkkeellä ja jo tässä vaiheessa tuntuu hyvin rasittavalta matkustaminen. Matkoilla aina menee maha enemmän tai vähemmän sekaisin, nukuttua en saa kuin unilääkkeiden avulla ja olo on koko ajan uupunut ja ärea. Odotan vain sitä päivää että saisi palata kotiin. Lentämistäkin jännitän ja pelkään valtavasti.
Tällaisten reissumiesten on paras pysyä kotona.

Vierailija

En myöskään välitä matkustelusta. Olen samanlainen kuin edellinenkin kirjoittaja. Parempi pysyä kotona jossa viihdynkin parhaiten. Sellaiset päivän kestävät reissut kyllä käy ja illaksi kotiin.

Vierailija

Minun matkusteluni on nykyisin lähinnä kylpylämatkoja tuonne Viron puolelle, koska tässä iässä kaipaa erilaisia hoitoja joita siellä saa edullisemmin kuin meillä kotimaassa. Risteilymatkoja ehkä pari vuodessa ja ehkä joka toinen vuosi etelän lämpöön niin kauan kun vielä jaksaa matkustaa. Työelämässä ollessa tuli nähtyä maailmaa vähän joka suunnalta, koska silloin oli enemmän rahaa käytettävissä.
Mielestäni ihminen jää paljosta paitsi jos ei ole matkustellut ja nähnyt erilaisia kulttuureja. Sanotaanhan että matkailu avartaa ;DD

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jokaisella on mieleisensä matkakohteet, hyvä niin. Itse käyn 2-3 kertaa vuodessa kahden viikon matkalla Turkissa tai Kreetalla, aikaisin keväällä tai myöhään syksyllä. Talvella Kanarialle lämpimyyden vuoksi.

Vierailija

Minäkin matkustan useita kertoja vuodessa.
Viime aikoina ns. aurinkolomat ovat jääneet vähemmälle, poikkeuksena sukulaisvierailut Kreetalle.
Euroopan kaupunkilomat ovat tulleet tilalle, niissä kun riittää tutkittavaa loputtomiin, lisäbonuksena lyhyet lentomatkat.
Minulla on ystäväpiirissä mummoja joilla on pieni eläke,joten heillä ei ole liiemmälti
varaa matkustella.
Kun ei vaadi luksusta eikä viiden tähden hotelleja vaan majoittuu pieniin siisteihin keskiluokan hotelleihin niin voin silloin tällöin maksaa myös ystäväni matkan.
Sillä jaettu ilo on aina jaettu ilo, eikö vaan?

Viime viikolla Kreetalla ollesani minusta tuntui jotta turisteja oli hieman enmmän kuin viime vuonna. Sitten luin lehdestä että turistien määrä on noussut kymmenen prosenttia viime vuodesta.
Tavallisten ihmisten parissa tunnelmat olivat alakuloiset, ilo ei ollut yhtä herkässä kuin ennen.
Vanhukset eivät olleet niinkään huolissaan omien eläkkeideen leikkaamisesta, vaan nuoremmasta polvesta, riittääkö heille töitä ja tulevaisuutta.
Työttömyys on noussut huimasti, sukulaistyttöni joka on muina vuosina hankkinut opiskelurahoja työskentelemällä turistien parissa jäi tänä kesänä ilman työtä, kilpailu työpaikoista on kovaa.
Onneksi Kreetalla paistaa aurinko yhtä kuumasti kuin ennenkin.....

Vierailija
Aino mummo

Monen olen kuullut sanovan että kun jään eläkkeelle niin sitten matkustan. Kuitenkin täällä matkailuosassa on aika hiljaista.
Ettekö ET:läiset matkusta vai ettekö tykkää matkoistanne puhua julkisesti? Minä matkustan noin kaksi kertaa vuodessa, keväällä johonkin Eurooppalaiseen kaupunkiin ja talvella vähän pidemmälle lämpimään.

Ei matkailua voi eikä osaa aloittaa silloin kun on eläkkeellä. Sitä pitää harrastaa aktiivivuosinaan, silloin se on luonnollinen osa elämää.
Olen matkustellut koko elämäni ja teen sitä silloinkni kun olen eläkkeellä.
Matkustan, se on vastaukseni, aion matkustaa.
Matkustan nykyäänkin joka kuukausi, paitsi nyt tammikuu jää väliin.
Olen havainnut että matka-aiheiset aloitukset saavat täällä kiperiä kommentteja ja etenkin ne joissa ei puhuta joistain Kreikan rantarysälomista tms. Miksihän?
Juuri ihanalta kaupunkilomalta palanneena mieli on virkistynyt, jaksaa tehdä töitä. Ei myöskään työpaikalla uskalla kertoa matkoistaan, se aiheuttaa kateutta.

Vierailija
mökinmuori

Minäkin matkustan useita kertoja vuodessa.
Viime aikoina ns. aurinkolomat ovat jääneet vähemmälle, poikkeuksena sukulaisvierailut Kreetalle.
Euroopan kaupunkilomat ovat tulleet tilalle, niissä kun riittää tutkittavaa loputtomiin, lisäbonuksena lyhyet lentomatkat.
Minulla on ystäväpiirissä mummoja joilla on pieni eläke,joten heillä ei ole liiemmälti
varaa matkustella.
Kun ei vaadi luksusta eikä viiden tähden hotelleja vaan majoittuu pieniin siisteihin keskiluokan hotelleihin niin voin silloin tällöin maksaa myös ystäväni matkan.
Sillä jaettu ilo on aina jaettu ilo, eikö vaan?

Viime viikolla Kreetalla ollesani minusta tuntui jotta turisteja oli hieman enmmän kuin viime vuonna. Sitten luin lehdestä että turistien määrä on noussut kymmenen prosenttia viime vuodesta.
Tavallisten ihmisten parissa tunnelmat olivat alakuloiset, ilo ei ollut yhtä herkässä kuin ennen.
Vanhukset eivät olleet niinkään huolissaan omien eläkkeideen leikkaamisesta, vaan nuoremmasta polvesta, riittääkö heille töitä ja tulevaisuutta.
Työttömyys on noussut huimasti, sukulaistyttöni joka on muina vuosina hankkinut opiskelurahoja työskentelemällä turistien parissa jäi tänä kesänä ilman työtä, kilpailu työpaikoista on kovaa.
Onneksi Kreetalla paistaa aurinko yhtä kuumasti kuin ennenkin.....

Päinvastaista tietoa luin juuri jostain lehistä, siinä myös kreikkalaiset turistiviranomaiset kertovat että turismi ja "romahtanut".Mellakat, lakot jne. vaikuttavat ja mikä tilanne siinä maassa on. Myös Kyproksen matkailuviranomaisia haastateltiin, ja hävikkiä on todella.
En minäkään kreikkaan nyt lähtisi, ei kiinnosta vähääkään tukea harmaata taloutta. Kreikan rannat on tullut nähtyä, eikä vain yhden saaren näkökulmasta. Ise kukin tekee miten haluaa tietysti. Halvallahan sinne pääsee nykyään, päivtiitäin tulee tarjoussähköposteja ja niissä lähes yksinomaan on Kreikan kohteita.

Vierailija

Matkustaminen ulkomaille vie rahaa pois Suomesta, ei siis ole kansantaloutta tukevaa.
Lentomatkustaminen edesauttaa kasvihuoneilmiötä ja saastuttaa ilmaa aikaansaaden m.m. otsonikerroksen ohenemista. Auringon UV-säteilyä pääsee enemmän maapallollemme, siis melanooma ja ihosyöpä lisääntyvät. Ulkomailla beachillä makaamisesta ja auringosta varoitellaan.

Entä ulkomailta saadut taudit; dengue-kuume, malaria, EHEC, salmonella, camphylobakteeri, A-hepatiitit, supe-rresistentit bakteerit?

Vierailija

Lainaus:

Matkustaminen ulkomaille vie rahaa pois Suomesta, ei siis ole kansantaloutta tukevaa.
Lentomatkustaminen edesauttaa kasvihuoneilmiötä ja saastuttaa ilmaa aikaansaaden m.m. otsonikerroksen ohenemista. Auringon UV-säteilyä pääsee enemmän maapallollemme, siis melanooma ja ihosyöpä lisääntyvät. Ulkomailla beachillä makaamisesta ja auringosta varoitellaan.

Entä ulkomailta saadut taudit; dengue-kuume, malaria, EHEC, salmonella, camphylobakteeri, A-hepatiitit, supe-rresistentit bakteerit?

No mutta voi hyvä ihme taas! Lentoliput maksetaan Suomessa - ei kait nyt krekut vie niitäkin rahoja omaan pohjattomaan säkkiinsä.
Kun buukkaa lenot+hotellipaketin koitmaasta, ei ne rahat minnekään ryssälään mene!
Olen matkustanut koko elämäni ajan,opiskellut ja työskennellyt ulkomailla enkä ole yhtään sairautta sieltä saanut.
Taikkulaan en mene, en myöskään Turkkiin, joten sieltä saatavia tauteja ei ole mitänä riski saada.
Vaikka sinä istut kotonasi (mikä sinällään on hyvä) ja lähdet käymään lähialepassa, voit jäädä auton alle tms.
Älä kirjoita tähän ketjuun, tässä puhutaan/kirjoitetaan matkustamisesta etkä voi estää kenenkään reissuja.
Ei me haluta tulla kaltaiseksesi nurkissa nyhjäjäski. Niitä on Suomessa ihan tarpeeksi.
kuka on sanonut että matkailu on biitsillä makaamista? Se on sun oma sairas kuvitelmasi.
Kun makaat kotisohvallasi ja juot kaljaa, lihot ja sairastut, tulee maksakirroosi tai muu paha vaiva.
Olemme luku-ja kirjoitustaitoisia, mutta sinun epistolasi eivät kiinnosta pätkääkään!

Vierailija

Eläkeläisethän nuo vasta matkustelevatkin, ei minulla ainakaan ole työssäkäyvänä ihmisenä rahaa matkailuun. Toisaalta, en niin välitäkään. En ymmärrä lainkaan sitä, että joku haluaa vapaaehtoisesti lähteä kuumaan ja aurinkoon, kun Suomenkin kesässä on sietämistä.
Mutta toki kotimaassa voisi mieluusti matkustellakin, mutta ongelmana on vain se puuttuva pätäkkä. Eikä kyllä ole matkaseuraakaan ja yksin se ei sillain innosta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

No mutta voi hyvä ihme taas! Lentoliput maksetaan Suomessa - ei kait nyt krekut vie niitäkin rahoja omaan pohjattomaan säkkiinsä.
Kun buukkaa lenot+hotellipaketin koitmaasta, ei ne rahat minnekään ryssälään mene!
Olen matkustanut koko elämäni ajan,opiskellut ja työskennellyt ulkomailla enkä ole yhtään sairautta sieltä saanut.
Taikkulaan en mene, en myöskään Turkkiin, joten sieltä saatavia tauteja ei ole mitänä riski saada.
Vaikka sinä istut kotonasi (mikä sinällään on hyvä) ja lähdet käymään lähialepassa, voit jäädä auton alle tms.
Älä kirjoita tähän ketjuun, tässä puhutaan/kirjoitetaan matkustamisesta etkä voi estää kenenkään reissuja.
Ei me haluta tulla kaltaiseksesi nurkissa nyhjäjäski. Niitä on Suomessa ihan tarpeeksi.
kuka on sanonut että matkailu on biitsillä makaamista? Se on sun oma sairas kuvitelmasi.
Kun makaat kotisohvallasi ja juot kaljaa, lihot ja sairastut, tulee maksakirroosi tai muu paha vaiva.
Olemme luku-ja kirjoitustaitoisia, mutta sinun epistolasi eivät kiinnosta pätkääkään!

Tästä voisi vetää johtopäätöksen että otat omat ruuat Suomesta mukaan matkallesi kun kerran väität että rahat pysyy Suomessa. Niinpäniin. Harvapa pystyy tuolla lailla matkustamaan ettei joudu mitään maksamaan siellä paikan päällä.
Meinaatko ihan tosissasi että buukaamasi hotelli esim. Kreikassa ei saa rahojasi, vaan ne pysyvät Suomessa?! Etkö tiedä kenelle olet maksanut?
Noin sivumennen, en makaa sohvalla, en ole ylipainoinen enkä juo kaljaa lainkaan. Siis oletit väärin. Lisäksi olen käynyt m.m. Havaijilla, L.A:ssa, AAsiassa, Australiassa sekä monessa Välimeren ja Euroopan maassa ja tehnyt myös
maailmanympärimatkan.

Turkki on muuten hyvä matkakohde (noin vinkkinä).

Kunhan nyt katsoin matkustamista vähän toiselta kantilta tuossa äsken...........

Vierailija

Lainaus:

Tottahan nuo mainitsemasi asiat ovat, eihän niitä voi kiistää.
Tuosta raha puolesta ja taudeista en omalta kohdaltani niinkään huolta kanna mutta kasvihuoneilmiö ja saasteet käyvät kieltämättä mielessä joka kerran kun lentokone lähtee nousukiitoon.
Tehokkaasti olen kuitenkin vielä toistaiseksi saanut työnnettyä ne taka-alalle.
Taidan olla ulkokultainen luonnonsuojelija.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat