Runo: Rikas maa

Kommentit (9)

Vierailija

Runo: Rikas maa

Ei ymmärrä ahne ja tyhmä ihminen,
Maata ei voi omistaa,
Ei opi ahne ja tyhmä ihminen,
Maata ei saa myrkyttää,
Vaik' itse pahulainen mammonaa tyrkyttää!

Ei tajua ahne ja tyhmä ihminen,
Vettä ei voi omistaa,
Ei tajua ahne ja tyhmä ihminen,
Vettä ei saa myrkyttää,
Vaik' itse piru rikkauksia tyrkyttää!

Ei käsitä ahne ja tyhmä ihminen,
Ilmaa ei voi omistaa,
Ei käsitä ahne ja tyhmä ihminen,
Ilmaa ei saa myrkyttää,
Vaik' itse perkele kultaa tyrkyttää!

Ei oivalla ahne ja tyhmä ihminen,
kultaa ei voi syödä,
Ei oivalla ahne ja tyhmä ihminen,
ei rikkauksilla suruja lyödä tai osteta ikuista elämää!

Alias Givi

Onneksi täällä Pohjois-Savossa sentään Hiippakunnan valtuusto lohduttaa ympäristön saastumisesta ahdistuneita ihmisiä järjestämällä seminaareja yhdessä kaivosyhtiön kanssa. Rukoilen myös tämän runoilijan puolesta, niin runoilijan tuska helpottaa ettei tarvitse rustata taas näin kamalaa runoa.

Vierailija

Kyllä maata voi omistaa. Minullakin on useampi hehtaari omaa maata. Miksi pitää pilata "runo" kirosanoilla? Tässä tapauksessa koko "runo" on outo.

Vierailija

On outo...arvioidessaan ihmisen outoutta, vähätellen. Kuka nyt sellaisesta tykkäisi? En minä ainakaan.

Vierailija

Taitaa tämä runoltaja Givi olla intiaani, kun runoilee kommunistisista jokamiehenoikeuksista. Omalleen saa tehdä mitä tykkää, sanon minä, koskee myös maaomaisuutta, ettäs tiedätte. Peukku alas!

Vierailija

Runoissaan on negatiivinen ja halveksiva ote ja henki! Itseriittoisuus ja kateus.

Vierailija

Kyllähän omalleen saa tehdä mitä tykkää, ptyi, kyllä tämä A.Givi on kamala, hyi!

Vierailija

Aivan, kyllä maaperän ja veden saa myrkyttää, jos piru rahaa tyrkyttää! Jokaisella on oikeus saastuttaa, jos sillä kerran rikastuu! Ja kyllähän sitä on aina luvattu ikuinen elämä niille, jotka maksavat paljon kirkollisveroja. Synnit voi hyvittää rahalla, tätä ei persaukiset tunnu tajuavan! Ptyi, häpeä A.Givi!

Vierailija

Näille ikäihmisten sivuille tuotuna ns. runonsa, vaikuttaa kovin hupaisalta. Me elämäntyämme tehneenä haluaisimme lukea jotakin muuta, kuin asiasta jolle emme enää mitään mahda. Jos Givi on nuori ja voimissaan menisi vaikuttamaan sinne missä asia on akuutti ja voi jotain vielä tapahtua asian hyväksi. Kyllä ilkeilyrunoja on helppo tehdä.

Vierailija

Lainaus:

Näille ikäihmisten sivuille tuotuna ns. runonsa, vaikuttaa kovin hupaisalta. Me elämäntyämme tehneenä haluaisimme lukea jotakin muuta, kuin asiasta jolle emme enää mitään mahda. Jos Givi on nuori ja voimissaan menisi vaikuttamaan sinne missä asia on akuutti ja voi jotain vielä tapahtua asian hyväksi. Kyllä ilkeilyrunoja on helppo tehdä.

Mikä kohta tästä runosta on mielestäsi ilkeilyruno? Ikäihmisenä pidän Given tyylistä. Tuskin hän nyt sentään kovin nuori on, kun on huomannut sen tosiasian, ettei vettä, maata ja ilmaa voi omistaa? Se on meillä lainassa lastenlapsiltamme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat