urbaani - moite

Vierailija

Olisiko tällä tarvetta?
Kun "suurkaupunkilaisina" emme ymmärrä pienellä paikkakunnalla, pienissä ympyröissä eläviä ihmisiä!
Olen senkin huomannut, että haja-asutusalueilla ja maalla asuvat ihmiset ajattelevat kovin toisin monista elämän kysymyksistä.
Meillä välillä sisällämme kiehuu ja kuohuu!
Mitä jos vertailisimme elämän iloja ja tarpeettomia surujakin.
Vain jotta oppisimme sietämään ja ymmärtämään erilaisuutta!

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Voi tätä onnen päivää!

Olen etsinyt ja kaivannut, ja olen pettynyt. En ole tiennyt mitä olen kqaivannut, mutta nyt sen tiedän. Juuri tällainen keskustelu, jossa kaupunkilaisnaiset moittivat minua, on se, jota olen koko ikäni kaivannut aina imeväisiästä alkaen.

Tehkää hyvin ja moittikaa minua vaikka tyhmäksi ja yksinkertaiseksi, onnettomaksi mansikanviljelijäksi. Moittikaa myös vaatimatonta sisävesialustani. Tulkaa vaikka ihan paikan päälle, se olisi minulle onnen autuus.

Moittikaa, halveksikaa ja piiskatkaa... käännän teille toisenkin poskeni.

H. Moilanen

Vierailija

Lainaus:

Olihan aloitus. Ketähän tämäkin aihe palvelee. Lisää riitaa ja epäsopua.

Onneksi olkoon!

Sinulla oli kunnia olla ensimmäinen riidanhaastaja!

Vierailija

Kun on asunut sekä maalla että kaupungissa ei ole mitään ongelmaa eri asumismuotojen ymmärtämisen suhteen. Molemmat ovat hyviä. Samoin hyvät ja huonot puolet on molemmissa.

Ihan turhaa rakentaa skismoja tämän asian ympärille.

Vierailija

Aloittaja on varmaankin törmännyt joihinkin näkemyseroihin maalla asuvien ja kaupunkilaisten välillä.
Tämä on ollut hänen omakohtainen kokemuksensa. Siitäkin on lupa aloittaa keskustelu, vai mitä. Ei meidän kannata suotta provosoitua.

Vierailija

Siis oma ketju kaupunkilaisille, jossa moititaan maalaisia! Ymmärsinkö oikein???

Muistakaa kuitenkin että teidänkin "leipä aineet" ja leikkeleet tulevat täältä maalta.

Käyn mielelläni kaupungissa, ihailen kauniita vaatteitanne ja tavara taivaitanne, mutta mikä helpotus onkaan ajella pellonpiennarta kotiin kissojen, koirien ja maajussin luokse. Potkaisen "korkkarit" nurkkan ja otan taas esiliinani esille kun juoksen katsomaan ovatko teidänkin leikkeltarpeet saaneet ruokaa.

Terveisin nätti tyttö sikalasta.

Vierailija

Lainaus:

Aloittaja on varmaankin törmännyt joihinkin näkemyseroihin maalla asuvien ja kaupunkilaisten välillä.
Tämä on ollut hänen omakohtainen kokemuksensa. Siitäkin on lupa aloittaa keskustelu, vai mitä. Ei meidän kannata suotta provosoitua.

Tarkoitukseni ei ole provosoida muita kirjoittajia! Tahtoisin vain ymmärtää! Niin näkemyksiä kuin mielipiteitä jotka ovat minulle tai monelle muullekin vieraita! Mikä saa ärsyyntymään yhden ,
kun ei toisen näkemyksen mukaan ole mitään syytä
ärsyyntyä.
Mikä saa kadehtimaan, tai kannustamaan täälläkin vieraita kirjoittajia!

Onko muotiasia arvioida ja arvostella, mieluummin kuin elää ymmärtäen?

Vierailija

Lainaus:

Siis oma ketju kaupunkilaisille, jossa moititaan maalaisia! Ymmärsinkö oikein???

Muistakaa kuitenkin että teidänkin "leipä aineet" ja leikkeleet tulevat täältä maalta.

Käyn mielelläni kaupungissa, ihailen kauniita vaatteitanne ja tavara taivaitanne, mutta mikä helpotus onkaan ajella pellonpiennarta kotiin kissojen, koirien ja maajussin luokse. Potkaisen "korkkarit" nurkkan ja otan taas esiliinani esille kun juoksen katsomaan ovatko teidänkin leikkeltarpeet saaneet ruokaa.

Terveisin nätti tyttö sikalasta.

Miten on possun hinta kun nousee vaan, mistä johtunee.
Kalkkunaleikettä saa vielä aika edullisesti ja se onkin hyvää.
Kalkkunoita varmasti kasvatetaan toisin kuin prsaita?

Samoin, kaupungista.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kalkkunaleike tuskin on kotimaista.

Eikö suomessa kasvateta kalkkunoita?

katsoin paketista, saksalaista oli.

Vierailija

Lainaus:

Olisiko tällä tarvetta?
Kun "suurkaupunkilaisina" emme ymmärrä pienellä paikkakunnalla, pienissä ympyröissä eläviä ihmisiä!
Olen senkin huomannut, että haja-asutusalueilla ja maalla asuvat ihmiset ajattelevat kovin toisin monista elämän kysymyksistä.
Meillä välillä sisällämme kiehuu ja kuohuu!
Mitä jos vertailisimme elämän iloja ja tarpeettomia surujakin.
Vain jotta oppisimme sietämään ja ymmärtämään erilaisuutta!

Ei ole tuolle tarvetta. Miten niin pienellä paikkakunnalla asuvat elävät pienissä ympyröissä?
Aloittaja haluaa ymmärtää mutta jo otsikossa esiintyy sana moite.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat