Vierailija

Pari kertaa olen ollut Prahassa ja ajatuksena lähetä taas (merkkipäiväjuhlintaan) Prahaan vuoden loppupuolella.
Etsinnässä on hotelli ,jossa ei olisi kokolattiamattoa vaan parketti. Syy: erään matkalaisen allergia eli kokolattiamatto ei käy. Joissain on maininta allergiselle sopivista vuodevaatteista kylläkin.
Onko havaintoa/kokemusta parkettilattiasta? Vai pitääkö vaihtaa kaupunkia.
Aika monessa kaupunkihotellissa eri maissa on puulattia ja voi toivoa allergiahuonetta.
Olisin kiitollinen vinkeistä. Hotellivalikoima Prahassakin on tosi laaja, ottaa aikaa kahlata kaikki läpi.
Saila

Sivut

Kommentit (44)

Meidän hotellimme oli Julis. Se oli niin keskellä kaikkea kuin olla ja voi. Pyysimme rauhallisen huoneen, koska se oli meillä vain nukkumista varten. Huoneessa ei ollut ainakaan kokolattiamattoa, mutta sitä en muista mitä laminaattia lattiat olivat. Näkyväthän ne tuolla hotelliesittelyssä.

Ehdimme viikon aikana käydä kaksi kertaa oopperassa, kerran barokkikonsertissa, kerran jazzillassa. Päivällä eläintarhassa, kasvitieteellisessä puutarhassa, jossa "Fata Morgana" oli hyvä, eräässä luostarissa, vahakabinetissa, Salvador Dalin ja muutaman muun taidenäyttelyssä, vanhojen traktorien museossa, tietenkin siellä joen toisella puolella, juutalaiskorttelissa ja vain vähän kaupoilla. Se pisti silmään, että kaupungissa oli hirveän paljon tasokkaita kirjakauppoja ja ostinkin pilkkahintaan muutamia kasvikirjoja, joita löytyi onneksi englanninkielisenä.

Huoneessa oli pieni keittonurkkaus jääkaappeineen eikä usein enää yömyöhällä jaksettu lähteä mihinkään ulos syömään vaan haukattiin jotakin ennen kuin kaaduttiin sänkyyn. Meille matka ei ollut ruoka- enempää kuin shoppailureissukaan vaan aika täydellinen kulttuurimatka.

Jos ja kun menemme seuraavan kerran, hotelli on tuo sama. Ei hieno, mutta hyvä. Tämä oli meillä jotakin yli neljäskymmenes ulkomaanmatka, joten monenlaisissa paikoissa on tullut asutuksi eri maissa.

Julis ei viehätä, siinähän majoitetaan turistiryhmiä. 3 tähteä on vähimmäisvaatimus, mielellään 4.
"Hienoa" haluamme, on kyse merkkipäivämatkasta kaiken lisäksi.
Haluamme myös ruokailla "kunnolla", kulinarismi on meidän juttu. Toki ravintoloista tiedämme jo aiemman kokemuksen perusteella.
Olemme asuneet Ibis Old Town-hotellissa aiemmin, se on Vanhassa kaupungissa ja lähellä kaikkea... mutta siinä on kokolattiamatot mikä ei oikein sovi. Ikä sallii kunnon asumisen, ei tarvitse tyytyä mihin tahansa.
Allergiahuoneita on yleensä tasokkaammissa hotelleissa, tuskin huoneistohotelleissa.
Kiitos viestistä jokatapauksessa.
Saila

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Julis ei viehätä, siinähän majoitetaan turistiryhmiä. 3 tähteä on vähimmäisvaatimus, mielellään 4.
"Hienoa" haluamme, on kyse merkkipäivämatkasta kaiken lisäksi.
Haluamme myös ruokailla "kunnolla", kulinarismi on meidän juttu. Toki ravintoloista tiedämme jo aiemman kokemuksen perusteella.
Olemme asuneet Ibis Old Town-hotellissa aiemmin, se on Vanhassa kaupungissa ja lähellä kaikkea... mutta siinä on kokolattiamatot mikä ei oikein sovi. Ikä sallii kunnon asumisen, ei tarvitse tyytyä mihin tahansa.
Allergiahuoneita on yleensä tasokkaammissa hotelleissa, tuskin huoneistohotelleissa.
Kiitos viestistä jokatapauksessa.
Saila

Jokainen valitsee itselleen sopivan hotellin. Kyse oli kokolattiamatottomasta hotellista ja kertomani hotelli oli sellainen. Anteeksi, että kirjoitin paljon muutakin.

Olisikohan ollut aiheellista laittaa aloitusviestiin kriteerit, niin olisi vastaaja säästynyt vastaamisen vaivalta.Yleensäkin ne jotka paljon matkustavat eivät jaksa muistaa jokaisen hotellin lattioita, hyvä kun muistavat edes käyttämiensä hotellien nimiä.

Aino mummo

Olisikohan ollut aiheellista laittaa aloitusviestiin kriteerit, niin olisi vastaaja säästynyt vastaamisen vaivalta.Yleensäkin ne jotka paljon matkustavat eivät jaksa muistaa jokaisen hotellin lattioita, hyvä kun muistavat edes käyttämiensä hotellien nimiä.

Olet oikeassa. Minun piti miettiä ennen kuin muistin hotellin nimen, vaikka matkasta ei monta vuotta ole. :)

Aino mummo

Kaikkea mahdolista ei voi aloitukseen laittaa. Myös vastausta aikovan kannattaa ajatella. Vinkkinä oli juhlamatka eli ei kai silloin kukaan kovin surkeata/vaatimatonta hotellia halua.
Allergiahuonetta haetiin myös.
Jos ei osaa vastata, ei kannata edes yrittää. En minä ainakaan puhu asioista joista en mitään tiedä.
Toki ihmiset ovat tottuneet erilaiseen tasoon niin kotioloissa kun matkustaessa ja se täytyy hyväksyä.
Mitä kriteereitä Aino mummo tähän kaipaa??? jotta osasisi vastata???
matkustelija

Aino mummo

Sinäkö siis kirjoitit tuon ekan vastauksen, kun niin närkästyit?
Kyllä ihminen varmaan muistaa ainakin lähiaikojen hotellit, ellei nyt ole pahasta muistisairas.
Täällä ei näköjään uskalla kysyä yhtään mitään vinkkejä konkreettisiin asioihin. Saa haukkuryöpyn siitä että kysyi väärää asiaa ja väärin!!

Aino mummo

Kaikkea mahdolista ei voi aloitukseen laittaa. Myös vastausta aikovan kannattaa ajatella. Vinkkinä oli juhlamatka eli ei kai silloin kukaan kovin surkeata/vaatimatonta hotellia halua.
Jos ei osaa vastata, ei kannata edes yrittää. En minä ainakaan puhu asioista joista en mitään tiedä.
Toki ihmiset ovat tottuneet erilaiseen tasoon niin kotioloissa kun matkustaessa ja se täytyy hyväksyä.
matkustelija

Julis ei ollut surkea vaan vanhaan taloon hiljakkoin remontoitu fiksu hotelli hyvällä paikalla. En tiedä, mitä turistiryhmiä siellä oli, kun en yhtäkään huomannut. Juhlamatkoja tehdään monilla eri tavoilla, joten se ei ole mikään kriteeri. Oli meilläkin melkoinen "juhlamatka", hyvää musiikkia joka ilta ja se jos mikä on minulle juhlaa.

Toivotan aloittajalle oikein hyvää matkaa tasokkaassa hotellissa asuen. Niitä on helppo löytyy netistä ja voi laittaa jonkin matkatoimiston etsimään sopivan, jos ei itse halua sitä tehdä.

Aino mummon kirjoitus oli aiheellinen ja asiallinen.

Aino mummo ei kirjoittanut ensimmäistä selostusta. Se olin minä Juliksessa asustellut, hyvämuistinen, paljon matkustellut ja edelleenkin matkusteleva eläkeläinen, joka ei pidä listaa hotelleista enempää kuin lattioistakaan. :)

Minäkin lähdin mieheni mukana pikakäynnille Prahaan joskus 70-luvulla. Se oli Varsovan liiton aikaa. Olimme vain vuorokauden. Kaunis kaupunki ja mukavat ihmiset. Touhua ja tohinaa oli, en pahemmin muista mitään tarkempaa.

Syy, miksi lähdin oli - olen koko ikäni maalannut, mm. posliinimaalausta. Prahassa oli ihania posliinimaalaukseen sopivaa posliinia ostettavissa.
En sen jälkeen ole Prahassa käynyt. Pitäisi sielläkin käydä, olen vaan niin huono lähtemään minnekään. Olisin varmasti huolissani myös koirastani, ei oikein ole ketään kenelle voisin koirani jättää hoidettavaksi.

Julis ei viehätä, sinnehän majoitetaan myös turistiryhmiä, kirjoittaa Saila.
Mikä on hotelli joka ei majoita turisteja eikä turistiryhmiä?
Olen matkustanut kaksin, neljän hengen seurueessa sekä suvun kanssa jolloin seurueeseen kuului yli 10 henkilöä, sehän lasketaan jo ryhmäksi.
Neljän tähden hotellissakaan ei nikoteltu, vaan toivotettiin kaikki 13 turistia tervetulleeksi, sillä turistejahan me olimme, sitä ei voi muuksi muuttaa.
Vai onko Sailan näkökanta se, että jos olet omatoimimatkalla et ole turisti vaan joku muu, mutta jos taas olet valmismatkalla niin kuullut ryhmäturistien säälittävään joukkoon?

Mitään haukkuryöppyä en ole täällä havainnut, minäkin pyydän vain selvennystä asiaan, en suinkaan hauku enkä nimittele.

Aino mummo

matkustelija

Julis ei ollut surkea vaan vanhaan taloon hiljakkoin remontoitu fiksu hotelli hyvällä paikalla. En tiedä, mitä turistiryhmiä siellä oli, kun en yhtäkään huomannut. Juhlamatkoja tehdään monilla eri tavoilla, joten se ei ole mikään kriteeri. Oli meilläkin melkoinen "juhlamatka", hyvää musiikkia joka ilta ja se jos mikä on minulle juhlaa.

Toivotan aloittajalle oikein hyvää matkaa tasokkaassa hotellissa asuen. Niitä on helppo löytyy netistä ja voi laittaa jonkin matkatoimiston etsimään sopivan, jos ei itse halua sitä tehdä.

uskon kyllä että mummot kirjoittaa aina kaiken oikein, tietävät kaiken, määräävät ihan kaikesta, myös tunetmattomien henkilöiden matkoista!
Jos et ymmärrä millaista on juhla, olisi syytä googlata ja opiskella asiaa.
Juhlapäivä on esim. 50-vuotispäivä, hääpäivä, sukujuhlat jne. Ei silloni viitsi ihan rimaa alittaa, kun ei stä tarvitse tehdä edes omassa arkielämässään. Jos on vaatimaton eikä muuhun ole varaa, toki sillä profiililla elää elämänsä eli myös hernekeittoa hääpäivänä tai synttärinä!!!
Julis on aika ikävä "hotelli", siitä olen kuullut. Siinä taitaa olla sekä varsinainen hotelli että huoneistohotelli.
"piruuttani" googlaan nyt tuon ihanuuden, en kuitenkaan kommentoi täällä, koska täällä "mafia" päättää mikä oikein ja ei.
OK-matkat majoittaa asiakkaitaan Julikseen, sen tiedän. Eli ryhmiä majoitetaan siihen, saavat edullisia tarjouksia ja matkajanjärjestäjä nettoaa hyvin.

Lainaus:

Aino mummo ei kirjoittanut ensimmäistä selostusta. Se olin minä Juliksessa asustellut, hyvämuistinen, paljon matkustellut ja edelleenkin matkusteleva eläkeläinen, joka ei pidä listaa hotelleista enempää kuin lattioistakaan. :)

Olet aika töykeä. Ymmärrän kyllä.... Mutta miksi kommentoit ja haukut aloittajan??Ketä se palvelee?

Lainaus:

Lainaus:

Olet aika töykeä. Ymmärrän kyllä.... Mutta miksi kommentoit ja haukut aloittajan??Ketä se palvelee?

Kuka haukkuu ja ketä? Miten?

Oli pakko katsoa ko. ihanan talon tietoja netistä, matkailukeskusteluista.
Lainaan yhden joks on Plazan sivuilla:
" Surkea palvelu, huone tunkkainen ja pimeä (ikkunasta näkyi suoraan vastapäätä talon seinä, taivasta näkyi vain kurkkimalla suoraan ylöspäin). Silitysrautaa pyydettäessä virkailija kantoi respan laudan ja pohjaanpalaneen raudan ja tyrkkäsi ne syliin - ei puhettakaan siitä että olisi tuonut huoneeseen taikka muuten edes ollut kohtelias. Alkoi huutáa että "eivät kuulu vakiovarustukseen", vaikka kyselin ihan ystävälliseen sävyyn "onko mahdollista että...."

Vaihtoivat huoneen ,kun pyysin. Seuraavassa huoneessa haisi tupakka ja sähköpistokkeiden paikat olivat rikki, lisäksi kylppärissä laatat irti. Onneksi viimeinen yö
Kuulemma ihan onnen kauppaa, mihin huoneeseen pääsee. Ihan takuuvarmaa on, että en suosittele kenellekään".
Tällainen kokemus siitä tuosta "hotellista" ja palveluhan on ihan neukkutyylistä!

Hotellia kehuu OK-matkojen virkailijat, se on näköjään huomattu keskusteluketjussa. Kun siitä huomautettiin, pienen vänkäämisen jälkeen virkailijat poistuivat sivuilta. Tuota käyttää vain OK-matkat Suomesta käsin.
Saa varmaan läävää myös nettivaraussysteemin kautta, Booking.com, tms.

Se Juliksessa asunut turisti.

Ettei jäisi liian yksipuolinen kuvaus huoneistohotellista, jossa asuin, niin tässä vähän erilaista arviointia. Yleensähän mielipiteitä riittää ja ne poikkeavat aina toisistaan. Pitää vähän osata englantia ja ranskaa tuota lukiessa, mutta kyllähän me matkustavaiset niitä osaamme ainakin turistina matkustamista varten.

http://www.ebookers.fi/hotellit/Tsekin_Tasavalta/Praha/Hotel_Julis.h3511...

mökinmuori

Julis ei viehätä, sinnehän majoitetaan myös turistiryhmiä, kirjoittaa Saila.
Mikä on hotelli joka ei majoita turisteja eikä turistiryhmiä?
Olen matkustanut kaksin, neljän hengen seurueessa sekä suvun kanssa jolloin seurueeseen kuului yli 10 henkilöä, sehän lasketaan jo ryhmäksi.
Neljän tähden hotellissakaan ei nikoteltu, vaan toivotettiin kaikki 13 turistia tervetulleeksi, sillä turistejahan me olimme, sitä ei voi muuksi muuttaa.
Vai onko Sailan näkökanta se, että jos olet omatoimimatkalla et ole turisti vaan joku muu, mutta jos taas olet valmismatkalla niin kuullut ryhmäturistien säälittävään joukkoon?

Mitään haukkuryöppyä en ole täällä havainnut, minäkin pyydän vain selvennystä asiaan, en suinkaan hauku enkä nimittele.

Minäpä vastaan.
Ymmärrän aloitusviestin aivan toisin kuin sinä. Mutta minäpä en haluakaan riidellä ja olen kait sitten ymmärtäväistä sorttia.
Sen verran tiedän minäkni että OK-matkat majoittaa RYHMIÄÄN tuohon majoitukseen. Toki muitakin vaihtoehtoja 9on olemassa, Julis vain on halvin ollut.
Saila ei ole kirjoittanut mitään eri matkustajaryhmien erpoista, en näe sellaista. Mutta eräät matkanjärjestäjät haluavat maksimoida voittonsa.
Julis on ollut aina listoillaan, en ole kylläkään OK:ta ikinä käyttänyt, kun matkustamme muuten (saako niin tehdä, onko lakipykälä joka sen kieltää?)
Kun joki matka, vaikka nyt Praha on yleisessä myynnissä ja on opsa järkätty, kyllä se on ryhmämatka. Sukulaisia ei tarvi olla sentään, pääsee mukaan kun maksaa reissunsa.
Oletteko te niin vanhoja ja ymmärätmättömiä ettette tiedä edes perusasioita?
Talossamme asuu muuan iäkäs naisihminen, jota vaivaa dementia. Hänen voi odottaa kysyvän ja aprikoivan tuollaista.
Minä ainakin matkustan ihan niinkuin parhaalta tuntuu, mutta mitä hotellin ja itse matkakohteeseen tulee, niiden suhteen on kyllä määärttyjä vaatimuksia ja niidne haluavan toteutuvan.
Ei olisi uskonut että tästäkin tuli tappeluketju. Ei ihme kun naiset pyörii täällä, kateus kukoistaa!

Lainaus:

Se Juliksessa asunut turisti.

Ettei jäisi liian yksipuolinen kuvaus huoneistohotellista, jossa asuin, niin tässä vähän erilaista arviointia. Yleensähän mielipiteitä riittää ja ne poikkeavat aina toisistaan. Pitää vähän osata englantia ja ranskaa tuota lukiessa, mutta kyllähän me matkustavaiset niitä osaamme ainakin turistina matkustamista varten.

http://www.ebookers.fi/hotellit/Tsekin_Tasavalta/Praha/Hotel_Julis.h3511...
E-bookersia käyttää nuoret ja budjettimatkaat. Laitan lisäyksen ettei tule liian yksipuolista kuvaa.
Ja kuten tuossa lainatussa hotellissa ollut sanoi, on tuuria millaisen huoeen saa.
Mutta kuka haluaa huonoa tuuria, sitä voi miettiä.
Jos haluaa tasokkkaampaa majoitusta, turha sinun on kehua Julistasi. Siellähän on huoneissa keittiö.... eli majapaikka pennin venyttäjille.....kaikille kun ei sekään sovi, on nautinto ruokailla ravintoloissa eikä järsiä kuivia eväitä kyökissä.
Siinäkin olemme erilaisia - me emme ole ikinä budjettimatkailleet.

Aino mummo

matkustelija

Ei se talo miltään vanhalta näytä kun katsoo kuvaa. Julkisivu vaikuttaa siltä että olisi rakennettu Neukkuaikaan. Vanhat talot ovat arkkitehtuuriltaan ihan erilaisia.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat