Pigmenttimuutos!!?

Vierailija

Onkohan jollakin toisellakin tällainen ongelma: ihoni ruskea ainesosa ikäänkuin "kuoriutuu" pois, eli joka puolelle ilmaantuu lähes valkoisia läikkiä!! Näin kesäaikaan ongelma näkyy tosi selkeästi kämmenselissä, kun iho muuten ruskettuu paitsi noista valkoisista kohdista!
Tuo alkoi minulla joskus 47-vuotiaana, näkyen silloin vain kämmenselissä, ja nyt ongelma näyttää pahenevan, sillä joka puolelta muualtakin tulee esille tätä valkoisuutta. Kauhukseni olen huomannut, että tuollainen läikkä on jo kasvoissanikin, leuan tienoilla.
Osaako kukaan sanoa, mistä on kyse tai mikä tähän voisi auttaa?
Ongelma on siis pelkästään kosmeettinen, ainakin toistaiseksi, mutta minusta todella ruman näköistä. Ennen ihoni ruskettui ihan kauniisti auringossa.
Tervehtien Maijukka

Kommentit (8)

Vierailija

Lainaus:

Kysyisin kyllä mieluummin lääkäriltä kuin nettipalstalta.

Kyllä varmaan kysynkin vielä lääkäriltä, mutta ajattelin, jos jollain olisi heti kertoa joku konsti tuohon. Tai ehkäpä se on ennemminkin kosmetologin heiniä, luulisi heidän ainakin törmäävän jos minkälaisiin iho-ongelmiin asiakkaittensa kanssa. :) Maijukka

Vierailija

Minä kyllä menisin lääkäriin tuollaisen vaivan kanssa,vaikka ei se kipeetä teekkään.Kaikki muutokset olisi hyvä selvittää.
Tuosta kuvauksestasi tulee mieleen valkopälvi,jollainen on työkaverillani.Vaaleat kohdat ihossa ei rusketu,vaan ne palavat herkästi,jos ei niitä suojaa.

Vierailija

Itselläni vastaavanlainen, mutta kyseessä "maksaläiskät" (näin lääkäri sanoi) vaikka minusta ne eivät ihan siltä näytäkkään. Alkoivat myös yli 45 vuotiaana noin kymmenen vuotta sitten. Eikä niihin mitkään Arbutiinit auta!
Lääkärini myös kertoi, ettei kannata paljoa olla auringossa, koska kyseiset läiskät eivät todellakaan rusketu, ja iho jää näin laikukkaaksi. Olen jo sinut näidän "läiskien" kanssa, vaikka joku ystävä kyseleleekin välillä.. Elämässä on toki paljon vakavampiakin asioita, joista murehtia vaikka toki ymmärrän että ne haittaavat pukeutumista jne... Mielestäni jokainen ihminen on kaunis sellaisenaan, oli mitä pinnallista "vikaa" vaan, sehän tuo vaan persoonallisuutta esiin :)

Vierailija

Tuollainen ilmiö on olemassa eli tulee vanhemmalla iällä. Ei siihen ole mitään poppakonstia. Täytyy suojata itsensä auringolta. Tunnen erään henkilön jolla oli tuo, ei siinä kukaan voinut auttaa. Oli pakko pitää hihallisia vaatteita suojaamassa ihoa auringolta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kysyisin kyllä mieluummin lääkäriltä kuin nettipalstalta.

Kyllä varmaan kysynkin vielä lääkäriltä, mutta ajattelin, jos jollain olisi heti kertoa joku konsti tuohon. Tai ehkäpä se on ennemminkin kosmetologin heiniä, luulisi heidän ainakin törmäävän jos minkälaisiin iho-ongelmiin asiakkaittensa kanssa. :) Maijukka

Ei todellakaan kosmetologi ole lääkäri. Tuossa ei auta edes lääkäri. On kyllä lääketieteellinen juttu, kosmetologi on kaukana lääkäristä!!

Vierailija

Lainaus:

Minä kyllä menisin lääkäriin tuollaisen vaivan kanssa,vaikka ei se kipeetä teekkään.Kaikki muutokset olisi hyvä selvittää.
Tuosta kuvauksestasi tulee mieleen valkopälvi,jollainen on työkaverillani.Vaaleat kohdat ihossa ei rusketu,vaan ne palavat herkästi,jos ei niitä suojaa.

Valkopälvi on ilmiön nimi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat