JUHANNUS 13

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

MITEN vietätte juhannusta?
Olen laitellut kukkia pihalle, haen pihlajia pihalle vesiämpäriin rappujen pieleen ja portille.
Nyt vasta minulle kesä alkaa, kevään metsä kukat osa on kukassa ja uusia tulee,seuraan pääskyjä jotka rakentaa pesiään, kuuntelen viserrystä ja muita metsän ääniä.

koneella leikkaan ruohoa ja metsänpohjia ja pientareilta putkikasveja ja horsmia viikatteella .
en matkusta minnekkään juhannuksena.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Maalle mennään tietysti. Töitä ei tehdä juhannuksena, niitä tehdään arkisin työpaikalla ihan tarpeeksi.
Sää vaikuttaa ihan lupaavalta.
Juhannus ei kuulu päiviin joita meillä erityisesti juhlitaan eli sanan varsinaisessa merkityksessä.
Matkalle sitten muutamaksi päiväksi ensi viikon lopulla - katsomaan varsinaista kesäparatiisia lähialuelle ( ei Virossa kuitenkaan).

Vierailija

Juhannus13 sujuu perinteisesti mökillä kuten poikkeuksetta muinakin vuosina.
Ja koska punainen "halpishotellimme" on auki, niin täysihoito vieraitakin on tulossa.
Uututena on palju, joten eiköhän ainakin aattoilta kulu aika pitkälti poreillessa.
Syödään hyvää grilliruokaa, uidaan, saunotaan ja seurustellaan.....
Näistähän se hyvä Juhannus on tehty.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Juhannuksen vietämme mökillä.(Jos ei tule estettä)Tarkoitus olisi huomenna lähteä sinne.Pitää vielä siivoilla.

Aattona mies lämmittää savusaunan leppäpuilla.Tyttären perhe saapuu iltapäivällä ja he viipyvät pari vuorokautta.Laitetaan yhdessä ruokaa ja nautitaan toistemme seurasta.

Tarkoitus olisi viedä saareen haudalle kukkia.Otankin nyt kaupungista perennaa,pientä särkynyttä sydäntä ja jotain yksivuotista kukkaa lisäksi.

Niin ja juhannuskokko poltetaan,jos sää suosii...Joudumme sen sytyttämään jo hyvissä ajoin,koska pikkupojat ovat 6v. ja 3v.De passar...

Yleensäkin vietämme tätä valon juhlaa rauhallisesti,useimmiten miehen ja koiran kanssa.

Vierailija

Jos matkustaisin, niin matkustaisin taatusti täältä korvesta pääkaupunkiseudulle, mutta nyt hoidan pyhät iäkästä isääni. Siinä se.

Vierailija

Lainaus:

Jos matkustaisin, niin matkustaisin taatusti täältä korvesta pääkaupunkiseudulle, mutta nyt hoidan pyhät iäkästä isääni. Siinä se.

Älä ole milläskään, kyllä niitä juhannuksia sinulle
varmaan paremmin riittää kuin isällesi.
Sinulle hyvän olon hetkiä juhannukseesi, isälläsi on varmaan koko juhannus yhtä juhlaa saadessaan tutun hoitajan.

Vierailija

Lainaus:

Miksi kummassa joku haluaisi juhannukseksi PÄÄKAUPUNKISEUDULLE!???? :(

Vierailija

No siksi tietenkin, kun pääkaupunki on Juhannuksena niin autuaan hiljainen ja rauhallinen. Saa aivan toisenlaisesta perspektiivistä ihailla esim keskustan komeita ,vanhoja rakennuksia. Olen aikoinani viettänyt muutamia juhannuksia ja se on kyllä kokemisen arvoista.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Missäs muualla vietät yhtä rauhallista juhannusta kuin Helsingissä?
Täältä ovat kaikonneet kaikki "mäyräkoirien" taluttajat kesämökeille ja telttailemaan rannoille, joten ihana rauha lepää täällä Helsingissä maiseman yllä.
Siinä on kummastusta kerrakseen.
jussi

Vierailija

Eiköhän se tule yksin vietettyä, niin kuin kaikki muutkin juhlapyhät. Eipä mulla juuri vieraita käy, en liioin itsekään kenenkään vastuksille mene. Se on tämä erakoituminen jo niin hyvässä vauhdissa menossa, että kyllä se on tuo televisio ja tietokone, joita työpäivän päätteeksi ja viikonloppuisin...juhlapyhin...tulee harrastettua.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Täällä on juhannustunnelmaa. On Seurasaari juhannusvalkeinen, on kaupunkilaista juhannsuta.
Aamuteeveessä haastateltiin töölöläisen kahvila Regatan omistajaa. Se kahvila on avoinna vuoden jokaisena päivänä, on kivalla paikalla, näkyy Seurasaaren juhannusvalkeat koska paikka on vastapäätä Seurasaarta.
Turistejahan täällä on ja ne pahimmat mölyäjät ovat apenneet sinne jonnekni korven kätköihin (ryyppäämään ja hukuttamaan itseään... sorry...)
Me emme ihan kaupungissa toki juhannusta vietä vaan omalla paikallamme Suomenlahden rannalla lähellä Helsinkiä.
Emme kaipaa itikoita eikä "ylijuoneita" tyyppejä joita maaseutu on pullollaan juhannuksena, niin tarinat kertovat.
Juhannus ei ole itselleni mikään erityinen juhla - pidän enemmänkin kirkollisista juhlapäivistä, joihin liittyy jotain kulttuurillista myös.
Ei kaikilla edes ala loma vielä juhannukselta joten ovat lähellä kotiaan , koska maanantain taas töihin.
Itsellä on sitten ensi viikolla meno Pohjoismaiden varmaan ihanimpaan "juhannuspaikkaan"... sitä odotellessa...

Vierailija

Olen tuo ano 19.6 klo 13.13 ja vastaan ihmettelijöille;Missä muualla on sellainen rauha ja hiljaisuus kuin juhannuksena pääkaupungissa ( pääkaupunkiseudulla). Ja kun puhutaan liikenneruuhkista, se vasta olikin hupaisaa katseltavaa kun kerran ajelin kohti Helsinkiä juhannuksen aatonaaton iltapäivällä. Menosuunnassa meitä oli samalla "aukealla" ehkä pari kolme, mutta vastaantuleva liikenne mateli puskuri puskurissa ja peltikolareita oli säännöllisin välein. Palatessa sama tilanne.
En kaipaa itikoita, en kaipaa konttaavia örveltäjiä, en kaipaa vettä enkä rantasaunoja. Missä voi juhannussaunoa paremmin kuin korkean kerrostalon kattohuoneiston saunassa ja vilvoitella kuistilla kaikkien yläpuolella. Sitä autuutta.

Vierailija

Lainaus:

Olen tuo ano 19.6 klo 13.13 ja vastaan ihmettelijöille;Missä muualla on sellainen rauha ja hiljaisuus kuin juhannuksena pääkaupungissa ( pääkaupunkiseudulla). Ja kun puhutaan liikenneruuhkista, se vasta olikin hupaisaa katseltavaa kun kerran ajelin kohti Helsinkiä juhannuksen aatonaaton iltapäivällä. Menosuunnassa meitä oli samalla "aukealla" ehkä pari kolme, mutta vastaantuleva liikenne mateli puskuri puskurissa ja peltikolareita oli säännöllisin välein. Palatessa sama tilanne.
En kaipaa itikoita, en kaipaa konttaavia örveltäjiä, en kaipaa vettä enkä rantasaunoja. Missä voi juhannussaunoa paremmin kuin korkean kerrostalon kattohuoneiston saunassa ja vilvoitella kuistilla kaikkien yläpuolella. Sitä autuutta.

Allekirjoitan tuon mitä kirjoitat.
On ihanaa kun kaupunki on perkautunut kaikesta ylimääärisestä... ovat rientäneet hyttysten syötäviksi jonnekni korpeen!
Maalle (joka on Porvoossa) mennessämme käymme Stockan herkussa ostamassa viimeiset ruoat (kalaa yms.( heti aattoaamuna ,kun ovet avautuvat. Kantakaupungin kodistamme ajaessa on hyvin rauhallista, mutta kas, elämää on kun tullaan Stockan kulmille!! Joku ulkomaalainen on joskus kysynyt, missä täällä ihmiset ovat. On pitänyt valistaa suomalaisten juhannuksen viettotavoista, mikä kyllä herättää hämmästystä. Kaunis kaupunki mielestään, meren äärellä jne. Kovin tarkkaan ei "tapoja" voi selostaa, saattaisi olla viimeinen kerta kun tänne puolibarbaarien maahan tulisivat! japanilaiset ne kyselijät ovat olleet, eurooppalaiset ilmeisesti arvaavat ja tietävät suomipoikien tavoista tarpeeksi.
Merelle pääsee veneille myös pääkaupunkiseudulle eli juhannus on veneilijöiden sesonkia.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Missäs muualla vietät yhtä rauhallista juhannusta kuin Helsingissä?
Täältä ovat kaikonneet kaikki "mäyräkoirien" taluttajat kesämökeille ja telttailemaan rannoille, joten ihana rauha lepää täällä Helsingissä maiseman yllä.
Siinä on kummastusta kerrakseen.
jussi

Tuo mäyrisjengi, onkohan niillä varaa ostaa lippu johonkin periferiaan?? Ovat siis landelta kotoisin ja menevät verestämään muistiaan... ja hyvä niin. Osa ilmeisesti putoaa järveen tai muuhun jorpakkoon riemuitessaan.

Vierailija

MUUMIPEIKON JUHANNUSRUNO

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson

Vierailija

Mikään mahti maailmassa ei saisi minua jäämään kaupunkiin juhannuksena, jos vaan olen terveenä!
Luonnon läheisyys on äärettömän tärkeää minulle näin kesäisin muutenkin. Ja vaikka tiedänkin, että mökillä on myös lapset, lastenlapset ja muuta nuorisoa, niin siltikin tietysti sinne halajan... Puoliso kun ei enää elä, niin yksin joutuisin muuten olemaan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat