Kun läheinen kuolee

Kommentit (9)

Vierailija

Itselleni ajankohtaista. Yksi asia on kyllä tosi hankala hoitaa ...en ole vieläkään saanut poistettua edesmenneen veljeni facebook profiileja, joita hänellä oli kaksi. Kaikista yhteydenotoista ylläpitoon huolimatta ei minkäänlaista vastausta tahi ohjetta ole saatu. Todella ikävää :-\ Olisi mahtavaa jos osaisitte neuvoa kuinka tuo profiilin poisto tulee tehdä...

Vierailija

hei, kokemuksesta tiedän että tuon profiilin poistoon tarvittiin kuolitodistus ja vieläpä virkatodistus että olen vainajan sisar!!! Puhelimitse sain sovittua että profiili "lukittiin" eli sinne ei tulvinut enää osanottoviestejä tai "minä suren enempi kuin tuo toinen..."

Vierailija

Moni suomalainenhan on asunut ulkommailla, pitää muistaa hankkia virkatodistukset myös sieltä. Tässä asiassa ulkoministeriö/konsulaatti auttaa.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yllättävän paljon muistettavaa ja suljettavaa on läheisen kuoltua. Ja kun itse on sokkitilassa ja pitäisi kaikkea muistaa.....ei ihan helppo yhtälö. Ja yleensä vielä hyvin lyhyellä aikavälillä.....on siinä haastetta.

Vierailija

Hesassa asuva tätini kuoli v.1997. Hoidin kaikki järjestelyt ja voin sanoa että siinä tilanteessa skarppasin aivan erityisesti. Tädin asunnon tyhjennys oli surutyötä parhaimmillaan ja kun lapseton täti oli asunut eläessää ainakin kymmenessä seurakunnassa, oli sukuselvitys melkoinen urakka. Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin; Siinä yhteydessä innostuin sukututkimuksesta.

Pesänhoitajan paikka on tuulinen, mutta hengissä selvisin. Jälkeenpäin tuli vielä perintökyselyitä tädin, jo aiemmin kuolleen miehen sisarusten lapsilta. Heillä olisi ollut oikeus perintöön, pääsäännön mukaan, mutta tädin varallisuus oli karttunut hänen leskenä ollessaan.

Vierailija

Tavallisesti arkkua kantaa kuusi ihmistä, neljälläkin voi pärjätä, sehän riippuu matkasta ja arkun painosta. Jos taas tuhkataan, ei kantajia tarvita. Etkö ole ollut koskaan hautajaisissa?

Vierailija

Minä sain poistettua Asetusten kautta, kun laitoin muutaman viittauksen FB-sivuihin, joissa asiaa oli käsitelty. Tuli oikein ystävällinen suomenkielinen viesti sieltä sen jälkeen.

Vierailija

"Älä hävitä ... pankkikortteja, sillä ne on palautettava pankille tilejä lopetettaessa."

-tämä on kokemukseni mukaan väärää tietoa; pankki sulkee heti vainajan kortin ja pyytää tuomaan sen pankkiin.  Näin teinkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat