Hyvät veljet jyllää...

Vierailija

Kuten oheisesta linkistä selviää, hyvävelijärjestelmä on edelleenkin vahvasti
voimissaan Suomessakin. Oksettavaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288576118509.html

Eilen illalla katselin dokumentin Stora-Enson rahanhävitysseikkailusta Amerikasta.
Miljardeja paloi vuosikaupalla, kuitenkin kieroilemalla tilit saatiin näyttämään voittoa
ja sijoittajille maksettiin osinkoja. Ja tärkeintä oli tietenkin, että johdolle maksettiin
hyvin tehdystä työstä bonuksia ja oikein miljoonakaupalla.
Tehtiin vuosittain mittavia rikoksia ja kukaan ei ole joutunut asioista vastuuseen
Ainoa, joka asiaan puuttui oli joku yhtiön talousmies, hänelle annettiin potkut,
myöhemmin kyllä hänet ostettiin rahalla hiljaiseksi. Samainen mies paloi loppuun ja myöhemmin
kuoli 51 vuotiaana.
Ja Suomessa ei ole korruptiota - vai miten se oli

Kommentit (11)

Vierailija

Näinhän se on, Kreikan talous-sotkuista huutaa kailotetaan samalla kun omat nurkat on törkyä täynnä. On harmaatataloutta ja talousrikollisuutta ym.

Vierailija

Lainaus:

Kuten oheisesta linkistä selviää, hyvävelijärjestelmä on edelleenkin vahvasti
voimissaan Suomessakin. Oksettavaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288576118509.html

Eilen illalla katselin dokumentin Stora-Enson rahanhävitysseikkailusta Amerikasta.
Miljardeja paloi vuosikaupalla, kuitenkin kieroilemalla tilit saatiin näyttämään voittoa
ja sijoittajille maksettiin osinkoja. Ja tärkeintä oli tietenkin, että johdolle maksettiin
hyvin tehdystä työstä bonuksia ja oikein miljoonakaupalla.
Tehtiin vuosittain mittavia rikoksia ja kukaan ei ole joutunut asioista vastuuseen
Ainoa, joka asiaan puuttui oli joku yhtiön talousmies, hänelle annettiin potkut,
myöhemmin kyllä hänet ostettiin rahalla hiljaiseksi. Samainen mies paloi loppuun ja myöhemmin
kuoli 51 vuotiaana.
Ja Suomessa ei ole korruptiota - vai miten se oli

Kyllä tuota roskaa voi jauhaa loputtomiin Juuri selvisi, ettei Himanen/Katainen-jutussa ole mitään hyväveli meininkiä. Kaiken maailman luuserit heittäytyvät voimattomuuttaan nälvimään. Onko StoraEnso epäeettisesti johdettu yritys? Kyllä Brasilian hallituksen asia on huolehtia siitä, että ulkomaalaiset yritykset toimivat maassa laillisesti. Tehtiinkö Jukka Härmälän aikaan tahallaan vääriä päätöksiä yrityksen suurissa invertoinneissa. Ei kaadettu alkuasukkaiden metsiä, mutta ei myöskään pärjätty Atlannin takaisilla markkinoilla. Joku olisi voinut mennä konkurssiin. Enso ei mennyt.

Mieti, kenen työllä sinunkin hyvinvointisi kustannetaan. Vaikuttaa siltä, ettet ole kaikkea itse ansainnut.

Vierailija

Toden totta! Paskan jauhaminen vain lisää köyhien ja epäonnistuneiden katkeruutta. Jokainen on jonkun "Hyvä veli tai sisar", ellei elämä ole ihan poskellaan. Hyvää yritystoimintaa toteutetaan hyvillä ihmissuhteilla. Ei kenenkään palkkoja ja bonuksia ansaita hatusta ja hihasta. Kyllä yrityksen on ansaittava ne varat. On kurjaa, kun työvoimaa vähennetään. Olisiko parempi, että purjehdittaisiin täysin purjrin konkurssiin ja ryhdyttäisiin työttömäksi kaikki? EU:ta voi sitten syyttää kaikesta.

Vierailija

"Mieti, kenen työllä sinunkin hyvinvointisi kustannetaan. Vaikuttaa siltä, ettet ole kaikkea itse ansainnut. "

Voi voi. Tasan tarkkaan tiedän oman hyvinvointini, itse sen olen ansainnut. 80-luvulla leski-isäksi jääneenä,
kaksi lasta, alta murrosiän. Kahta työtä tekemällä koulutin lapset, maksoin asunnon.
Ei minua auttaneet sossut, ei Stora-Ensot. Työnteolla tämän päivän hyvinvointini on maksettu.

Stora-Enson epäeettisyydestä en tiedä, on vain ollut rikollisuuden rajoilla ollutta toimintaa.

Vierailija

Lainaus:

Toden totta! Paskan jauhaminen vain lisää köyhien ja epäonnistuneiden katkeruutta. Jokainen on jonkun "Hyvä veli tai sisar", ellei elämä ole ihan poskellaan. Hyvää yritystoimintaa toteutetaan hyvillä ihmissuhteilla. Ei kenenkään palkkoja ja bonuksia ansaita hatusta ja hihasta. Kyllä yrityksen on ansaittava ne varat. On kurjaa, kun työvoimaa vähennetään. Olisiko parempi, että purjehdittaisiin täysin purjrin konkurssiin ja ryhdyttäisiin työttömäksi kaikki? EU:ta voi sitten syyttää kaikesta.

Lueppa nyt nämä Stora- Enson seikkailut Amerikoissa ja johdon tyhmyydestä johtuneet
miljarditappiot. Ja etsi Yle Arenasta em dokumentti.
Jatka vasta sitten sitä paskan jauhantaasi.

Kummaa porukkaa täällä, jos jostain epäkohdasta, melkeimpä rikollisuudesta kirjoittaa niin
heti leimataan katkeraksi epäonnistujaksi. Häpeä!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lueppa nyt nämä Stora- Enson seikkailut Amerikoissa ja johdon tyhmyydestä johtuneet
miljarditappiot. Ja etsi Yle Arenasta em dokumentti.
Jatka vasta sitten sitä paskan jauhantaasi.

Kummaa porukkaa täällä, jos jostain epäkohdasta, melkeimpä rikollisuudesta kirjoittaa niin
heti leimataan katkeraksi epäonnistujaksi. Häpeä!

Jauhat täyttä p:tä kuin luokkakantaisen vihan ruokkimana. Sillekin pitää toki antaa tilansa, mutta ei ruveta raamattu-uskovaisiksi. Olen itse seurannut EnsoGuzeitin ajoista Ensoa sen jälkeen kun 1960-luvulla kysyin KOP: paikallisjohtajalta sijoitusneuvoa. Parhaimmillaan olin todellinen kuponginleikkaaja noin 1500 osakkeella. Hinta pyöri silloin 5 markassa. Luin siitä alkaen vuosikertomukset ja myöhemmin osavuosikatsauksetkin. Opin, että totuus bisneksestä on koottava monista lähteistä. Katsele sinä vaan telkkaria ja lue katkeroituneiden osakkeenomistajien kommentteja. Silti kannattaa miettiä, onko tiedossasi jotain kirjoittamisen arvoista.

Vierailija

En ole katkera osakkeenomistaja ja en katkera ollenkaan. Tämähän on keskustelua. Tämä on mielipiteiden vaihtoa.
Saa olla samaa mieltä tai eri m,ieltä. Ei tämä ole katkeruutta.
Tämä on vain henkilökohtainen toteamus, että suuryhtiöt taiteilee usein lain rajapinnassa, syystä
, että revitään tulosta laillisuuden ja laittomuuden rajoilla.

Silti kannattaa miettiä, onko tiedossasi jotain kirjoittamisen arvoista

Lainaus edelliseltä.
Viitsitkö vilkaista , edes hieman näitä aloituksien aiheita.
Minun aloitukseni sinun kriteereilläsi on todella kirjoittamisen arvoista.

Vierailija

Lainaus:

En ole katkera osakkeenomistaja ja en katkera ollenkaan. Tämähän on keskustelua. Tämä on mielipiteiden vaihtoa.
Saa olla samaa mieltä tai eri m,ieltä. Ei tämä ole katkeruutta.
Tämä on vain henkilökohtainen toteamus, että suuryhtiöt taiteilee usein lain rajapinnassa, syystä
, että revitään tulosta laillisuuden ja laittomuuden rajoilla.

Silti kannattaa miettiä, onko tiedossasi jotain kirjoittamisen arvoista

Lainaus edelliseltä.
Viitsitkö vilkaista , edes hieman näitä aloituksien aiheita.
Minun aloitukseni sinun kriteereilläsi on todella kirjoittamisen arvoista.

Älä ole yliherkkä. Kirjoitin vai sen sallitun mielipiteeni. Lisään siihen sen, etteivät valtio-omisteiset yhtiöt ole rikoksilta suojassa. Pikemminkin päin vastoin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat