Nuoret 2009

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Kävinmpä taidenäyttelyssä Nuoret 2009 / Helsingin taidehallilla

siellä olli monen moista katsottavaa ja koettavaa. Kyllä Suomalaisilla nuorilla taiteen tekijöillä tuntuu olevan
ajatusta ja oivallusta.
Joistain teoksista tuli todella iloiselle mielelle, ja tietysti jotkun jättivät kylmiksi. Mutta niinhän se pitää ollakin,
toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä.
on hienoa että nuorille annetaan tälläinen mahdollisuus tuoda teoksiaan esiin.
Asia jonka huomasin oli videotaide. Onko se se taidemuoto joka tule valtaamaan alaa. onhan siinä taiteilijalla
käytössään liikkuva kuva ja ääni. Mukanani oli lapsenlapsia he kuuntelivat ja katsoivat joka videon.
Itse en oikein jaksanut keskittyä niihin.
Mitä te ajattelette nykytaiteesta ja esim. videotaiteista.
Itse pidin näyttelystä ja sen annista kokonaisuudessaan todella paljon

Kommentit (5)

Vierailija

Käyn myös taidenäyttelyissä, aina kun voin matkoillani, esim. Kiasmassa näkee paljon uuttaa ja erilaista taidetta. Pidän siitä sen takia, että se jotenkin havahduttaa ja antaa uutta ajattelemista. Ei kaiken tarvitse olla saman kaavan mukaista, taide voi yllättääkin katsojan. Kiasmassa näin kerran videoteoksen, jossa mies oli suihkussa.. joten monenlaista taidetarjontaa oli... Mielestäni on hyvä nähdä taidetta yleensäkin, makuasiat on sitten asia erikseen.

Vierailija

Käyn mielelläni taidenäyttelyssä, valitettavasti en tarpeeksi usein. Joskus käyn peräkkäin monessa näyttelyssä ja sitten tulee pitkä väli. Katselen sekä modernia että vanhempaa taidetta. Viimeksi kävin lokakuussa Ateneumin Picassonäyttelyssä. Eilen uutisissa kerrottiin, että näyttely jää Ateneumiin tammikuun 28 päivään asti. Pitäisi ehkä käydä katsomassa Nuoret 2009 jos se on avoinna vielä joulun jälkeen.

Vierailija

Nuoret 2009
Näyttely on avoinna tammikuun 6.
Onneksi minulle että Picassoa jatkettiin olen ollut menossa jo 3 kertaa mutta aina on tullut mutkia matkaan.
Mitä sinulle Nitanita jäi Picasso näyttelystä erityisesti mieleen?
Tai teille muille jotka olette käyneet sen katsomassa.

Vierailija

Picasso-näyttely on hieno yleiskatsaus taiteilijan eri kausista ja hänen monipuolisuudestaan. Ehkä tämä monipuolisuus oli paras anti. Kiersin näyttelyn kaksi kertaa saman käynnin aikana juuri sen takia ja toisella kerralla näin taas jotakin uutta Picasson teoksissa. Lisäksi näyttelyssä on monta hienoa valokuvaa Picasson ateljeesta ja kodista.
Kävin Tukholman Picassonäyttelyssä monta vuotta sitten, en muista milloin, mutta Moderna Museet-museossa oli iso näyttely. Se oli hieno, muttei avautunut maallikolle samalla tavalla kuin Ateneumin näyttely. Yleisarvioni: Ateneumin näyttely on hyvä oppitunti Picasson tuotantoon.

Vierailija

Liisille anteeksipyyntö. Jostakin syystä vastaukseni tuli anonyymina. Ei ollut tarkoitus. Eli edellisessä kommentissa on minun ajatukseni Picasso-näytteystä.
Terveisin
Nitania

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat