Marjanpoimijat Taivanista.

Vierailija

Eikös se ole aikamoinen häpee ja vääryys, että Suomeen pitää tuoda marjanpoimijoita
Taivanista.
Suomessa on todellisuudessa n 400.000 työtöntä, samanaikaisesti tuodaan marjanpoimijoita Aasiasta.
Juuri tuli uutisista Taivanilaispariskunnan haastattelu, viimevuoden nettoansio 12 000 euroa, marjanpoin-
nasta Suomessa.
Miksi Suomen työttömät ei käytä tätä hyväkseen.
Onko työttömien hyyssäys mennyt liian pitkälle.
Ei saa mieltä pahoittaa, ei työhön pakottaa.
Ihmettelen.

Kommentit (6)

Vierailija

Meillä itäisessä Suomessa ovat ulkolaiset marjanpoimijat olleet kotoisin
Thaimaasta. Tuodaanko heitä Taiwanistakin? Uutta minulle.

Vierailija

En mie kehtaa lähtee mehtää siellä itikatki
purree.
Miehä saan taikaseinästä sossu rahhaa,
mitä sitä turhoo mehtää.

Vierailija

Syy voi olla myös siinä että eivät ole tottuneet metsässä samoileen,armeijaa lyhennetty pojilla ,tytöt ei uskalla mennä.Harva aikuinen mies menee yksin,pariskunnat käyy ja poimiivat.Tämä pedoilla pelottelu ,minä pelkään myös vaikka koira olis mukana.Mun koira sekos ja pelkäs oman mökin pihalla ja mitään ei näkynnyt vapisi ja ulisi,sitten sanottiin alue uutisissa karhun liikkeestä sen reitti meni 0,5 km päästä mökkiä.Minä en kadehdi marjanpoimijoita he ovat ahkeria köyhyyden takia ja tokko ne veroa tarvii maksaa eihän suomalaisetkaan .Minä olin sairaus lomalla muutama vuosi sitten,pieni leikkaus joka ei estänyt jotenki hävetti olla jonossa viemässä marjoja punnitukseen kun myös tiedän työttömiä olevan.Monta vuotta kävin pakolaiperheen kanssa vattupuskilla,samoin nään heidät vuokrapalstalla viljelevän kasveja.Ei ole heidän vika eikä mun jos työttömät ei käy ,yhteiskunta hyvänä aikana loi jos mitä avustuksia ja niihin ei voi puuttua.ENÄÄ.TERVE TULOA VAAN.

Vierailija

Kyllä nyt sentään keskustelun otsikko voisi olla oikein.
Thaimaasta ne poimijat tulevat, eivät Taiwanista :-)

"Juuri tuli uutisista Taivanilaispariskunnan haastattelu..."
Katsoin minäkin sen haastattelun ja thaimaalaisista oli kyse.

Kukaan suomalainen ei jaksaisi tehdä noin pitkiä työpäiviä kuin
on tehtävä, jos aikoo marjoja keräämällä noille ansioille päästä.
Tuokin haastateltu perhe tekee ahkerasti töitä kotitilallaan
Thaimaassa ja heidän kuukausiansionsa jää 800 euroon ja eihän
siellä kukaan uskoakseni saa mistään sossusta valmista rahaa.
Lisäansiot ovat varmasti heille tarpeen.

Vierailija

Tulkoot Taimaasta tai Taivanista niin ahkeria ovat poimimaan.
Tietysti se herättää meissä Suomalaisissa närää, jos aivan oman taontin rajalle
tulevat.
Kotimaan ihmisiä ei poiminta kiinnosta, joten parempi on, että vaikka Thaimaalaiset
ne poimivat.

Vierailija

Kyllä meilläkin mentäisiin kipin kapin marjoja poimimaan jos sitä rahaa ei tulisi ilman työntekoa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat