Kokemuksia piikkimatosta.

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Tämän ajan uusi suosikki-ilmiö on piikkimatto tai joillekkin myös renroutumismatto.
Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä matosta.
Mallejakin on useita ja hinnoissa suuriakin eroja.
Itselläni ei vielä ole kyseistä tuotetta ja erinäisten kulumien ja kiputilojen hoitamiseen olen ajatellut hankkia sitä.
Kannattako ostaa, vai onko ihan humpuukia?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Hei
Meille on hommattu piikkimatto. Matto hankittiin ystävän kannustuksesta. Hän tykkäsi, että kylläpä veri lähti kiertämään ja tuli "eufoorinen" olo.
Itse en ole vielä ennättänyt sitä kokeilla, mutta muut perheenjäsenet kyllä. Tykkäsivät kovasti. Tuntuukin siltä, että suurperheessä niitä tulisi olla useampia. (on nimittäin hyvä konsti nimenomaan illalla rentouttaa itseään)

Vierailija

Hei!
Olen suhtautunut tähän asti piikkimattoon vähän ennakkoluuloisesti, vaikka ruotsalaiset sukulaiseni ovat vannoneet sen nimeen jo ainakin vuoden. On kuulema auttanut kaikenlaisiin vaivoihin - migreenistä lähtien. (Tämä nykyinen muovipiikkinen versio onkin tietojeni mukaan Ruotsista lähtöisin.)

No, nyt sitten sain piikkimaton joululahjaksi. En ole sitä vielä kovin paljon käyttänyt, mutta täytyy vähitellen tunnustaa, ettei se taida olla pelkkä muotijuttu. Esimerkiksi viime yönä heräsin nuhaisena ja oikeaa kättä ja olkapäätä kolotti vallan vietävästi. Kun en muuta keksinyt, laitoin piikkimaton oikean lapaluun ja olkavarren alle (yöpuku päällä!), taisin torkahtaa, herättyäni totesin kivun kadonneen. Liekö ollut piikkimaton ansiota!?

Nuhaa piikkimatolla lojuminen ei sentään parantanut :)!

Vierailija

Kannattaa ehdottomasti ostaa.
Piikkimattoa parempaa rentouttajaa ei kyllä olekkaan.
Itse nukahdan aina piikkimatolla joten tehokkaalta tuntuu enkä kyllä mistään hinnasta luovuttaisi mattoa pois.
Suosittelen lämpimästi:)

Vierailija

Nytpä tulikin mielenkiintoinen juttu tuosta piikkimatosta. Olen kuullut ,että sellainen on keksitty, kuka lieneekään asian takana. Jos sen valmistajalta saisi tarkempaa tietoa, mm että mihin sen vaikutus perustuu ja onko sellaisia sairauksia esim. , että sitä ei missään nimessä saa käyttää.Sairastan itse fibromyalgiaa, erästä reumaksi luokiteltua tautia ja kivut ovat välillä sietämättömät. Sitä tällaisissa tilanteissa tarttuu ihan mihin tahansa , kuin hukkuva oljenkorteen, jotta saisi apua. Jos teillä täällä jollakin on kokemusta piikkimaton avusta reumakipuihin, niin kertokaa ihmeessä, please ! Minulle saa myös lähettää yksityisviestejä.

Vierailija

Jatkoa tuohon edelliseen viestiin. Yksi kysymys lisää: Voikohan sitä piikkimattoa käyttä henkilö, jolla on verenohennuslääke Marevan jatkuvassa käytössä ?

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei eerica ja muut

Meinasin tänään ostaa piikkimaton. se maksoi 19.95 euroa ja pakkauksessa luki "Guru" rentoutusmatto. Päätin kuitenkin vielä miettiä asiaa ja kysellä enemmin. Tänään tulleessa kirjakerhon lehdessä oli rentoutusmatto 29,90 maksava. Lehdessä sanottiin, että maton käyttöä ei suositella ihosairauksista tai verenvuototaudista kärsiville,sydäntautisille tai verenohennuslääkettä käyttäville eikä raskauden 4 ensimmäisen kuukauden aikana.

Vierailija

Hei katinka ! Kiitos palautteesta, tuotapa juuri ajattelin ja pelkäsinkin. Tuo Marevan on niin erikoinen lääke, että sen kanssa on oltava hyvin varovainen. ( no, rotanmyrkyksihän se on aikoinaan kehitettykin !) Paremmin saisivat valmistajat informoida uusista keksinnöistään. Meilläkin reumayhdistyksen jumpparyhmässä siitä piikkimatosta puhuivat innoissaan, eivät tienneet kysyessäni siitä sen kummempaa. pitääpä informoida heillekin.

kar1na
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei!
Hurahdin ostamaan piikkimaton selkäkipuihini ja paketin mukana tulleessa ohjeessa kiellettiin maton käyttö henkilöiltä jotka käyttävät Marevania ,eikä suositella henkilöille joilla on rytmihäiriöitä.Minulla on rytmihäiriöitä,enkä uskaltanut käyttää mattoa.Kävin tässä muun asian vuoksi lääkärissä ja kysäisin samalla tätä matto asiaa ja hän sanoi,että voisin kokeilla mattoa kevyesti lyhyitä aikoja ohut paita päällä,sillä kireät selkälihaksetkin saattavat aiheuttaa rytmihäiriö tuntemuksia.Matto on vielä komeron hyllyllä odottamassa "rohkeampia" aikoja:)

Vierailija

No minulla on sepelvaltimotauti ja reumasairautta rytmihäiriöitä ym ja käytän piikkimattoa ja koen sen vaikutuksen positiivisella tavalla en kuitenkaan voi taata samaa vaikutusta muille kohtalotovereilleni.
Aloitin 15 minuutilla ja ihan paljaalle iholle mitään ongelmia ei ilmennyt päin vastoin kehon oma endorfiinituotanto sai kaipaamaani potkua.
Korostan kuitenkin että kaikki on aina yksilöllistä.

Hups unohdin vallan verenpainetautini tuosta "sairaskertomuksestani"

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Nyt voin minäkin liittyä piikkimaton puolestapuhujiin, kun olen sitä muutaman kerran kokeillut. Rentouduin oikein hyvin, vähän torkahdin ja niskakipu helpotti. Sen uskon myös, että aineenvaihduntaan vaikuttaa koska nestettä on poistunut tavallista enemmin. Saattaa tehostaa painon pudotustakin jos sellaiseen on tarvis.

Vierailija

Hei vain kaikille!
Lyhyt kokemukseni piikkimatosta on todella positiivinen. Olen kipupolin asiakas,joten tiedän mitä kivut ovat ja voin lämpimästi suositella mattoa huonounisille,kipuileville.Ostin maton,jossa on myös tyyny mukana ja olen keksinyt sille vähän erilaisen käytön,mitä sille on kenties suunniteltu. Seison nimittaäin sen päällä keinuttaen itseäni hitaasti eteen-taaksepäin.Jalkapohjassa on akupisteitä kiitettävästi ja vaikutus sen mukainen. Matto on edullinen itsehoitomenetelmään,on siirreltävissä ja sopii muillekin perheenjäsenille.

Vierailija

Nyt on omakoihtaista kokemusta piikkimatosta.
Sain maton joululahjaksi ja kyllä olen siihen todella tyytyväinen.
Ihan kuin olisin riippuvainen sen tuomasta hyvästä olosta.
Joitain päiviä on jäänyt väliin etten ole rentoutunut sen päällä.
Vaikutuksista en mene muuten takuuseen, mutta nautin olosta rentoutuen sen päällä. Titysti kun illalla makoilen niin kyllä uni tulee todella hyvin.

Vielä en heittäisi pois käytöstä , vaikka hesarissa olikin jo uusiokäytön hupaisia vinkkejä!

Vierailija

Hei kaikille. Olen miettinyt itse piikkimaton ostamista. Kyllä nyt oli niin paljon kehuja, että päätin hankkia sen itselleni. Olen krooninen kipupotilas ja kovat kivut välillä. Jospa se auttaisi. Pitäkää peukkuja. Kiitos, kun olette viitsineet kirjoitella siitä omakohtaisia kokemuksia.

Vierailija

Pitihän tuotakin kokeilla kun halvalla sai. Itse tilasin kuntoplus piikkimaton http://helloplus.com/piikkimatto-fakiirimatto/ joka on aivan sama kuin mitä marketeissa myydään. Aluksi sattuu makoilu, mutta jo hetken päästä siihen tottuu ja todellakin rentoutuu mukavasti. Tulee sellainen saunan jälkeinen euphorinen olo tai jotain sinne päin. Ehkä siihen auttaa myös se kun tulee todella oltua paikallaan 15 minuuttia eikä yritä samalla edes katsoa televisiota tai lukea nettiä tai lehtiä. Kunhan vaan makoilee ja nauttii kivusta joka muuttuu sitten hyvän olon tunteeksi. Ei kannata myöskään säikähtää punaista selkää session jälkeen.

Vierailija

Nyt olen miekin ryhtynyt fakiiriksi, t-paita on kyllä pidettävä
päällä, joten en taida ihan aito fakiiri olla.

Tyytyväinen olen tähän ostokseen :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat