Kulttuurinautintoja

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla oli ilo nauttia Savonlinnan oopperajuhlien annista tänään, Verdin Macbethin kenraali. Nautin musiikista, tunsin siinä iloittelua, valssinsäveliä? vaikka juoni on synkeä. Oli suunattoman ihana päivä, saimme nauttia Savonlinnan kuuluissa terassiravintolassa lankkumuikut hyvässä seurassa ja upeassa kesäsäässä.

Olen päässyt useana vuonna seuraamaan erilaisia oopperoita ja aina löytänyt nautinnollisia hetkiä, kun olen ollut liikkeellä avoimin mielin. Ensi viikolla sitten Poriin - musiikkia ja asiapitoista Arenaa.

En ole sulkenut kokemusnautinnoista pois mitään paitsi urheiluua, siitä kiitos Ylen, kun olen myös entisessä elämässä ollut paljon tienpäällä, niin viikonloppuna autoradiosta on tullut vain urheilua tai jotain joutavaa, jota en ole jaksanut kuunnella.

Toivon, että kuljette avoininmielin niin löytyy yllättävän mielenkiintoisia asioita !
Kikka

Kommentit (12)

Vierailija

Minä olen menossa Savonlinnaan maanantaina ja pääsen nauttimaan kahdestakin eri oopperasta. Tämä on kuudes vuosi peräjälkeen oopperajuhlilla ja aina olen nauttinut täysin rinnoin, toivottavasti tänäkin kesänä. 500-sataavuotisen linnan tarjoamissa puitteissa on oma hohtonsa ja tuntuu, että Savonlinnassa on aina ihana kesäsää. Tuskin maltan odottaa!

Kyllä kesällä kannattaakin nauttia erilaisista kulttuurimahdollisuuksista, niistä meillä ei täällä kotimaassakaan ole pulaa.

Ihanaista kesää kaikille!

Vierailija

Minun sykähdyttävin kulttuurinautinto on sauvakävellen liikkua vanhan kotikaupunkini kulttuurimaisemassa.
On puistoja, koskea, järviä, satamaa, erilaisia toreja ihmisineen ja tämä kaikki rakkaassa synnyinkaupungissani.
Jonka kaupunkikuvaa rikastuttaa monen monet kulttuurirakennukset, museot, teatterit, kirjot, kartanot ja monet ikärakennukset kauniine muotoineen.
Paljon maailmaa, kulttuureja kuin niiden ihmisten elintapoja nähneenä olen suorastaan hurmaantunut, että minun ei enää tarvitse hakea toisten tekemää "kulttuuria" mistään.
Haluan antaa itselleni vapauden elää kulttuurin keskellä vaatimattomasti sen ihailijan, mutta en kuluttajana.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ensi viikolla suuntana Pori. Muistini mukaan 48 jazz-tapahtuma,
niissä ehkä puolessa olen ollut mukana.
Ennen käytiin maksullisissa isoissa konserteissa. Nyt riittää
nämä ilmaiskonsertit.
Kaksi asiaa samalla, musiikki ja lapsuuden maisemien
muistelo. Ja vielä kolmaskin, pienimuotoinen kesäloma
kauniissa kesäluonnossa, ilman kiirettä ja aikataulua.
"Jos Porist oot, piru oot, jos Kokemäelt ni koko perkele".
Vanha Satakuntalainen sanonta.

Vierailija

savonlinnassa on tullut oltua aikoinaan joka vuosi. Oli pakko mnenä kun tuli kutsut.
porin jazzeilla en ole ollut koskaan. Jotenkin nuo massatapahtumat eivät vedä puoleensa.

Vierailija

Lainaus:

savonlinnassa on tullut oltua aikoinaan joka vuosi. Oli pakko mnenä kun tuli kutsut.
porin jazzeilla en ole ollut koskaan. Jotenkin nuo massatapahtumat eivät vedä puoleensa.

Ompa hauskaa? kun on pakko mennä?:))

Vierailija

Sitä se ihmisen turhamaisuus olla jotakin, ns piireissä. Minulla on vara mennä kutsumatta omalla rahalla ja mielellään.

Vierailija

En koskaan harrasta kulttuuria siksi että on pakko vaan ihan siksi että nautin siitä.

Vierailija

Lainaus:

Mikä vika massatapahtumissa? Tavallisuus ei tartu.
Tarja Tavallinen.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ompa hauskaa?)

Työ ja huvi ovat kaksi eri asiaa. Kun saa työnsä puolesta kutsuja sinne ja tänne, sekin kyllästyttää.
Kotipaikkakunnallani on kulttuuria yllin kyllin, Oopperatalokin ihan nurkilla.
Kaikki kun ei tykkää kaikesta.
Kultuurityöntekijä

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ompa hauskaa? kun on pakko mennä?:))

Mä vaan menisin jos ois rahaa.
Ritva vaan

Vierailija

Kulttuurista nauttiakseen ei välttämättä tarvitse mennä minnekään. Sitähän on ympärillämme vaikka mitä. On kulttuurimaisemaa, rakennuskulttuuria, nuorisokulttuuria, ruokakulttuuria ja paljon varmaan muutakin.

Vierailija

Käveltiin kolmen jenkin kanssa Hesan Baanalla. Ne oli ihastuneita kaupunkirakenteen halkaisemisesta kevyelle liikenteelle. Parin tunnin kaveeramisen jälkeen he halusivat perua Savonlinnan liput, vaikka olivat tulleet oopperajuhlille Suomeen. Mennään Poriin kolmeksi päiväksi. Yksityismajoitus sai kulttuurimatkailijat polvilleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat