Lomamatkalle kaveri

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Vanhalle tulee lomamatkoja kaavaillessaan ongelmaksi matkakaverin löytäminen. Puoliso saattaa olla jo poissa eikä matkoille haluavia mieluisia ihmisiä ole. Olisiko aivan mahdoton ajatus, että "nettiet" tällä osastolla sisältäisi salanimisten luetteloa, jossa kukin voisi kysellä mieleistään matkakaveria seuraavalle etelänmatkalle. Ongelma ei ole vähäinen, sillä hotellihuoneista me yksinäiset maksamme aina kaksinkertaisen hinnan, koska ns.tyhjä vuode on yksinäisen maksettava, jos haluaa huoneen vain omaan käyttöönsä. Mietin vain sitä, voisiko vanhempi ihminen sopeutua uuden tuttavuuden matkakumppaniksi? Jaettaisiin vain huone, ei omaa vapautta. Hyvällä onnella saattaisi löytää hyvänkin kaverin matkoille.

jääkärinmorsian

Sivut

Kommentit (24)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei jääkärinmorsian,
Onnea etsintääsi, toivon että löydät sopivan matkakumppanin. Itse yksin matkustaessani olen aina varannut yhden hengen huoneen, ja sillä olen varmistanut lomani onnistumisen ainakin siltä osin ettei huonekaveri pilaa lomaani. Ei se yhden hengen huoneen lisä nyt niin mahdottomia maksa, kyllä sen kärsii silloin jos ei yhtenään ole matkalla.
Hyvää lomaa sinulle toivotan matkustit yksin tai kaksin
Aluisa

Vierailija

Voi, Aluisa kun olet kiva
justiin noin minäkin olen itse asiassa kyllä ajatellut. Mitä siitä, jos joutu maksamaan ulkomaanhotellissa sen tyhjänkin vuoteen eli liki kaksinkertaisen huonemaksun yksin, saapahan kuorsata täysin palkein eikä kukaan aamulla valita. Kokemusta on siitäkin Israelin matkalta. Kokeilinpa vain, ajattelevatko muut ikäiseni tämän miten. Taidan kysyä Sinua seuraavalle Espanjan tai ekakertalaisen Kyproksen matkalle. Tunnut reirulta naielta (?)
jääkärinmorsian

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Jääkärinmorsian,
Kiitos viestistäsi. Yhden viikonloppumatkani olen pilannut kuorsaavan huonekaverin vuoksi, joten tiedän mistä puhun. Olen hyvin herkkäuninen ja siksi otan aina yhden hengen huoneen, jos matkustan yksin, olinpa työ- tai lomamatkalla.
Näin varmistan etten itse häiritse ketään enkä tule häirityksi.
Hyvää vuodenloppua toivottelee Aluisa

Vierailija
aluisa

Hei jääkärinmorsian,
Onnea etsintääsi, toivon että löydät sopivan matkakumppanin. Itse yksin matkustaessani olen aina varannut yhden hengen huoneen, ja sillä olen varmistanut lomani onnistumisen ainakin siltä osin ettei huonekaveri pilaa lomaani. Ei se yhden hengen huoneen lisä nyt niin mahdottomia maksa, kyllä sen kärsii silloin jos ei yhtenään ole matkalla.
Hyvää lomaa sinulle toivotan matkustit yksin tai kaksin
Aluisa

Olen kyllä sitä mieltä, että olisi kivempi matkustaa kaverin kanssa kuin yksikseen. Ei kaikki ole niin tottuneita matkustamaan ulkomailla tämän ikäiset ihmiset (nuoret on eri asia). Mitä olen ollut ryhmämatkoilla ei vieraat kämppikset ole olleet katastrofeja vaikka ei kaikki menekään aina putkeen.
Joskus olen saanut kuulla toisen avioliitto/avioero-ongelmia koko lomaviikon, vaikka olin silloin itsekin hankalissa elämäntilanteissa (työtön) ja olisin halunnut irrottautua kaikesta ikävästä. Kerran olin Kreikassa pyhiinvaellusmatkalla ja samassa makuutilassa oli toisen lut. matkalaisen (mukava) lisäksi juuri kirkkoa vaihtanut ort. Kun me kaksi toisuskoista (lut.) ei jaksettu lähteä yöpalvelukseen, ort. makuuhuonekaveri sanoi itseensä tyytyväisenä, että hyvä on, ettette tule. Sitten hän huomasi lipsahduksensa ja pyysi anteeksi, mutta vahinko oli jo tapahtunut ja loppumatkaseura oli vähän vaivautunutta. Ja hänkin oli psykologi. Kaikkea sattuu !
Olen juuri jäänyt onnellisesti eläkkeelle putkesta ja haluan matkustella ja katsella maailmaa. Voi sitä itsekseenkin mennä ryhmämatkoille (en ole varma matkustamaan ihan yksin ulkomaille), mutta olisi myös kiva tutustua henkilöön, jota myös kiinnostaa matkustaminen periaatteella "Leben und leben lassen". Kiinnostus hengellisiin asioihin ei ole haitaksi. En hae miesseuraa vaan matkakaveria. Olen pääkaupunkiseudulta ja harrastan liikuntaa (jumppa, sauvakävely), konsertteja. Olen menossa Picasso näyttelyä vielä katsomaan ennen kuin loppuu. Vietän aikaani paljon mökillä, koska luonto merkitsee paljon. Harrastan lintuja - olen Bird Lifelainen. En ole mikään kova menemään vaan pidän enemmän rauhallisesta elämästä - olen yksineläjänä.
Olen ajatellut tänä vuonna meneväni ainakin Vanhaan Valamoon ja Kreikkaan taas (olin viimeksi ryhmämatkalla Patmoksella).
Että tällaisia ajatuksia kulkijanimimerkin takaa !

Vierailija

Yksin matkustaessa olen aina maksanut korotetun hinnan, koska pidän siitä, että voin olla yksin huoneessa. Kavereita on aina löytynyt matkoilta. Mieluummin maksu kuin epämukava kämppis. Sitä vaan olen ihmetellyt, että kun maksan yhdenhengen lisämaksun ja kuitenkin hotellissa tarjotaa yhden hengen vuoteella varustettu huone.

Vierailija

No hei jääkärinmorsian!
Täällä olis yksi matkusteleva yksineläjä, joka mielellään lähtisi vaihteeksi kaverin kanssa reissuun.
Olen tehnyt paljon matkoja oman kaverin kanssa, mutta myös yksikseen. Aina on satunnaisen huonekaverin kanssa hyvin pärjäilty. On elämää kertynyt senverran, ettei turhista hermostu eikä yksikään matka ole mennyt pilalle kun olen ottanut jaettavan huoneen, päinvastoin, olen satunnaisista huonekavereista saanut pitkäaikaisempiakin ystäviä. Olisi kiva tutustua vähän vaikka netissä ja lähteä reissuun, jos siltä tuntuisi. Olen eläkkeellä, vapaa lähtemään millon vaan miltei minnevaan.
terv. matkajalka

Vierailija

Sinä joka vastasit jääkärinmorsiamelle,tarjoudun vaihtoehdoksi sulle matkakaveriksi.En tiedä oletko mies vai nainen,mutta yksinäisenä minäkin olisin valmis liittymään jonkun samanoloisen seuraan.
Olen matkustellut vuosien myötä paljonkin,nyt vain on ystävät ja kaverit loitonneet omiin nurkkiinsa ja heistä ei noin vaan saa seuraa.
Olen työstä vapaa ja näinollen valmis nopeaankin lähtöön ja minne vaan,kuitenkin max 6 t lentomatkan päähän.
Olen reipas ja tykkään kävellä ja tutustua rohkeasti uusiin paikkoihin,enkä istua vain rantakahviloissa,haluan mahdollisimman paljon nähdä ja kokea.
t.reissaava nainen pääkaup.seudulta

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen myös miettinyt, että uskaltaisiko kokeilla "vierasta" matkaseuraa. Yksin kuitenkin useimmiten matkustan. On muutamia paikkoja, missä ei mene yhdenhengen lisämaksua, mutta ne ajat ovat kuukausi aikaisin keväällä tai syksyllä. Olen niitä joskus hyödyntänytkin. Vanhamies lähtee Iglesiin viikoilla 11-12.

Vierailija

Aika vanha ketjun aloitus, mutta löytyihän sieltä uudempikin viesti. Vieläkö niitä matkalle lähtijöitä löytyy tälle keväälle 2012. Kirjoitelkaa millaista seuraa kelpuuttaisitte matkallenne. En haluaisi matkustaa yksin.

Vierailija

Hei ! Täällä myös matkaseuraa vailla kotiäiti 47 v. Lapset jo kohta aikuisia ja matkustelu aina haaveena. Mukava matkakaveri olis kiva. Mihin oot suunnitellu lähteä ?

Vierailija

Täällä myös yksi lomakaveria vailla oleva viisikymppinen työssä käyvä kätevä emäntä keskisestä suomesta. Lapsestani en enää matkaseuraa taida saada, ja yksin tuntuu tylsältä lähteä. Kiinnostavaa olisi jo nähdä jotain muutakin kuin rantalomakohteita. Vaikka kyllähän lekosteluakin täytyy lomalla harrastaa. Kivaa olisi rento ja reilu meininki leppoisassa seurassa ilman titteleitä ja tärkeilyjä. Olen aloittelemassa vuorotteluvapaata toukokuussa, ja sen jälkeen on suunta vapaa.

Vierailija

Kävimpä juuri matkalla vähän aikaa tuntemani henkilön kanssa. Oltiin samassa huoneessa. Kumpikaan ei kuorsattu, mutta totesin että uneliaampana sain moitteita siitä että olen aina väsynyt ja enkä kerennyt tarpeeksi nopealla aikataululla aamupalalle aina. Vaadin vähintäänkin 45 minuuttia heräämiseen ja itsensä kuntoon laittamiseen. Lomalla kun ollaan ei kiireen pitäisi häiritä.

Siihen väsymykseenikin oli kyllä selitys että en ollut oiken kunnossa sinne lähtiessäkään ja nyt viikon loman jälkeen olen ollut kovassa yskässä ja kuumeillu.

Ehdotonta on vaikka eri huoneissakin oltaisiin että ei toiselta vaadita täydellisyyttä kun itsekkään ei sitä olla.
Matka on sen verran hintava sijoitus että sieltä ei mielellään naama mutrussa tule takaisin.

Tsemppiä matkakaverin löytämiseen!

Vierailija

Anonyymi Viriili
mitä odotat? on melko pitkä prosessi, jos sinulta joutuu kyselemään erikseen kaikki perustiedot. ikä,aika,matkakohde,matkan pituus, toivomukset matkatoverin suhteen jne. nimimerkkikin olisi hyvä olla, jotta erotut näistä kaikista anonyymeistä.
teppa

Vierailija

Hei Täällä olsi jälleen yksi lomakärpäsen purema .Ajatuksena olis lähteä viiko 33lopussa tai 34 alussa jonhonkin ,,,ajatus olisi malagaan .Nais immeinen vuosimallia -59.)
-Olen muutamia ketoja jo makustanut ihan omatoimi matkoja...viimeksi kävin Portugalissa 30.3-10.4 2012,Tokiossa viime kesäna ,Kroatissa ymm mukavassa paikassa.Otan yhteyttä niin katsitaan mitä saadaan aikaan.PS naiset jotka haluatte liittyä matkahullu kerhoni,facebookissa on tietoa siitä
Terv.lea

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat