Kenen musiikki on parasta?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

On monta hyvää, mutta pari on ylitse muiden Tom Jones ja TIna Turner. Siinä on kaksi musiikillista legendaa joiden musiikki pysyy aina ja ikuisesti. No mutta se siitä minun mielipiteistä, kertokaa te omanne kenen/keiden musiikki uppoaa teihin parhaiten.

Sir Tom Jones

Sivut

Kommentit (152)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
On se kiva, että meillä jokaisella on oma musiikkimakumme.
Minua säväyttävät Jaakko Ryhänen, Matti Salminen, Jorma Hynninen ja edesmennyt Martti Talvela, kuuntelen myös Petri Laaksosta. Juuri nyt soi taustalla Joulu on meillä -levy, jossa Polyteknikkojen kuoro laulaa Matti Salminen solistina.
Antoisia musiikkihetkiä kaikille toivottelee Aluisa

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Aluisa! Satuitko muuten katsomaan Jorma Hynnisen haastattelun ennen joulua TV3, studio 55 ohjelmassa? Oli mielenkiintoinen ja Valtterille terveiset, kiva kun tulit "sivuille" kertomaan mielipiteitäsi ja kannustit muitakin siihen. Nyt siis itse musiikkiin.
Olen huomannut, että musiikkimakuni on mukaillut elämänkaartani muuttuen aina iän myötä.
Teini-iässä kuuntelin iskelmämusiikkia ja ulkolaisista Beatles oli ehdoton suosikkini. Tom Jones oli myös silloin yksi suosikeistani ja näitähän käytiin soittamassa baarien boxseissa, mitä lienevät nuo boxksit silloin olleetkaan nimeltään.
Kotimaista iskelmämusikkia kuuntelin melkein laidasta laitaan. Sitten alkoikin kausi, jolloin en kuunnellut minkaanlaista musiikkia juuri lainkaan. Keski-iällä alkoi kiinnostamaan Gospelmusiikki ja joitakin muitakin hengellisiä lauluja kuuntelin mielelläni. Nyt olen mieltynyt "sekalaiseen musiikkiin" eli laulujen sanat ovat tulleet tärkeiksi ja kaunis melodia, ei niinkään itse esittäjä. Kuuntelen mielelläni myös Luciano Pavarottin, Jose Carreraksen, Placido Domingon ja Jussi Björlingin musiikkia unohtamatta Aikamiehiä tai Tomi Metsäketoa.
Kuten sanoin, niin musiikkimakuni on laidasta laitaan ja meillä kotona soikin musiikki mielialojen mukaan.
Onkohan muita näin sekalaisen musiikin ystäviä?

Vierailija

Heippa kaikki
Hyvä kysymys tämä musiikkimaku. Minulla on ollut vähän samanlainen elämänkaari musiikin suhteen kuin sinullakin, Hyvämieli. Hengellistä musiikkia en tosin ole kuunnellut, mutta Beatlesit olivat yksi suursuosieistani, samoin Paul Anka, The Shadows ja monet muut. Robertino Loreti taisi olla niitä aivan ensimmäisiä silloin pikkulikkana. Nykyisin kuuntelen sujuvasti kotimaista ja ulkolaista poppia ja rockia samoin klassillista musiikkia. Jaakko Ryhänen on yksi suosikkiesiintyjistäni. Olavi Virtahan on luonnollisesti suuri ihanteeni, kuolematon taiteilija, samoin Georg Ots. Taidan olla lähes kaikkiruokainen.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Allinlapsi, olipa mukava kun muistit Robertino Loretin. Hän oli suosikkini ja samaan aikaan syntyi suomen oma Robertino, eli Sakari Hotti. Olen monelta taholta kysellyt mitä tuolle suomen Robertinolle nykyisin kuuluu, mutta mistään en ole saanut vastausta. Lähetin silloin hänelle fani-postia ja sainkin valokuvan ja oikein nimikirjoituksella.
Muistaako kukaan muu kuunneleensa kyseistä Sakari Hottia?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Hyvämieli,
Satuin kyllä näkemään sen Jorma Hynnisen haastattelun televisiosta. Olen saanut olla monessa hänen konsertissaan. Muistan erityisesti kirkkokonsertit Leppävirralla ja Suonenjoella Herättäjäjuhlilla ja tietysti monet esiintymiset oopperajuhlilla.
Kyllähän Olavi Virta ja Georg Ots myös ovat upeita hekin.
Yhä edelleen totean, että on hienoa, että musiikkia löytyy jokaisen makuun. Tässä yhtenä iltana löysin vanhan kasetin, jossa Mauno Kuusisto lauloi kauniita lauluja, kynttilän valossa niitä kuuntelin, kasetti tosin oli jo hieman kulunut, joten se häiritsi hieman.
Hyvää tämän vuoden loppua upeiden musiikkielämysten parissa toivottelee Aluisa

Vierailija

Pidän monenlaisesta musiikista, Tom Jonesista Bethoveniin. Te muut olette maininneet nimiä, jotka melkein kaikki ovat tuttuja ja mieluisia minullekin. On kai niin, että musiikki, jota kuunteli nuoruudessaan, seuraa mukana vuosikymmenten saatossa. Se on tuttua ja turvallista ja siihen liittyy monta muistoa.
Noin 10 v. sitten sain kutsun Ylen yleisöraatiin, kun perustettiin uusi ruotsinkielinen radiokanava, joka oli suunnattu 30+ - 100-vuotiaille. Itse olin kai vähän alle 60v. silloin. Raadin tehtävä oli äänestää suosikkimusiikkia, radio-ohjelmia yms. Monta vuotta tuntui, että kanavan musiikki oli minun makuuni, vaikka usein kaipasin klassista musiikkia kanavalta. Nyt 5 viimeisen vuoden aikana musiikki tuntuu yhä vieraammalta. Täytyy hyväksyä, että ajat muuttuvat ja nykypäivän 30+-vuotiailla on eri musiikkimaku kuin eläkeikäisellä. Aina voi vaihtaa kanavaa tai pistää omat vanhat nauhat tai CD:t soimaan. Ja kirjastosta saa lisää musiikkia lainaksi.

Matleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Nuorena suosikkejani olivat esim. Elvis Presley, Cliff Richards, Ricky Nelson , Paul Anka ja Caterina Valente, ja kotimaisista tietysti Olavi Virta ja Laila Kinnunen ykkösinä. Dannyn ja Tapani Kansan sekä Kari Tapion musiikista pidän edelleen.
Nykyisin kuuntelen enimmäkseen hengellistä musiikkia ja gospelia. Eniten pidän Pekka Simojoen musiikista.
Kansanlauluja kuuntelen myös mielelläni. Oskar Merikannon sävellykset ovat mielestäni todella kauniita, esim. Kesällan valssi ja Anniina.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen melko kaikkiruokainen musiikin suhteen. Elvis Presley oli pitkään se melkein paras. Jos laulussa on hyvät sanat ja sävel sekä hyvä esittäjä, ei ole väliä mikä on musiikin laji. Olen joskus tilannut " Oopperalaulajien viihdekonsertti"-nimisen neljä cd-levyä käsittävän kokoelman jossa esiintyy monta suosikkiani kuten Georg Ots, Pentti Hietanen, Jaakko Ryhänen, Matti Salminen, Jorma Hynninen ja Mauno kuusisto. Kotimaisista Olavi Virta on ollut kuitenkin aina se kaikkein paras.
Ulkomaisista tulkoon vielä mainituksi Andrea Bocelli ja Sarah Brigthman. Heidän levyjään minulla on muutama.

Vierailija

Musiikki mieltymys vaihtelee tunnetilojen ja jopa säänkin suhteen. Onneksi olen melkein kaikkiruokainen. Ja haluan muistuttaa teitä että kirjasto on oiva paikka lainata musiikkia. Kynnys on siellä matalampi ottaa lainaan jotakin ihan erilaista ja vähemmän tunnetultakin esittäjältä. Kodissani soikin nykyään enemmän ja enemmän itse valittu musiikki. Kotityötkin sujuvat kevyesti kun taustalla on hyvää musiikkia ja saatan välillä ottaa tanssiaskeleitakin, innokas harrastaja kun olen. Tanssi on hyvänmielen liikuntaa, suosittelen lämmöllä. Pääkoppakin pysyy vireänä kun opettelen uusia tanssilajeja ja kuvioita. Antoisia hetkiä kaikille musiikin parissa.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Katinka,
Harmittelen suuresti kun en päässyt Pentti Hietasen joulukonserttiin, kun olin ehtinyt varata lipun Polyteknikkojen kuoron kirkkokonserttiin solistina Nicholas Söderlund. Täällä kaukana haluaisin käyttää kaikki mahdolliset kulttuurinautinnot hyväkseni, ettei aina tarvitsisi matkustaa kauas. Onneksi nyt jouluna tuli monta hyvää konserttia televisiostakin.
Hyvää vuoden loppua toivottelee Aluisa

Vierailija

Pistän minäkin "lusikkani soppaan"! Makuja ja mieltymyksiä on niin monta kuin ihmistäkin. Toinen ei voi sietää jotakin ja toinen taas hehkuttaa kyseistä laulajaa. Kuuntelen paljon radio suomea ja sieltä tulee "hyvää" ja huonompaa musiikkia. Tässä sitä tuntee itsensä ikäihmiseksi, kun joulun aikaan tuli vanhoja tuttuja levyjä, jotaka olivat muokattu aivan uuteen uskoon. Vähän niinkuin virsikirja aikoinaan, en pitänyt. Onneksi on vielä näitä vanhoilla sävellyksillä tehtyjä levyjä, olen kuunnellut 14 vuotta Jari Sillanpään Joululevyä ja kuuntelen edelleen. Yksi on nämä sanat, Kari Tapiolla hyviä sanoituksia ja melodioita. Käyn jonkin verran tanssimassa, pitää nivelet notkeina ja siksi rytmit tanssimusiikissa ovat tärkeitä. Eli antaa kaikkien kukkien kukkia, nautitaan musiikista ja liikunnasta.
Oikein antoisaa musiikkivuotta Teille kaikille!
Mummi

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa Kaikki!
Musiikki on kyllä hyvin laaja ala ja musiikkimaku vaihtuu vuosien mukana. Hyvä kuitenkin että meillä jokaisella on omia
mieltymyksiä.
Elvis on tietenkin ollut ja tulee pysymään.
Musiikin kuuntelu on niin paljon mielialasta kiinni. Joskus haluan kuunnella oikein räväkkää.
Bill Haley on paikallaan. Luis Armstrong, Ella Fitzerald, Demis Roussos Glenn Miller. Vielä nuoruuden yksi suosikki
Oli ehdottomasti Jim Reeves. Aivan ihanaa sydämeen käyvää rakkausmusiikkia.
Suomalaisista Petri Laaksosella on ihanat sanotukset. Enkä yhtään ujostele tunnustaa, että Kari Tapio
on yksi mistä pidän paljon. Jostain syystä kun selaan omaa levyvalikoimaani, sieltä löytyy hyvin vähän naislaulajia.
Pääasia kuitenkin musiikin kuuntelussa, että sieltä läytyy sanomaa ja tunnetta.
Minäkin käyn jonkin verran tanssimassa, silloin Souvarit saa jalat vipattamaan ja lantion keinumaan!
Terv solopel

Vierailija

'Musiikin suhteen kaikkiruokainen' varmaan kuuntelee sitten myös fuusiojatsia tai modernia taidemusiikia siinä kuin annemattiloitakin?!
Käsite on yhtä löperö kuin 'yhdenkoon', tai 'koko perheen': ei oikein hyvä kenellekään, mutta ei niin pahakaan. Mikään ei kovasti ärsytä (paitsi fuusiojazz tai moderni taidemusiikki), joskaan ei saa haltioitumaankaan.
Tuntemani musiikin-suhteen-kaikkiruokaiset omaavat yhden yhteisen piirteen: 'saisiko ton hiljemmalle?'

Vierailija

Ompa ikävää kun emme ole kaikki yhtä fiksuja noiden termien suhteen, mutta eiköhän vielä opita kun meitä vähän "opetetaan". Olisi kuitenkin kiva tänne kirjoitella.
P.S. Joskus tulee noita kirjoitusvirheitäkin ja kieliopillisia virheitä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Täällä on ainakin yksi tyhmä, joka ei edes tiedä mitä fuusiojatsi on. Mutta eihän kaikkea tarvitse kai tietääkään?
Hyviä musiikkinautintoja itsekullekin toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat