Minne vois mennä edullisesti pariksi viikoksi?

Vierailija

Hei vaan kaikki! Mikä vois olla tällaisella vähän yli 50-vuotiaalle yksinäiselle leskinaiselle sopiva paikka ulkomailla? Pitäisi olla edullinen, mutta kuitenkin sellainen, että voisi kaksikin viikkoa asua siellä? Entä kaipaako kukaan tällaiselle matkalle kaveria? :)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Millaiselle lomalle haluat, rantalomalle vaiko kaupunkilomalle?
Rantalomamaihin Kreikkaan Turkkiin ja Bulgariaan saa edullisesti matkoja, noissa paikoissa myös eläminen on halpaa.
Oletko arka vaiko rohkea?
Aroille yksinmatkustaville naisille en suosittele Turkkia enkä Bulgariaakaan, joten jäljelle jää Kreikka.
Siellä sitten onkin valinnanvaraa, niin saarilla kuin mantereellakin.

Budapestiin saa lento+hotellipaketteja edullisesti, lisäksi kaupunki on turvallinen yksinmatkustavallekin, kuten yleensäkin Euroopan kaupungit.
Toivottavasti löydät matkaseuraa itsellesi, sillä kahden aina kauniimpi ja onhan se mukavaa jakaa kokemuksia ja elämyksiä jonkun toisen kanssa.

Vierailija

Vaikea ajatella mitä tarkoittaa halpa kun puhutaan lomasta.
Portugali on ollut edullinen tähän asti.
Mutta isossa kaupungissa kaksi viikkoa tulee kyllä kalliiksi.
Viimehetken edullisia matkoja saa joihinkin maihin eli rantalomakohteisiin.
Espanja ja Portugali on myynyt tänä kesänä loistavasti eli mitään ei ole jäljellä esim. Portugaliin.
Kreikan touhu on sellaista että moni jättää sen maan nyt väliin ja suuntaa muualle.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kaikki on tietysti suhteellista, matkailen yleensä yksin ja hyödynnän paikkoja, joissa ei ole sitä yhden hengen lisämaksua. Ne ovat tarjolla keväisin ja syksyisin. Itse hyödynnän Aurinkomatkojen Kreetalla olevaa Creta Palm hotellia. Taas lokakuussa.

Vierailija

Jäännösmatkoja löytyy esim. Kreetalla Hanian seudulla aina, mutta eri asia jaksaako niissä hotellikylissä olla kahta viikkoa.
Siellähän ei ole muuta kuin huonesitohotelleja vieri vieressä.
Jossain Daratso-nimisessä kylässä näyttää olevan yksi laadukkaampi (ainakin mainostetaan) majoitus joka on tarkoitettu aikuisille. Millaista lienee sitten Daratson lähiseutu, en tiedä, kun Kreetaa ei harrasteta. 3 matkaa tehty aikoinaan eli 2 Agiokseen ja yksi Kalivesiin.

Vierailija

Heissan olisin vailla matkakaveria,-olen joskus matkustanut yksinkin esim. Hurghadaan ja ei mitään suurempia ongelmia.
mutta noissa arabimaissa on kumminkin parempi jos on seurue :) Olin viimeksi maaliskuusssa ja oli mahtavaa :). Nyt itsellänikin tilanne se ettei kukaan oikein pääse vielä matkalle ja olen katsonut noita Turkin Alanyan 2 viikon matkoja.
Ilmoittele jos kiinnostaa :)

Vierailija

Moikka.Olen 65v Keski-Suomesta,nainen.Ois kiva lähteä etelään,mut Yksin ei uskalla,kielitaidottomana.Olen käynyt Turkissa,Kyproksella,Canarialla,Tallinnassa mm.mutta porukassa.Toinen vaihtoehto on kotimaan reissu,kiva ois lähtee esim.ruskareissuille,mä tykkään käydä tanssimassa.Alkoholin kanssa en "lotraile"enkä tupakoi,lasin viiniä,tai oluen voin ottaa.Jos kiinnostuit,voin antaa sähköp.osoitt.Terv.sini

Vierailija

Moi Sini :) Laitatko sähköpöstiosoitteen niin jatketaan sitä kautta "turinointia". Itse en käytä alkoholia mutta tupakoida tupruttelen aina välillä:)

Vierailija

Ketjun aloittaja kiinnostaisiko naispuolinen +50 matkaseura? Kuluja jakamaan 2 viikkoa ja kaksin aina kaunihimpi :)

Vierailija

Hei itse olin keväällä Espanjassa neljä viikkoa nais ystävä oli kaksi viikkoa minun matkani lennot mukaan lukien teki kaikkineen 700e kenttäkuljetuksineen .Mielestäni tämä oli jo aika halpa loma .Ensi kevääksi olen jo etsiskellyt taas asuntoa ja matkakaveria jos jotain kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä.Olen siis 62v nainen

Vierailija

Jos haluat asua keväällä jossain ja otat valmismatkan, kannattaa katsella Aurinkomatkojen tarjontaa. Jo nyt on varattavissa ensi ekvään matkoja suosittuihin kohteisiin. Hinnat ovat nyt edulliset, mutta nousevat kun varauksia alkaa tulla. Joistain saa viikon vähän yli 400 eurolla eikä ateriat tavernoissa maksa edes kymmentä euroa.
Kirjoitan nyt paikasta jonka tunnen, ollaan menossa taas ensi keväänä samaan paikkaan ja huoneistohotelliin (jossa asiakkaat ovat pääosin varttuneempia henkilöitä).Nyt otetaan sillä tapaa että mieheni on viikon ja itse olen 2 viikkoa.

Vierailija

Lainaus:

Hei vaan kaikki! Mikä vois olla tällaisella vähän yli 50-vuotiaalle yksinäiselle leskinaiselle sopiva paikka ulkomailla? Pitäisi olla edullinen, mutta kuitenkin sellainen, että voisi kaksikin viikkoa asua siellä? Entä kaipaako kukaan tällaiselle matkalle kaveria? :)

Venäjä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Venäjä.

Älä viitsi pilkata, kiitos!

Vierailija

Turkkiin on nyt syyskesällä ainakin saanut edullisia matkoja. Kreikan saaret + Kypros ovat vuodesta toiseen edullisia matkustaa ja ruoka on kohtuuhintaista. Mallorcalle suosittelisin matkustamaan syys-lokakuussa, kun paras sesonki on jo ohitse, mutta lämpötilat vastaavat vielä Suomen kesää. Hyvin pystyy uimaan meressä ja aurinko paistaa lähes taukoamatta. Äkkilähtöjä löytyy edullisesti näihin mainittuihin kohteisiin, jos on mahdollisuus matkustaa ajankohdasta välittämättä.

Jos haluaa kevättalvella matkustaa lämpimään, silloin on suunnattava Kanarialle, jossa helmi-maaliskuussa on usein päivisin lämpötilat 25-30 astetta ja suomalainen pystyy uimaan Atlantissa. Saaria on useita, mutta Teneriffa ja Gran Canaria ovat ne suosituimmat kohteet. Lanzarote on näitä pienempi saari, mutta aivan omanlaisensa. Hiekkarannat ovat mustia, johtuen laavakivestä - toimivaa tulivuorta siellä ei kuitenkaan ole.

Kaukoitä on seikkailunhaluisille, joten pitää olla valmis syömään hieman eksoottisempia ruokia ja elämäntyylikin poikkeaa eurooppalaisesta - tietenkin hotellit ovat samantyylisiä kaikkialla. Eläminen eli ruoka ja kulutustavarat ovat esim. Thaimaassa paljon halvempia - matka toisaalta kalliimpi.

Yksinäisen matkaajan on varmasti turvallisempi matkustaa näihin Euroopan kohteisiin ja ns. turistikohteisiin, koska siellä voi kohdata varmimmin muita suomalaisia. Kannattaa tutustua eri matkatoimistoihin ja kohteisiin, jotta tietää
mitä on tarjolla ja mitä itse hakee. Ihmiset haluavat niin erilaisia matkoja, siinä missä toinen pitää rauhallisista ja pienistä kalastajakylistä - toinen haluaa juhlia yötäpäivää.

Vierailija

Itäisellä Välimerellä on syksyllä huomattavasti lämpimämpää kuin Mallorcalla.Onko järkeä lähteä hakemaan ulkomailta muita suomalaisia, ihmettelen?
Lokakuu on ihanteellista aikaa mm. Rodoksella joka on lähellä isoa mannerta ja ikäänkuin suojassa. Syksyllä merivesi on lämmintä.
Olen ollut Etelä-Rodoksella marraskuun alkupuolella, lämpöasteita oli 36. Eli ei kylmää. Lokakuun lopussa päättyy valmismatkat sinnekin.
Syksyllä ei enää ole juurikaan tarjouksia matkoissa, halvin kuukausi näyttää olevan elokuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat