Loossi

Vierailija

Minä nyt avaan tämän loossin, ihan omin sanoin.
Niinhän koulussakin opettaja kehoitti. Luki sadun tai tarinan, sen sitten piti kertoa omin sanoin.
Sitä tarkoitan, että olkoon tämän loossin asiat sellaisia omin sanoin sanottuja. Kaukana tai lähellä kirjakieltä.
Asia voi olla tärkeä omasta mielestä ja vähemmän tärkeä toisen mielestä.
Kun nyt näkis, mitä loossissa tapahtuu.
Minä nyt aattelin kysyä teiltä, kuinka monta maljakkoa teiltä löytyy?
Minulla on yhessä matalassa, pyöreävatsaisessa ja ohutkaulaisessa maljakossa kehäkukkia ja sen sanon, että silmä lepää.

Sivut

Kommentit (166)

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vai Loossi tuli avattua, kiitos, oli komia avaus! Ja kysymykseen tartun oitis, meillähän noita maljakoita ja vaaseja on pilvin pimein! Löytyy kristallisia ja tavallisia lasisia. Montaa väriä ja kokoa ja sortimenttia. Kauniita ovat kaikki! Paljon annoin maljakoita ja muutakin pois, kun rupes tilat käymään ahtaiksi :) Aivan nuoresta asti olen tykänny kaikista lasiesineistä yleensäkin.

Minäpä kysyisin myös jonkin kysymyksen, mutta ei nyt just tuu mieleen... no jaa, jos kysynkin, mikä on mielimarjanne josta erikoisesti tykkäätte? Oma tykkäysmarjani on mansikka.

terveisin sirene

Ilmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tykkään mansikoista ja minun vieraat tykkää ja minä tykkään tarjota mansikoita!
Siitä seuraa se, että pakasteessani on mansikkaloossi jo saanut aikamoisen aukon. Jos ei vierailut syksyä kohti harvene, minulla ei ole joulukakun päälle yhtään mansikkaa. Alan nuukistella.

Vierailija

Minun loosiin / pakasteeseen karttuu KARPALOITA, jos luoja suo ja luonto suosii kulkiaa. Viyamiinipommia ovat ja sopivan raikkaita

Vierailija

Tul viel mielehein tuon aloitusviestin maljakon muodosta, että onkos se sellain maljakko
jossa on ollu jotakii "mehuu" aikasemmin? :) Kun minul on just samanmalliin tual kellaris...
se varttuu kait jouluu, ei arvaa ennemmin sitä kopasta.

No lisään vielä, että sellain aurinko-pullokiin sinul vois olla kysymykses,
mut siin on lyhyt se kaulaosa. Ne maljakothan on nyt aika kysyttyi ja arvossaan.
-sirene-

Vierailija

Kyllä se minun maljakko on iha maljakoks syntyny, ostin sen pari vuotta sitten kirpputorilta. Minä kun olen hurahtanut noihin maljakoihin, ja olisin nii oottanu, että joku kysyis, montakos sulla on? Minä nyt panttaan vielä sitä tietoa.
Pyöreät pullotkin ovat kauniita, niitä en keräämällä kerää, mutta niistä pyöreät pääsee hyllylle, sovussa ovat maljakoiden kanssa. SS

Vierailija

Minäpäs nyt sitte oikein kysäsen, montako maljakkoa sulla on? :) Vastaile sitte kun katsot sopivaks....
-sirene-

Vierailija

On mulla maljakoita enempi ku Nipalla hattuja... SS

Onpa hieno keräilykohde, nuo hatut.
Minulla on kolme lasta ja kolme kertaa olen hatun ostanut, ja vähän useammasti kyllä pitänyt -)
Ei Nipalle varmaan naisten hatut kelpaa....enkä minä niitä hanni antaakaan :-))

Vierailija
Putteporsu

Kysyn näin päivän päättyessä että montako
kelloa löytyy taloudestanne?
Entä ovatko ne kaikki tarpeellisia säällis-
tä elämää varten?
Hyvvee yötä vuan kaekillen :)

Miulla ei ole yhtään kelloo säätä varten, mutta minulla on simpukkahuhelimessa kello, siis puhelinkello.
Puhelin kellottaa vaan siinä kellossa eikä tee mittää.

Joskus se herättää, yleensä yöllä, ku tulee viesti.

Miulla ei oo muuta kelloo, ko kaik on jotennii vaa särkynt.
Onha täs netis tietennii kello, höpsöhä mi oon, niinii, höpsö.
tervehin porsuu, nii muitakii. toivoo päkäpää

Vierailija

Solmioita nykyään kirpputorilta haalin.
Tuossa ekana metallinen lyhyt Budapestistä, kolmas Raippaluodon silta (ei saa enää), Neljännssä nuottia jne.
Noin 150 kpl on.

Vierailija

No mutta huomenta.
Tännehän on avattukkin uusi ja kunnon LOOSI. Hyvä ja hurraa sekä elököö kauan ja pysyköön voimissaan! Hyvä sinä joka keksit tämän.

Ompas -nipalla komee kokoelma hattuja ja solmioita.

Kyselitte maljakoitten määrää, onhan niitä kertynyt tässä vuosien varrella. Kellojakin on riittävästi.
Vuorostani kysynkin : onko teillä Aalto-maljakkoa ja pidättekö sitä arvokkaana? Miten arvelette nykynuorten ottavan vastaan tuon maljakon esim. ylioppilaslahjaksi?
Itselläni on Aalto-maljakko, olen sen saanut lahjaksi joskus ja arvostan sitä. Mutta koska olen kunnon "rähmäkäpälä" niin tiskatessa sain siitä reunasta irtoamaan palan kun löin sen tiskikaapin reunaan.

Vierailija

Huomenta vaan! Malljakoita on, ja ihan hävettää kun niitä on esilläkin. Just keväällä siivotessa ajattelin että ei kait kellään ole maljakoita esillä noin paljoa, kirjahyllyn viinakaappi on maljakoilla ja muulla lasiesineellä täytetty kun ei ole viinaa. Laitoin osan piiloon. Sitten on vaikka mitä vanhaa esinettä esillä. Mikähän vimma minulla on niitä laittaa muka koristeiksi?
Onneksi en kerää sitten oikeastaan mitään muuta, tai en kerää mitään, niitä vain tulee.
No, oli minulla kerran päällä keräysvimma sydämenmuotoisiin esineisiin, kiviin ja rasioihin. Muutaman löysin ja sitten sekin vimma loppui kun ajattelin että mitä minä niillä oikeasti teen?

Ilmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aaltomaljakko on tuossa vieressäni. Aivan tarpeellisena, jo pitkään ilman kukkia. Nyt siinä on postin tuoma kesäkortti, pahvipala, jossa pojantyttären kirjoittama runo, ja sisarelta hiljattain saamani valokuva isästäni. Kyllä siinä on ollut enempikin muistoja, hetki sitten tyhjäsin sen.

Itse arvostan suuresti aaltomaljakkoa, ehkä eniten maljakoistani. Tosin minulla on kaksi häälahjaksi saatua maljakkoa, joista antiikkitietojen mukaan maksettaisiin hyvin.....Tähän ajatukseen viitaten, ajattelisin aaltomaljakon olevan tosi hyvä yo-lahja. Jos nuori ei vielä sitä arvosta, varmasti vuosikymmenten jälkeen.

Osaan ajatella "rähmäkäpälän" tunteet, kun palan sai maljakostaan. Se on harmi, itselle kelpaa, mutta katsoa jotakin arvokasta, kun ei ole aivan ehjä....No, nämähän ovat niitä pinnallisia murheita, pitää niitä olla isompien vierellä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat