Kommentit (8)

Vierailija

Mazariinit - leivonnaisia parhaasta päästä (miu mau mukkaa)!
Mantelimassaa ja marsipaania syön joskus sellaisenaankin, onneksi en ole
manteleille allerginen.

Vierailija

- Pst! Minä laiskimus ostan ne kaupasta valmiina. Viimeksi ostin saksalaisen halpakaupasta tarjouksena, ja kyllähän ne maistuivat mutta turhan kitsaasti oli mantelimassaa.
Itse leipoen varmaan paremmat makunautinnot saa.

Vierailija

Nami on namia kaupastakin ostettuna. Kun tekee itse, saa mitä haluaa.

Marsipaanin perusreseptin mukaan tarvitaan yhtä paljon manteleita ja tomusokeria. Mantelit kuoritaan ja jauhetaan, lisätään tomusokeria sekä tilkka vettä ja mahdollisesti karvasmanteliöljyä.

Karvasmanteliöljy on mausteena käytettävä neste, joka koostuu suurimmalta osalta bentsaldehydistä. Luonnossa karvasmanteliöljyä saadaan mantelipuusta, persikkapuusta tai aprikoosipuusta. Niiden siemenissä oleva amygdaliini hajoaa entsyymin vaikutuksesta bensaldehydiksi ja sinihapoksi.

Elintarvikekäytössä sinihapon pitäisi olla poistettu tai määrän ainakin vähäinen. :) :)

Vierailija

Lainaus:

Ruotsissa saa hyviä mazariineja.

Sieltä minullakin on paljon herkullisia muistoja, monessakin mielessä.
Cafeterioiden notkuvat leivonnaispöydät - aaaahhh! Pula-ajan lapsena olin siellä
kuin Liisa Ihmemaassa. Ja vielä parikymppisenäkin siellä työskennellessäni ihastelin
valikoimien runsautta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Cafeterioiden notkuvat leivonnaispöydät - aaaahhh! Pula-ajan lapsena olin siellä
kuin Liisa Ihmemaassa. Ja vielä parikymppisenäkin siellä työskennellessäni ihastelin
valikoimien runsautta.

Juuri noin, Ruotsissa osataan nauttia elämstä myös tässä muodossa. Konditoriat -kahvilat tarjoavat toinen toistaan ihanampia herkkuja. Princesstårta - ah miten ihanaa sekin on!!!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

valikoimien runsautta.

Juuri noin, Ruotsissa osataan nauttia elämstä myös tässä muodossa. Konditoriat -kahvilat tarjoavat toinen toistaan ihanampia herkkuja. Princesstårta - ah miten ihanaa sekin on!!!

Ja ruåtsalaiset Göranit turboineen. Wau, vilken upplevelse!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat