Tutkimus: Uskonnolliset ihmiset vähemmän älykkäitä kuin ateistit

Vierailija

Yhdysvalloissa Rochesterin yliopistossa on tehty tutkimus, joka väittää uskonnollisten ihmisten olevan vähemmän älykkäitä kuin ateistit. Netistä löytyy täältä vastatutkimus joka kieltämättä kumoaa tyylikkäästi ja asiallisesti Rochesterin yliopiston tutkimuksen. Tsekkaa ja lue täältä. http://www.kotipetripaavola.com/tutkimususkonnollinenjaateisti.html

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kyllä on uskovaisilla nyt kiire päästä kumoamaan tämä heille kielteinen tutkimus. Aivan selvää on, että ajatteleva ja asioita monelta taholta arvioiva ihminen ihminen omaa älykkyyttä, jota ei sokeasti uskovalla ihmisellä ole!!

Vierailija

Totuus on, että uskovat eivät taida taitoa käyttää järkeään. Siis aivojaan sillä tavalla kuin on tarkoitus, ovat vietävissä ja kieputeltavissa joillakin perättömillä kirjoituksilla.
Jos se järjen taito olisi eivät he noita uskotteluja pystyisi uskomaan.
Jossakin oli tehty tutkimus ja tultiin tulokseen, että aivoja hallitsee jokin sairaus, silloin kun ihminen uskoo utopistisiin uskotteluihin.

Vierailija

Mainitsin täällä julkisuuden henkilön, jota pidetään varsin etevänä, ja joka tunnetusti uskoo Jumalaan. Kommenttini oli poistettu. Syytä jäin pikkuisen ihmettelemään.

Vierailija

Lainaus:

Toi uskovan tutkimus kyllä kieltämättä oli vakuuttavampi.

"Tutkimus"?? Minusta se näyttää enemmänkin mielipiteiden esittelyltä. Ei taida olla sellaista tutkimusta tai tillastoa, joka erottelisi petripaavolan mukaiset oikeasti uskovien osuuden vankiloissa. Näitä kuppikuntiahan riittää: yhdelle yhdenlaiset uskovat ovat oikeita ja toiselle taas toisenlaiset.

Petripaavolan omat asenteet paljastuvat hyvin lauseessa:
"Itse asiassa ateismin edustama "viisaus" maailman ja elämän synnystä todistaa sen kuinka ateismi edustaa uskomusjärjestelmää, joka perustuu tietoon, joka ei voi pitää mitenkään paikkaansa."

Eipä siitä sitten kannata paljon muuta sanoakaan.

Vierailija

Lainaus:

Paljon on uskovaisia ihmisiä,jotka ovat väitelleet tohtoreiksi.

Mikähän tässäkin on pointti? Tohtoriksi voi tulla aivan kohtuullisella keskimääräisellä älyllä ja tämä lauselma ei kerro mitään statistiikasta. Itse asiassa voi olla vaikea löytää tilastoa, joka kertoisi Suomessa uskovien tohtoreiden osuuden kaikista. Ja erityisesti tohtoreiden suhteellisen osuuden uskovista ja toisaalta sekulaareista.

Maailmalla (USA) sen sijaan on tutkittu uskovien suhteellista osuutta koko väestöstä ja toisaalta tiedemihistä. Tiedemiehissä uskovien osuus on huomattavan alhainen (en muista lukua tähän hätään enkä jaksa sitä tietoa etsiä. Kyllä se webissäkin on). Se ei tietenkään kerro suoraan älyn ja uskon suhteesta mutta onhan se aika vahva vinkki;-).

Vierailija

Kuulin vuosia sitten ateistista tiedemiehestä, joka jotain kauan tutkittuaan päätyi Jumalan olemassaoloon, kun ei enää päässyt tutkimuksissaan pitemmällä. En muista alaa enkä varsinkaan miehen nimeä.

Vierailija

Lainaus:

Kuulin vuosia sitten ateistista tiedemiehestä, joka jotain kauan tutkittuaan päätyi Jumalan olemassaoloon, kun ei enää päässyt tutkimuksissaan pitemmällä. En muista alaa enkä varsinkaan miehen nimeä.

Onhan näitä - ja myös (ehkäpä jopa enemmän) päinvastaiseen suuntaan kulkeneita. Tosin kummassakaan tapauksessa kyseessä ei ole varsinaisesti tutkimustulos vaan henkilökohtainen ratkaisu. Kukin voi arvottaa todistusaineistoa haluamallaan tavalla ja päätyä sitten johonkin. Tutkimuksissa on todettu, että uskovaisten aivoissa on hieman toisenlainen rakenne kuin "normaaleilla". Itse asiassa on pystytty paikallistamaan se osa aivoista, jossa jumala asuu ;-).

Vierailija

Sellaista minäkin muistan lukeneeni, että taipumus uskonnollisuuteen piilee aivoissa. Ei siis kannata pukeutua säkkiin ja tuhkaan, jos ei pääse samanlaiseen uskonnolliseen hurmokseen kuin vieruskaveri kirkonpenkissä. Itse olen samaa mieltä kuin edesmennyt isänikin: sen pitäisi riittää ihmisille ja Jumalalle, että parhaansa yrittää, elää lainkuuliaisesti ja omantuntonsa mukaan, eikä tahallaan tee toisille pahaa. En usko iankaikkiseen kadotukseen; miten rakastava Jumala voisi olla niin julma ja kostonhimoinen?

Vierailija

Niin,taas tutkimus aivan selvästä asiasta.Onko niitä todella uskovia kovinkaan paljon.
Järki ja tunteet,niinhän se on.Lapsille uskotellaan satuolentoja,aikuisille tyrkytetään uskontoa,
suuri osa ihmisistä ei usko mutta on uskovinaan,ja onhan aina ollut myös niitä narrattavia ..

Vierailija

Tää on aika vahvaa argumenttia ateisteja vastaan;

Amerikkalaisen Knoxnews uutisjulkaisun mukaan jumalattomat ihmiset tekevät vähemmän rikoksia, avioliiton ovat kestävämpiä ja he ovat korkeammin koulutteluja kuin muut ryhmittymät Amerikassa. Knoxnews uutisen mukaan liittovaltion vankilaviraston tiedoissa vangeista 39 prosenttia oli katolisia, protestantteja 35 prosenttia, muslimeita 7 prosenttia, juutalaisia 2 prosenttia ja jumalattomia 0,2 prosenttia (20 prosentilta ei saatu vastauksia).

Lehden uutisen mukaan väestöstä jumalattomia on 10 prosenttia, jonka mukaan jumalattomien vankien määrä on 10 prosenttia vankien määrästä. Lehden artikkeli jatkaa sanomalla että fundamentalisti kristittyjen keskuudessa on korkeimmat avioero määrät, joista seuraavina ovat juutalaiset ja baptistit.

Lehden artikkelin mukaan rikollisuus ja uskonto kulkevat käsi kädessä, sillä maissa joissa on eniten uskonnollisia ihmisiä tapahtuu eniten rikoksia, tarttuu eniten seksitauteja sekä niissä maissa on eniten teiniraskauksia. Lehden artikkelin mukaan on ilmiselvää ettei tarvitse uskoa korkeampaan voimaan elääkseen moraalista ja menestyvää elämää.

Knoxnewsin artikkeli on harhaanjohtava joka vääristi todella pahasti esittämänsä asian. Tuon esille muutamien seikkojen avulla, millä tavalla artikkeli oli virheellinen ja harhaanjohtava. Suomessa suurin osa luterilaisen kirkon jäsenistä ei usko Jumalaan, eikä Raamatun sanaan. Suomen vankilatilastoissa sekä kaikissa rikostilastoissa enemmistö on luterilaisen kirkon jäseniä. Itse asiassa suurin osa näistä luterilaisen kirkon jäsenistä, jotka ovat vankitilastoissa sekä rikostilastoissa ovat sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan, eli he ovat jumalattomia ihmisiä. Tämän faktan ja tutkimuksen sekä tilaston valossa Suomessa jumalattomat ihmiset tekevät eniten rikoksia.

Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan (luku on vuodelta 2011). Tuolloin vuonna 2011 kaikista nuorista ja aikuisista 27 prosenttia sanoi uskovansa kristinuskon Jumalaan. Tarkistettujen väestötilastojen mukaan 77,2 prosenttia suomalaisista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon 31.12.2011. Tarkistettujen seurakuntien väestötilastojen mukaan 76,4 prosenttia suomalaisista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon 31.12.2012.

Edellä olevien lukumäärien perusteella suurin osa luterilaisen kirkon jäsenistä ei usko Raamatun Jumalaan, joka tarkoittaa että he ovat jumalattomia ihmisiä sekä uskonnollisen instituution jäseniä. Lähes 80 prosenttia suomalaisista kuuluu kirkkoon ja heistä lähes 60 prosenttia ei usko Raamatun Jumalaan. Kirkon jäsenistä noin 10 prosenttia heistä on uskonnollisia, jotka uskovat Jumalaan, mutta eivät elä Raamatun opetuksen mukaan (eivät ole uudestisyntyneitä Herran Jeesuksen opetuslapsia). Kirkon jäsenistä ehkä noin 10 prosenttia on elävässä uskossa Herraan Jeesukseen.

Koska lähes 80 prosenttia suomalaisista kuuluu luterilaiseen kirkkoon ja ehkä noin 10 prosenttia heistä ovat elävässä uskossa Herraan Jeesukseen, niin se tarkoittaa sitä että suurin osa Suomen vanki- ja rikostilastoissa olevista ihmisistä ovat luterilaisen kirkon jäseniä. He ovat jumalattomia ihmisiä sekä uskonnollisen instituution jäseniä. Tämä tarkoittaa sitä, että he ovat kielteisiä Jumalaa ja Raamatun uskoa kohtaan, eli he ovat jumalattomia ihmisiä, jotka näkyvät rikostilastoissa uskonnollisen instituution jäseninä. Totuus on siis sittenkin se, että jumalattomat ihmiset tekevät kaikkein eniten rikoksia Suomessa.

Ihan samasta asiasta on kyse Amerikassa, jossa suurin osa katolisen kirkon ja protestanttien kirkkojen jäsenistä ei usko Raamatun sanaan, vaan toimivat ja elävät vastoin Jumalan sanaa (elävät synnissä). Tässä valossa myös suurin osa Amerikan rikostilastojen kirkkojen jäsenistä ovat jumalattomia ihmisiä. Tämän faktan mukaan Knoxnews artikkeli vääristeli tosiasioita ja todellinen tosiasia on se että jumalattomat ihmiset tekevät eniten rikoksia niin Suomessa kuin Amerikassa.

Amerikassa on paljon epätervettä uskonnollista uskoa, jossa tapahtuu paljon seksisyntejä mm. katolisuus pedofilia, sekä tietyt kristilliset lahkot, jotka elävät täysin vastoin Raamatun opetusta, vaikka he sanovat uskovansa Raamattuun. Esimerkkinä olkoon Daavidin oksa lahko Amerikassa, jossa lahkon johtaja käytti naisia seksuaalisesti hyväkseen. Raamatun opetuksen mukaan Daavidin oksa lahko eli seksisynneissä, eikä sillä ollut mitään tekemistä terveen ja oikean Raamatullisen uskon kanssa.

Ateismin kannattajat tuovat aina esille sairaiden uskonnollisten lahkojen sekä isojen kirkkojen seksisyntejä ja rikoksia, jossa ihmiset eivät usko Raamatun Jumalaan. He tahallisesti tai tietämättä eroa väärän ja oikean uskon välillä haluavat mustamaalata niitäkin uskovia ihmisiä, jotka uskovat Raamatullisesti ja oikein Jumalaan ja Herraan Jeesukseen. Tällä tavoin he valheellisesti vääristävät asioita kuten Knoxnews artikkeli vääristi asioiden todellisen tilanteen. Uskonnollisuus on Raamatun opetuksen mukaan jumalattomuutta, joten jumalattomat ihmiset ja uskonnolliset ihmiset kuuluvat samaan sarjaan, sillä tavalla etgtä kummatkaan eivät usko ainoaan ja oikeaan Jumalaan, eli Raamatun Jumalaan.

Oikeassa Raamatullisessa uskossa olevat ihmiset tekevät kaikkein vähiten rikoksia, koska terve ja oikea usko Herraan Jeesukseen on sellaista missä ihminen pyrkii elämään Jumalan tahdon mukaan vältellen synnin tekemistä. Knoxnewsin artikkeli oli osoitus joko tahallisesta provokaatiosta tai sitten tietämättömyydestä, jonka tähden artikkelin kirjoittaja ei ymmärrä uskonnon (uskonnollisuuden) ja todellisen Raamatun uskon eroa, sillä ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Raamatun opetuksen mukaan uskonnollinen ihminen on jumalaton, joka elää valheessa ilman yhteyttä todelliseen Kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Tässäkin valossa on päivän selvää, että uskonnollinen ihminen jumalattomuuden tilassa synnin orjana syyllistyy monenlaisiin rikoksiin sekä seksisynteihin. Linkki: Vääristynyt kristinusko

Tällaisten tutkimusten tarkoituksena on nostattaa negatiivisia tuntemuksia erikoisesti Raamattuun uskovia ihmisiä kohtaan. Tällainen negatiivisuus tulee toimimaan polttoaineena maailmanlaajuiselle vainolle, jonka kohteeksi Herran Jeesuksen opetuslapset joutuvat ihmiskunnan viimeisinä päivinä. Negatiivisuuden polttoaineena toimii valheellinen asioiden vääristely, josta esimerkkinä on Knoxnewsin artikkeli.

Siis toi on puudeli puuhapeten tekstiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat