Tutkimus: Seksi tekee onnelliseksi

Vierailija

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305675123434?jako=c0cf6da5fc23eae0c0170152b3...

Seksi ja alkoholi tekevät ihmisen onnelliseksi. Perhe ja uskonto eivät niinkään. Seksi on paras tapa myös saada ihmisen elämään sisältöä.

Näin kertoo marraskuussa julkaistu uusiseelantilaisen Canterburyn yliopiston tutkimus.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Luin tuon linkin.
Miten tuollaisen tutkimuksen saa aikaiseksi? Sitä ei kerrottu, ja epäilyni heräsivät.
Onnellisuus yksilön omassa "navassa" tuntuu kun otetaan humalluttavaa ainetta ja käsitetään se tunne onnellisuudeksi ja päälle harrastetaan seksiä. Näin!
Kun perhe ei niinkään toisi onnellisuutta, käsittämätöntä! Varmasti onnellisuuttakin on enmmän kuin yhtä onnellisuustunnetta, koska tunnehan se on. Jos se on vain tietoa se järkeillään eikä siinä
ole enää onnellisuustunnetta.
Uskonto ei toisi onnellisuutta? Varmasti tuo ainakin silloin kun se menee sinne äärilaitaan, uskoo ja hihuloi tunneskaalaan taivaassa.
Jos ja kun ihminen on rakastunut, tuo seksi onnellisuutta, tyytyväinen ihminen on enemmän tai vähemmän onnellinen, mutta on.
Jos vaaditaan seksiä ilman rakkautta on siitä onnellisuus kaukana, läsnä on ahdistus.
Tällaisia mietteitä toi mieleeni tuo heppoinen tutkimus.

Vierailija

Kyllä minäkin olen sopivasti alkoholia ottaneena nauttinut parhaiten ja vapautuneemmin seksistä kuin ilman alkoholia. En silti kannata juomista muuten kuin pieneen rentoutukseen. Nyt elän apsoluuttisuutta tavoittelevan miehen kanssa ja seksi ei ole ollut niin vapauttavaa ja nautinnollista.

Vierailija

Lainaus:

Minä olen selvästi onnellisempi kuin saan seksiä usein. Tutkimus on siis täysin totta!

Kun tutkinus tehdään, on siinä jokin menetelmä, ei riitä, että sanotaa:"mää oon onnellinen kun mää saan tarpeeks seksiä" Hei tuollainen on asiatonta, eikä siitä saa selville miten se onnellisus kaikenkaikkiaan mitataan?

Vierailija

Jos minua rakastetaan ja saan tyydyttävää sexiä, ei se ole kaikenkaikkiaan autuaaksi tekevä elementti elämässä, vaan on muunkin elämän oltava raiteillaan. Sexi on hetken tuskaan tietysti aina hetken helpotus.

Vierailija

Tuosta linkistä sain luettavakseni vain muutaman tuloksen tuosta mainitusta tutkimuksesta. Otsake antaa ymmärtää, että seksi ja alkoholi ovat varmimmat onnen tuojat - mutta tarkemmin lukiessa ilmenee, että alkoholi onkin vasta sijalla kymmenen. Muita parhaita onnen tuojia ei sitten luetellakaan, sijat 2 - 9 puuttuvat. Tarkemmin pitäisi ruveta lukemaan noita tuloksia, eikä minulla nyt iltamyöhällä ole aikaa niitä netistä ruveta etsiskelemään.
Mutta mielestäni perheen osuutta onneen on turha vähätellä. Ainakin minulle jälkeläisten elämän seuraaminen, jo pelkästään heidän ajattelemisensa, antaa iloa ja onnea. Turha edes rohvessoorin on tulla vastaan väittämään - heh! Minulla on kokemusperäistä tietoa.
Eikä minun tarvitse nyt pukeutua säkkiin ja tuhkaan, vaikkei seksisuhdetta olekaan. En myönnä, että silti olisin onneton - ei siltä tunnu ollenkaan. Tuskin maltan odottaa, mitä huominen tuo tullessaan.

Vierailija

Niinhän se menee että jos ei ole seksielämää niin sitten siihen masennukseen etsii korvikkeita ja selityksiä muista asioista. Tuo perhe esimerkiksi. Ei perhe tee mitenkään onnelliseksi. Perhe on vain asia jota traditio meiltä edellyttää. Se juontaa juurensa pula-ajoista eli silloin kun ihminen ei yksin pärjännyt. Nykyään ihmiset pärjäävät yksinkin ja yksin asuminen kaupungeissa on yleisin asumismuoto. Myös parit asuvat usein yksin erillään. Tulevaisuus on menossa ehdottomasti perheistä yksilölliseen elämään ja seksistä ym nauttimiseen.

Vierailija

Pahempi juttu jos kukaan ei ehdi saada lapsia ja hoitaa niitä, kun täytyy elää itsenäistä elämää ja nautiskella. Kukahan vanhukset hoitaa tulevaisuudessa. Tiedän monta yksinäistä nuoremman puoleista ihmistä, jotka kyllä kaikki oikeastaan hakevat vain parisuhdetta ja pelkäävät kuka enemmän kuka vähemmän jäävänsä yksin. Harvemmat kai sentään tietoisesti ajattelevat elävänsä koko elämänsä nauttien pelkästä seksistä. Onnellinen elämä ei voi koostua vain oman nautinnon hausta.

Vierailija

Silloin kun on perhe, se taatusti on keskiössä ja tekee onnelliseksi, todella. Vanhemmat monesti kuitenkin unohtavat hoitaa onnellisuuttaan koska elämä on kiivasta.
Siis liittoa täytyy hoitaa myös, että se antaa osansa onnellisuutta.
Iäkkäitäkin sinkkuja alkaa olla huolestuttavan paljon. Mistäkö johtuu? Sanon, että vaatimustaso asetetaan liian korkealle, että sinne ei päästä ja vähempään ei tyydytä. Ei haluta nähdä vaivaa toisen eteen, sopeutua, hakea sitä onnea. Täytyisi tulla kuin manulle illallinen, eli valmiina.
Näyttää siltä, että sinkut ovat aikalailla epäonnellisia ;)

Vierailija

21.45 oletko saanut itse kasvaa turvallisessa ja onnellisessa kodissa vai onko lapsuudessa ja nuoruudessa ollut jotain, joka on katkeroittanut asenteesi perhevastaiseksi ?

Se on vain yksi kapea näkökulma, että yhteiskunta suosii perhe-elämää, että sinkut ja yksin elävät kokevat jäävänsä normien ja odotusten ulkopuolelle.
Eihän toki mitkään normit ja pakot toivottavasti ole perheiden perustamisen syy !
Toivottavasti en ole liian vanhanaikainen jos kuvittelen että rakkaus saa ihmiset yhteen asumaan avio-tai avoliittoon ja halu jakaa elämänsä toisen kanssa ja nähdä lastensa kasvavan, jos lapsia on tullakseen.

Onnellisuus on niin suuri käsite minulle, se koostuu monista asioista,parisuhde, perhe ja läheiset ovat tärkeä keskiö, jonka ympärille muotoutuu muut tärkeät asiat.

Seksi ja läheisyys, tunteet, onhan ne tärkeitä mutta ei pelkkä seksi onnellisuutta tuo ellei ole tunteita seksikumppaniin.

Vierailija

Ketä se huolestuttaa jos on sinkkuja? Sehän on hyvä tilanne. Voi nauttia elämästä siten kuten haluaa. Se vasta antaakin mahdollisuudet omaan onnelliseen elämään. Miksi oma elämä pitäisi tuhlata muiden asioiden hoitamiseen? Omissakin on jokaiselle riittävästi.

Vierailija

Lainaus:

Ketä se huolestuttaa jos on sinkkuja? Sehän on hyvä tilanne. Voi nauttia elämästä siten kuten haluaa. Se vasta antaakin mahdollisuudet omaan onnelliseen elämään. Miksi oma elämä pitäisi tuhlata muiden asioiden hoitamiseen? Omissakin on jokaiselle riittävästi.

Sehän se on.Sinua ei osata lokeroida sosiaalisesti joten
pannaanpa outojen laariin,se on helpointa,hullu se on.
Yhteisö on niin luutunut lakeja myöten tähän aja-
tukseen että siitä on tullut laki.Onnellinen pitää
olla!

Vierailija

Pointtini oli siis se, että sekä sinkkuna että perheenä eläminen olisivat henkilöiden omia valintoja ja halusta tehtyjä. Ei mitään yhteiskuntanormeja tai normien vastaan kapinointeja. Silloin voisi kuvitella jokaisen olevan onnellinen omissa elinympyröissään, mitä ne sitten ovatkin.
Arvostelu ja neuvojen jakelu "hyvää tarkoittavilta" tahoilta ei lopu kai ikinä, mutta tärkeintä olisi kun itse tietää että elää haluamallaan tavalla.

Vierailija

Lainaus:

Pointtini oli siis se, että sekä sinkkuna että perheenä eläminen olisivat henkilöiden omia valintoja ja halusta tehtyjä. Ei mitään yhteiskuntanormeja tai normien vastaan kapinointeja. Silloin voisi kuvitella jokaisen olevan onnellinen omissa elinympyröissään, mitä ne sitten ovatkin.
Arvostelu ja neuvojen jakelu "hyvää tarkoittavilta" tahoilta ei lopu kai ikinä, mutta tärkeintä olisi kun itse tietää että elää haluamallaan tavalla.

Miksi ihmeessä se olisi yhteiskuntanormia vastaan kapinoimista jos ihminen haluaa nauttia elämästä sinkkuna? Haloo! Aivan ihmeellinen maailmankuva sinulla. Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen jos sinä elät perhe-elämää?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat