Elokuvia

Vierailija

Helsingissä menee nyt muutama erittäin hyvä, kulttuurillinen elokuva.Tässä pari niistä.
Rakkautta ennen keskiyötä sopii myös Kreikan ystäville, on filmattu Peloponnesoksen maisemissa.Nähty on.

Toinen loistava on Renoir: pohjautuu taitelijan elämään. Upeita maisemia. Ranskalaiset osaavat elokuvanteon taidon.
(ajattelin laittaa kulttuuriosioon, mutta siellä oli pitkä rivi kaikenlaista runosuonta sykkimässä...)

Kommentit (7)

Vierailija

Kävin elokuvissa viime lauantaina ja tuo Renoir oli kiva katsoa . Suosittelen . Sitten suunnitelmissa on mennä tämän kuun aikana katsomaan elokuva Yli vuorten / ohj.Christian Mungiu

terv. kottarainen

Vierailija

Minä tunnustan aivan suoraan että aion mennä katsomaan tuota televisiossa mainostettua elokuvaa Kekkonen tulee ,vaikkei se varmasti kovin kultturelli olekkaan......

Vierailija

Kuinka ollakkaan, minäkin päätin katsoa tuon Kekkos-elokuvan. Jotenkin se herätti mielenkiintoni. Harvoin tulee käytyä elokuvateatterissa, vaikka sellainen täältä "korven kätköistä" löytyykin.

Vierailija

Kun olin nähnyt mainoksen ja trailerin, ajattelin että ei ole minun elokuvani tuo, jossa kauheasti keuhkotaan minulle oudolla murteella. Mutta sitten luin lehdestä arvostelun, jossa kovasti kehuttiin. Ja onhan siinä monta hyvää näyttelijää. Joten varmaan menen katsomaan sen kumminkin (sitten kun olen voittanut liput nettikilpailusta).

Vierailija

Lainaus:

Helsingissä menee nyt muutama erittäin hyvä, kulttuurillinen elokuva.Tässä pari niistä.
Rakkautta ennen keskiyötä sopii myös Kreikan ystäville, on filmattu Peloponnesoksen maisemissa.Nähty on.

Toinen loistava on Renoir: pohjautuu taitelijan elämään. Upeita maisemia. Ranskalaiset osaavat elokuvanteon taidon.
(ajattelin laittaa kulttuuriosioon, mutta siellä oli pitkä rivi kaikenlaista runosuonta sykkimässä...)

Mitä se kultturelli elokuvan attribuuttina tarkoittaa. Elokuvat ovat elokuvakulttuuria.

Eikö Bagdad Cafe, Sininen leija tai Paisetut vihreät tomaatit ole kulttuurillisiä leffoja? Tekeekö Dmitri Dmitrijevitš Šostakovitšin säveltämä musiikki huonoista neuvostoliittolaisista sotaelokuvista kulttuurillisia elokuvia?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mitä se kultturelli elokuvan attribuuttina tarkoittaa. Elokuvat ovat elokuvakulttuuria.

Eikö Bagdad Cafe, Sininen leija tai Paisetut vihreät tomaatit ole kulttuurillisiä leffoja? Tekeekö Dmitri Dmitrijevitš Šostakovitšin säveltämä musiikki huonoista neuvostoliittolaisista sotaelokuvista kulttuurillisia elokuvia?

Tuo se onkin hyvä kysymys.
Aikoinaan Speden elokuvillekaan ei annettu arvoa ja niitä pidettiin roskana, kansahan niistä tykkäsi ja ne olivat kassamenestyksiä.
Tänäpäivänä ne ovat kuitenkin merkittävä osa suomalaisen elokuvakulttuurin historiaa.

Minusta oikein hieno kultturelli elokuva on sellainen jossa ei naureta ja parhaimmassa tapauksessa et ymmärräkkään koko elokuvasta ja sen sanomasta höykäsen pöläystä.

Vierailija

Kuulin eräältä Kekkos - elokuvan katsomassa käyneeltä ettei kannata mennä, se oli niin huono.

Kokonaan toista on luvassa minulle, Kultalammen klubikortti on varattu !

Sitäpaitsi tänä iltana neloskanavalla esitetään klo 21. elokuva "Narnian tarinat : Prinssi Kaspian".

- kottarainen -

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat