Mukavien asioiden kalenteri

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta ehdotan silti, että aletaan koota tälle sivulle asioita jotka ovat vetäneet suun hymyyn ja huomaamme, että kyllä jokaisena päivänä tapahtuu, näkyy, kuulee, huomaa, kokee, jne. jonkun iloisen, hauskan humoristisen, onnelliseksi tekevän pienen ilonpisaran.
Ylensä arkielämässä ei ehdi niitä huomata kun kulkee huolten harmaan pilven alla.
Minulle pieni ilonaihe syntyi siitä kun tein mustarastaille pakkassuojaksi tuijan alle lumilinnan. Kattoa siinä ei ole, mutta tuskin ne olisivat uskaltautuneetkaan ihan umpinaiseen paikkaan. Siellä niitä kyyhöttää jopa kymmenkunta ja välillä lehahdetaan ruuan hakuun.

Kommentit (11)

Vierailija

Hei Hyvämieli
Mielestäni ehdotuksesi on tosi hieno eikä ollenkaan lapsellinen.
Monasti juuri nämä pienet arkipäivän ilonaiheet jäävät huomiotta. Odotellaan jotakin suurta tapahtuvaksi- lottovoittoja ym. mullistavia juttuja.
Elämässä useimmilla jää kuitenkin saamatta se päävoitto niin arpajaisissa kuin lotossakin. Mutta kun osaisimme koota yhteen ne kaikki pienet arkipäivän ilot ja hyvät sanat niin saisimme niistä aikanaan montakin lottovoittoa....
Itselleni tulee hyvä mieli joka kerta kun muistan antaa positiivisen palautteen esim. saamastani palvelusta. Olen ottanut sen oikein ohjenuoraani, että kiitä niin, että varmasti muutkin sen kuulevat.

Vierailija

Tosi mukava aloite, tämä mukavien asioiden kalenteri. Onni syntyy pienistä asioista, ei suurista mullistavista tapahtumista, joita toivomme turhaan ja joista ehkä emme jaksaisi nauttia kovin pitkään.
Viime päivien kalenteriin olen "merkinnyt" pari iloista asiaa:
1. ennen joulua leivoin pitkästä aikaa hedelmäkakun ja välipäivinä rahkapiirikan - ja molemmat onnistuivat. Yleensä en leivo mitään, joten vanhat opit ja taidot häviävät, kun ei harjoittele. Tekemisen iloksi kutsuisin näitä leivontayrityksiäni, ja ilo oli sitä suurempi, kun tulos oli hyvä.
2. Kävin maalla muutama päivä sitten. Talon portaat olivat täynnä lunta joten tartuin lumilapioon ja rupesin luomaan lunta. Pakkassäässä lumi oli tosi kevyttä. Ihana tunne käsitellä lunta pitkästä aikaa.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Hyvämieli, Nitanita ja pikku puutarhuri.

Ilon voi tosiaan saada pienistä ja tavallisista asioista. Ei tarvita valmistelua eikä paljon rahaakaan.
Minä lähdin aamulla juuri auringon noustessa kävelylenkille kun totesin, että hiihtämiseen on liian kylmää. Ajattelin siinä kulkiessani ja katsellessani, että ihanaa kun meillä on jotain pysyvää, nimittäin luonto.
Aurinko on välillä piilossa, mutta se ei häviä, eikä hylkää meitä, vaan tulee ihan varmasti taas näkyviin. Tulen iloiseksi tai rauhoitun tarpeen mukaan kun vain lähden ulos. Pakkaspäivät ovat nyt juuri niin ihania kun tuntuu, ettei tällaista kunnon talvea ole ollut aikoihin.
On mukava ajatella, että kevättä kohti mennään, mutta ei ole tarvetta kiirehtiä. Nautitaan nyt ensin tästä vuodenajasta.
Iloisin ajatuksin katinka.

Matleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tosi hyvä idea tämä Hyvämielen aloittama palsta!
On niin helppo löytää valituksen aiheita, mutta itseasiassa kiitoksen aiheita meillä on paljon enemmän, kunhan vain huomaamme ne.
Meillä täällä Suomessa ovat asiat todella hyvin, kun verrataan moniin muihin maihin. Esimerkiksi puhdas vesi, jota meillä riittää yltäkyllin. Maailmassa on paljon ihmisiä, joilla ei ole tarpeeksi vettä edes juotavaksi, puhumattakaan siitä, että he koskaan pääsisivät kylpyyn tai suihkuun!

Itselläni tällä hetkellä suurena ilon aiheena ovat lapsenlapset, jotka tulivat nyt mummolaan muutamaksi päiväksi, kun joulun aikaan eivät käyneetkään. Touhua riittää, ja se on vaihtelua meidän ikääntyvien elämässä :)

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ihana asia tämä Hyvämielen aloittama palsta!
Päivän mittaan on hyvin paljon iloisia asioita kunhan avaa silmänsä niille.
Jokainen aamu, kun herään olen onnellinen, hyvin nukutun yön jälkeen ja saan herätä uuteen päivään
melkolailla terveenä ja hyväkuntoisena. Se onkin asia mistä muistan lähetän kiitokset ylös!
Olen onnellinen perheestäni ja hyvin monesta muusta asiasta. Niitä kyllä löytyy.
Jatketaan iloisilla ja mukavilla asioilla eteenpäin! Terv Solopel

Vierailija

Tuli hyvä mieli. Kun keksin kokeilla kuvata vanhaa kaitafilmiä (1972) digikameran videolle. Onnistui oikein hyvin, kuva vain täytyy pitää pienenä. Video tallennus on vain minuutin mittainen. Mutta niitähän voi ottaa useamman.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tätä juuri tarkoitin!
Kiitos kaikille jotka olette jo ehtineet vastata. Täytyy ottaa oikein itseä niskasta kiinni ja sanoa, "katso nyt mitä kaikkea elämässäsi koetkaan kunhan vain huomaat hyvän jokapäiväisessä arkielämässä".

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki,
Mietin hetken aamulla, minkä hyvän työn tekisin tänään. Soitin eräälle monin tavoin sairaalle ystävälleni pitkästä aikaa. Olin vaistoavinani, että hän oli positiivisesti ilahtunut soitostani. Tuli itsellekin hyvä mieli. Nyt tuotan hyvää mieltä kotona leipomalla pullaa.
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille palstalaisille toivottelee Aluisa

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Löysin lankavarastostani pari pientä kerää harmaata villalankaa. Ajattelin ostaa lisää kerän samaa lankaa ja tehdä lapaset. No, samaa lankaa ei löytynyt, oli valmistaminen kuulemma lopetettu. ostin sitten toista merkkiä melkein saman väristä, mutta huovuttuvaa kun ei muunlaista ollut. suunnittelin, että teen ranneosat niin pitkälle kuin riittää sillä vanhalla langalla ja sitten jatkan huovuttuvalla.
Tein alkuosat ohuemmilla puikoilla ja siirryin paksuihin puikkoihin ( jotka jouduin ostamaan kun ei ollut niin paksuja) kun otin huovuttuvan langan käyttöön koska ajattelin oikeasti huovuttaa ne osat. Olivat aika hassun näköiset valmiiksi kudottuna, mietin, että ei taida onnistua.
Yritin sitten käsin pesten huovuttaa niitä kärkiosia joiden piti kutistua sopusuhtaiseksi ranneosan kanssa. Venyivät pahalaiset vaan entisestään. Harmitti kovasti hukkaan mennyt työ ja lanka. Heitin kuitenkin koneeseen muun pyykin sekaan ja 60:een asteeseen. No, mikä iloinen yllätys, johan kutistuivat ja vanuivat ja kun niitä vielä oikeisiin mittasuhteisiin venyttelin niin ihan sopivat minun käteeni. Sormille ja peukalolle tuli lämmin huopa.
Tuliha niille hintaa, mutta ovat kyllä niin hyvät, vielä niin omaperäisen näköisetkin.

Matleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Katinka! ihan mukavan näköiset lapasethan sait aikaan, ja varmasti lämpimätkin. :)
Minäkin olen suunnitellut huovutusta, mutta vielä en ole kerennyt tuumasta toimeen. Ajattelin kokeilla saunahatun tekoa huovuttamalla, mutta malli on vielä etsinnän alla. Kun ei ole aavistustakaan, kuinka paljon silmukoita sellaiseen pitäisi laittaa, että huopuisi sopivaksi.

Vierailija

Tämä keskustelu meni aikoinaan "juntturaan" mutta alkoi pian pelaamaan. Ei pitäisi hätiköidä. En tarkoita, että tätä pitäisi jatkaa nyt, kun pari uutta on jo tullut tilalle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat