Meidän kesken

Vierailija

Viimeisessä Et-lehdessä meidän kesken -pastalla nimim. Lukija närkästyi vammainen-sanan käytöstä. Hänen mielestään ei ole kuulovammaisia eikä näkövammaisia vaan kuuroja ja sokeita. Minulla on diagnosoitu kuulovamma toisessa korvassa, toisella kuulen normaalisti. Mielestäni olen kuulovammainen, mutta en missään nimessä kuuro. Ei kannattaisi takertu lillukan varsiin...

Kommentit (4)

Vierailija

Minäkään en pelkää sanaa vammainen ,vaikka se nuorten ja lasten keskuudessa saattaa olla haukkumasana.
Olen kepin kanssa kulkeva ja sanon itsestäni että olen lievästi liikuntavammainen ,koska en käytä keppiä enkä liiku hitaasti vanhuuden takia ,vaan minulla on selkäydin vamma.
Kun loukkaannuin n.15 vuotta sitten alkuun tietysti mietin, että mitä nimistystä käytän itsestäni.

Vierailija

Alkuun häpeilin omaa kuulovammaani , mutta nyt kun molemmissa korvissa on kuulolaitteet ja FM-asema päivittäisessä käytössä , voin sanoa olevani Kuulovammainen. Mutta ymmärrän närkästyksen , erottelu ja lokerointi ei ole oikein. Samanlaisia ihmisiä ja yhtätärkeitä olemme kaikki.
jaanakatriina

Vierailija

Suomen 100v. juhlavaa Itsenäisyyspäivää odotellessa selasin pettyneenä lehteä (ET21). Ei yhtään juttua veteraaneista eikä juhlavia reseptejä ym. Piste iin päälle oli pääkirjoituksen otsikko pitsaa, kaljaa ja mummoja. Ihmettelen ET:n arvomaailmaa.

Ulla Hämäläinen, Lappeenranta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat