Kommentit (4)

Vierailija

Jos ymmärsin oikein, vastaus oli ettei kysyjän kannata ottaa primaspan 50 enää.
Olen itse käyttänyt ensin lasten asperiiniä ja nyt jo yli vuosikymmenen primaspan 50 ensin ja nyt vuoden verran primaspan 100:aa. Lääkärini on suositellut, sukurasitetta on, sillä molemmat vanhempani ovat sairastaneet sepelvaltimotautia ja isäni kuoli 63v.
Olen itse nyt 72v ja terve, ei muuta lääkitystä kuin estrogeeli edelleen, ilman keltarauhashormonia sekä tämä primaspan 100.
Itselläni on kyllä korkea kolesteroliarvo (7,1) ja siitä syystä lääkärit ovat vahvasti sitä mieltä, että pitäisi alkaa simvastatiinihoito, mutta koska voin hyvin ja liikun sekä olen aina noudattanut säännöllisiä eläämäntapoja, enkä ole ylipainoinen, olen päättänyt jatkaa tällä linjalla.
Olin ultraäänitutkimuksessa lääkärillä ja hän näki, että esim. kaulavaltimon suonet olivat hieman paksuuntuneet, mutta seinämät sileät.
Kuka nyt on oikeassa vai onko yhtä totuutta olemassakaan?
Tutkimustulokset tasapäistävät ihmiset kaikki samaan muottiin, johon en välttämättä aina halua suostua.
Aihe kiinnostaa!

Vierailija

Olen seitsemän kymppinen nainen ja minulla on verenpaine,kolestroli ja vanhuus iän diabetes ja olen kysynyt kahdeltakin lääkäriltä näistä primaspanista ja jokainen sanoo että kannattaa syödä,muttä kukaan ei selitä sen tarkemmin.Luin jostain että voi tulla sisäistä veren vuotoa ja kysyin sitä niin yksi lääkäri vain totes että voihan sitä tulla.

Vierailija

Minulla on aika pitkälti samat sairaudet kuin tuolla edelläkin kirjoittaneella.

Simvastatiinin käytön lopetin, koska sain siitä vain turhia jalkavaivoja.

Primaspania käytin päivittäin muutaman viikon/kuukauden ajan, mutta piti senkin käyttö lopettaa, koska sain sen käytöstä nenäverenvuotoja.

Tuohon kertoivat muuten sairaalassa ollessani hyväksi vuodon tyrehdyttäjäksi jääpussi niskaan!

Vierailija

Minun kolesteroliarvot ovat jotain 6 pakkeilla ja huono on 4,2, jonka takia lääkäri meinas että pitäisi syödä kolesterolilääkettä. Olen saanut pudotettua arvoja 6.9stä, joten en aio syödä lääkettä. Kokeillu olen kait kaikkia ja jokaisesta tulee hirveät jalka- ja lihasäryt niin että yö-unet jäi vähiksi. Nyt elämä maistuu ja unet hyvät, joten mieluummin näin kun väsyneenä ja kipeänä.
Minullekin määrättiin nivaska lääkkeitä kun suonissa oli jo alkavaa tukosta, mutta sitten toinen lääkäri niitä poisti kun verenpaine laski liian alas ja syke oli hidas. Nyt en enää uskalla syödä edes primaspania, kun pelottaa mitkä sivuvaikutukset niistä on, meneekö kunto vain huonommaksi. Syön "luontaislääkkeitä", terveellistä ruokaa ja liikun paljon, yritän olla murehtimatta asioita niin kyllä se tästä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat