Sienistä euroja.

Vierailija

Työtön ystäväni asuu etelälapin alueella. Skypellä juteltiin ja hän kertoi "löytäneensä
kultasuonen" nimeltään tatit. Vaimonsa kanssa kiertävät lähiseutujen metsiä ja poimivat
sieniä. Puhdistavat ne ja myyvät suoraan lähiseutujen ravintoloille.
Saavat yhteensä työttömyyskorvausta hieman yli tonnin. MUTTA tattien ja muiden
sienien ansiosta kuukausiansiot nousevat yli 5 tuhanteen. Verotonta tuloa ja aivan
laillista toimintaa.
Heinäkuussa heidän bisnes oli lakat. Keväällä leivänjatketta antaa kalastus.
Sieniaika vielä jatkuu joten rahaa tulee. Kertoi myös löytäneensä paikan, josta
löytyy Japanilaisten herkkua, matsutake-sientä, hinnaltaan pilvissä.

Tällaiseen toimintaan pitäisi saada mukaan myös nämä etelä-Suomen työttömät.
Itse olen jo eläkeläisukko ja marjastan ja sienestän vain omaksi tarpeeksi. Samaten
olen harrastekalastaja kesäisin. Kuhafileet säilyvät hyvin kevättalveen pakkasessa.
Hieman viitseläisyyttä niin pienituloinen eläkeläinenkin voi syödä herrojen tavalla
ja saa kokea gulinaarisia nautintoja vaikkapa paistettuja kuhafileitä kera tattikastikkeen.

Katoavaa kansanperinnettä on nämä sieniherkutkin. Monien nuorempien inhokki on sieni
minun herkku.

Kommentit (3)

Vierailija

Toivottavasti päättäjät eivät keksi laittaa näitäkin verolle, siinä menisi monelta työttömältä ja pienituloiselta eläkeläiseltä tarpeellinen lisäansio.

Vierailija

Luin tänään Hesarista vai oliko se Iltasanomistäa eräästä nuorehkosta miehestä joka poimii marjoja ja toimittaa niitä suoraan ostajille. Asuu Haagassa Helsingissä,oli kai jostain muualta alunperin kotoisin.
Hienoa.
Mitä verotukseen ja työttömän ylimääräisiin ansioihin tulee, nykyhallitus on laittamassa rajoja siihen että työtön voi ansaita (lue:saa ansaita) jonkun satasen ilman että menettää työttömyyskorvauksiaan. Tuosta on pääministeri puhunut jo pitkään, näyttää menevän nyt perille vihdoin. Ellei nyt SAK torppaa tuotakin....

Vierailija

Johonkin Ilomantsin Öllölään pitäisi perustaa marja-sienileiri, johon voitaisiin sijoittaa
näitä ns syrjäytyneitä ja mielenterveydestä kärsiviä. Mielekästä työtä, luonnossa liikkumista
metsän parantavaa rauhaa. Hieman omaa rahaakin.
Ehkä joku näistä voisi kokea ahaa-elämyksen, et tää on kliffaa, kivaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat