ÄLÄ HURAHDA LAHKOJEN PIIRIIN! VARO, VARO!
ÄLÄ HURAHDA LAHKOJEN PIIRIIN! VARO, VARO!
Iltalehdessä 5.syyskuuta 2013 eräs nainen kertoo karmivan tarina, kuinka hän hurahti( joutui) lahkoon ja mitä sitten tapahtui. -- Samanlaisia tarinoita on tää maailma täynnä. On jouduttu jonkin kriisiin esim. läheinen on kuollut,
työpaikka on mennyt, avioero ym. Silloin ihminen on herkässä tilassa eikä ole aina todellisuudentajuinen.
Hän hakee jostain lohdutusta esim. menee Jehovan todistajien saliin tai muuten ottaa lahkoihin yhteyttä.
Alku voi olla lumoava. Haavoittunutta " autetaan" kovastikin, mutta sitten vaaditaan pikku hiljaa jäseneksi.
Alkaa ns. aivopesu: Vain meidän yhteisö on ainoa oikea sinulle, tulet onnelliseksi, kun teet niin ja niin.
Jossain vaiheessa yksilö ei enää tajua käyttää omia aivojaan, eikä hänellä ole enää mitään arvostelukykyä.
Hän on niin sanotusti häkkissä. Ihminen on siitä kumma olio, että hänet saadaan uskomaan lähes kaikkeen
mahdollisiin, vaikka tieteellinen ajattelu sen kieltäisi. Ei yhteen järjestöön koskaan mahdu koko maailman todellisuus.
Varoituksen sana : KATSO, MIHIN HYPPÄÄT. Se voi tulla sinulle kalliiksi, jos et osaa arvostella ja miettiä
asioita pitkään ja rauhassa. Moni on menettänyt lahkoille omaisuutensa ja sen jälkeen
myös mielenterveytensä.....
Näin.Rahasta viis mutta nämä lahkojen nuotanvetäjät
kalastelevat usein meidän heikoimpien keskuudessa!
Vaikea asiassa on minkäänlaisia varoituksia antaa, koska ihminen lankeaa noihin ansoihin silloin kun on henkisesti heikoilla, sairastunut tms.
Rahastahan tuossa on kyse ja on moraalitonta hyötyä taloudellisesti esittämällä "muka-auttajaa", tukijaa.
Tuskin ne ketään sataprosenttisen köyhää edes lähestyy. Aiheuttivat aikanaan erään yksinjääneen henkilön kuoleman pääkaupunkiseudulla, siitä on jo vuosia,mutta asiasta oli myös tiedotusvälineissä. Eikä se tapaus ole mikään yksittäinen, henkilöllä oli omaisuutta ja "kimppuunkäyneet" tiesivät sen, tulivat röyhkeästi kotiin.
Järkyttäviä tosikertomuksia löytyy Aila Ruohon kirjasta Päästä meidät pelosta.
Minua eivät kelkkaansa saa, eivät ole edes yrittäneet. Kun on järki päässä, selviää ilman lahkoja, jotka metsästävät vain rahaa.
http://www.nettiet.fi/forum/kulttuuri/1543-Koivuniemen-herran-kultti.html
Tässäkin yksi kauhea uskonlahko.
Tämä sivuston häirikkö on joku helluntailainen. En tiedä tuon tavoitteita.
Juuri tuosta kirjasta minunkin piti mainita. Senhän on kirjoittanut teologi graduaineksista. Luulin tietäväni lahkoista paljon, mutta en kuitenkaan tiennyt läheskään kaikkea. Kirjaa ei voinut lukea kerralla kovin pitkään.
Huh, onneksi on mulla järki tallella ja lompakko tyhjä, niin ei kukaan asiaton kosiskele ja yritä houkuttaa johonkin lahkoihin tai muuhun vilpilliseen "seuratoimintaan"!
Minä en kauhistele enkä ihannoi, en kiellä enkä käske ... mutta.
Minulla oli läheinen työkaveri joka kuului Jehovan todistajiin.
Hänellä oli oma osake ja hän oli oman kukkaronsa herra.
Hän oli henkisesti tasapainossa, hyvin positiivinen henkilö.
Hän ei koskaan puhunut pahaa kenestäkään, oli aina valmis auttamaan eikä tuputtanut kenellekkään uskoaan jos joku ei varta vasten kysellyt.
Kaiken kaikkiaan hän oli hyvä ihminen.
Siinä minun henkilökohtaiset kokemukseni lahkoista ja lahkolaisista.
Paljon on ollut kirjoituksia miten pääsee eroon lahkosta. Taitaa olla täysin toivotonta. Ensin on aivopesty siihen uskoon ja sitten pitäisi päästä eroon. Uhkailu, pelottelu, syyttely ovat lähes joka päiväistä. Ehkä jossain vaiheessa eronnut itse alkaa kokea olevansa uskon tovereittensa suhteen petturi.
Olisikin mielenkiintoista miten tällaisessa tapauksessa eronnut suhtautuu Jumalaansa, voiko hän erota Jumalastaan?
Tämä on aivan eronneen yksityinen asia, eikä näin ollen kuulu kenellekään eikä hän ole siitä millään tavalla tilivelvollinen. Jos jollain on tietoa ja kokemusta, ei tietysti tarvitse vastata.
Olen luterilainen mutta en silti mikään harras uskovainen. Kirkossakin käyn tosi harvoin en edes kerran vuoteen. Tunnen kyllä muutamia Jehovan todistajia ja heistä ei pysty mitään pahaakaan sanomaan. Ovat samanlaisia kuin Mökinmuorin työkaverikin. Silti en kyllä heidänkään uskontoonsa hurahtaisi. Eivät ole edes tuputtaneetkaan sitä.
Mihinkään uskonlahkoon siis en varmaankaan tule koskaan liittymään.
Valtaosa ihmisistä on ok. Jopa politiikassa, uskonnosta puhumattakaan. Mutta aina löytyy lusmuja jotka tekee "tulosta" Asiat on helppo piilottaa julkisuudelta eikä uhrit puhu. Käytännössä ihminen saa luovuttaa / lahjoittaa kaiken järjestölle. Miksi. Ostaako taivaspaikan, vai mitä miettii. Kas siinä se outous.