5+2-dieetti

Vierailija

Onko muita 5+2-dieetillä olevia? Aloitin vasta ja on mielenkiintoista seurata mitä vaikutuksia seuraa. Lähinna yritän tiputtaa painoa 3 kilon verran ja samalla kolesterolitasoa. Verensokeri-arvokin alkaa olemaan siinä kinttaalla että pitäis saada alenemaan.
Muilla kokemuksia?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Viime talvena televisio-ohjelman jälkeen ja aavistuksen koholla olevan kolesterolin vuoksi kokeilin tuota 5+2 rytmiä.
Alkuun oli vaikeaa ja nälkä tahtoi tulla sekä paleleminen oli alun vaikeuksia. Vaikeudet kuitenkin oli lieviä siihen hyvänoöontunteeseen mikä paastopäivien aikana ja jälkeen oli. Ruokien punnitseminen alkuun kannatti ja laitoin ne vielä "Kiloklubiin" niin näin tarkat kalorimäärät.
Välipäivien ruoka-annokset pieneni yllättävän nopeasti. Painokin lähti alenemaan ihan huomaamatta. Erityisesti vaatteet tuli liian isoiksi aika nopeasti.
Elämäntilanteen vuoksi keväällä paastosin vain yhden päivän viikossa, mikä sekin oli oikein hyvä.
Kesällä en paastonnut ollenkaan, mutta söin pienempiä annoksia ja kiinnitin ravintoaineisiin entistä tarkempaa huomiota.
Paino ei ole noussut kesän aikana yhtään ja nyt taas innolla aloitan paaston toteuttamisen.
Syksyn vihanneksia on nyt runsaasti ja ai miten maukkaita sosekeittoja saa tehtyä niistä :)
Suosittelen kokeilemaan ja huomaamaan elinvoiman lisääntymisestä kaiken muun ohella.

Vierailija

Niinhän se on , että laihtuu kun annoskoot pienenee ja kiinnittää huomiota ravintoaineisiin entistä enemmän. Näin toimimalla varmasti kilot karisee ja terveys kohenee ilman erityisiä paastopäiviäkin.

Vierailija

Lainaus:

Niinhän se on , että laihtuu kun annoskoot pienenee ja kiinnittää huomiota ravintoaineisiin entistä enemmän. Näin toimimalla varmasti kilot karisee ja terveys kohenee ilman erityisiä paastopäiviäkin.

Mikäli asia olisi noin yksinkertaista niin maailmassa ei olisi ylipainoisia ollenkaan !!!
Kaikki hyvät keinot ilman rahastusta terveelliseen elämään on hyviä, niin myös paastopäivät.
Laihalla terveelliset elämäntavat omaavalla voi olla korkeat kolesteroliarvot ja paastoamalla niihin voi saada helpotusta.

Kannustetaan kaikkia terveelliseen elämäntapaan ja hyväksytään paasto osana sitä!

Vierailija

Tuo 5+2-dieetti on ikivanha juttu, yli 20 vuotta sitten tuli sitä kokeiltua. Tein niin, että niinä kahtena päivänä join vettä melko lailla ja otin tohtori Tolosen kuitutabletteja, jotka pitivät yllä kylläisyyden tunnetta. Myös monivitamiineja söin dieetin aikana.
Haluaisin vieläkin kokeilla tuota, mutta epäilenpä, että tulokset eivät ole enää niin hyviä, kun tuo kilpirauhasen vajaatoiminta-sairaus tuli kiusakseni yli 10 vuotta sitten.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mikäli asia olisi noin yksinkertaista niin maailmassa ei olisi ylipainoisia ollenkaan !!!
Kaikki hyvät keinot ilman rahastusta terveelliseen elämään on hyviä, niin myös paastopäivät.
Laihalla terveelliset elämäntavat omaavalla voi olla korkeat kolesteroliarvot ja paastoamalla niihin voi saada helpotusta.

Kannustetaan kaikkia terveelliseen elämäntapaan ja hyväksytään paasto osana sitä!

Enhän minä paastoa tuominnut, tarkoitin vain, että kiinnittämällä huomiota ruuan laatuun ja määrään laihtuu. Jos joku haluaa paastota niin siitä vaan. Pelkkä kokonaiskolesteroli ei vielä arvona sinänsä kerro oikeastaan mitään.

Vierailija

Katsoin aikanaa ohjelman,missä tämä englantilainen lääkäri Mosley kertoi tästä 5+2 dieetistä.
Perusterveelle ihan simppeli homma,eikä kovin haastavakaan.
Nythän lehdessä kerrottiin,että tuo Mosley,joka myös itse noudattaa tätä dieettiä,on laihtunut vähän liikaa.
Sitä voi myös toteuttaa luvuilla 6+1 ja sekin toimii,jos ei tarvitse vähentää,kuin muutamia kiloja.
Itse ole vähentänyt kolme kiloa tuolla 6+1:llä 2 kk:ssa.Syön tavallista ruokaa,kohtuu annoksin.

Vierailija

Mikäs on tilanne aloittajalla, onko kiloja karissut?

Itse aloitin ko. dieetin tänään, tupakanpolton lopettamisen seurauksena tulleet ylimääräiset kilot lähtevät Nyt!!!
Aamupäivä on mennyt viilin voimalla hyvin, odotan mielenkiinnolla tulevaa....

Vierailija

Katsoin 21.9 sen ohjelman,5+2.Tämä toimittaja oli saanut kaikki veriarvonsa normaaleiksi
noudattamalla tätä dieettiä ja tietenkin laihtunut.Minä olen noudattanut sitä 6+1 dieettiä,
dieettipäivä on joko lauantai,tai sunnuntai.Ei ole vaikeeta.
Ei minulla ole kyllä ,
kun muutama lisäkilo,mutta tässä iässä (60 v.)saa painonsa kanssa olla tarkkana,sillä ruoka maistuu hyvin ja ne kilot tulevat ihan hups vaan,vaikka"mitään ei olisi syönyt" !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat