Mannerheim

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Mannerheimin myyttiä on käynyt lohkomaan kovan sarjan
tutkija Juhani Suomi.
Ja varsin ansiokkaasti,Marskihan oli melko pelokas,vetäytyvä
ja tyttömäinen tavoiltaan suomalaiseen rintamajermuun
verraten.
Korkean iän vuoksi vain vältti sotasyyllisyyden patu!

Kommentit (11)

Vierailija
Putteporsu

tutkija Juhani Suomi.
verraten.

Elikkä haaskalinnut saalistaa jälleen. Mainitsemasi "tutkijakin" kuuluu siihen "kovaan sarjaan" joka korppikotkan lailla pelkurimaisesti tulee repimään saalistaan tämän kuoleman jälkeen rahankiilto silmissään.
Raukkamaisen säälittävää toimintaa. Jos todella olet tuota mieltä, mitä kirjoitit, niin olen todella pahoillani puolestasi.

Vierailija

Juuri noin, olen samaa mieltä!
Se kommunismipropakanda on joidenkin (onneksi vain enää muutaman) päähän juurtunut niin syvälle, että se pistää esittämään tuollaista tolkkurajoitteista aivopierua!

Vierailija

Lainaus:

Se kommunismipropakanda on joidenkin (onneksi vain enää muutaman) päähän juurtunut niin syvälle, että se pistää esittämään tuollaista tolkkurajoitteista aivopierua!

No jo on tässäkin mielipide-sallittakoon!

Vierailija

Putteporsu

tutkija Juhani Suomi.
verraten.

Elikkä haaskalinnut saalistaa jälleen. Mainitsemasi "tutkijakin" kuuluu siihen "kovaan sarjaan" joka korppikotkan lailla pelkurimaisesti tulee repimään saalistaan tämän kuoleman jälkeen rahankiilto silmissään.
Raukkamaisen säälittävää toimintaa. Jos todella olet tuota mieltä, mitä kirjoitit, niin olen todella pahoillani puolestasi.

Jollain sitä pitää kait vetää itsensä esille, Suomi tekee tuota, muutenhan miehestä ei kukaan edes tietäisi. Hävetkööt!

Vierailija

Ja mitä tuleekaan aikoinaan uusimmasta exästä.... sitä me tuskin saadaan lukea tai nähdä.....tulee julkisesti valoon setat ja muut...

Vierailija

Lainaus:

Kommunismipropakanda? Olen pitänyt Juhani Suomea porvarillisesti ajattelevana keskustalaisena johtuen hänen suorastaan fanaattisesta ihastuksestaan Urho Kaleva Kekkoseen. Oletko tutustunut Suomen Kekkos-teoksiin?
Samaa voisi päätellä siitä tavasta, jolla Suomi suomii Koivistoa. Suomi ei missään tapauksessa ole kommunisti, vai onko sinulla esittää muista todisteita.

Joillekin Mannerhein oli ja on edelleen puolijumala, toiset näkevät hänessä pieniäkin piirteitä. Riippuu siitä miten haluaa jälkikäteen kuvitella.

Juhani Suomen loppupäätelmä on selvä: ”Mannerheim on ehkä paras esimerkki siitä, ettei tärkeää ole se, millainen kansakunnan johtaja on, vaan se, millaiseksi hänet kuvitellaan”.

Vierailija

Mitä jos Juhani Suomi olisi tehnyt Urho Kalevan Kekkosesta muotokuvan hänen muutaman viimeisen vuotensa perusteella?
Mannerheim säilytti intelligentiansa loppuun saakka, mikä ilmenee hänen kirjeenvaihdostaan.
Mannerheim oli kaukonäköinen kosmopoliitti, joka kirjoitti ns. Paasikivi-Kekkosen linjan näkyviin jo 1918:
"Koko maailma olisi saanut nukkua paljon rauhallisemmin
jos ainakin Pietarissa heidän (bolshevikkien) poliittinen keskuksensa olisi hävitetty ja siten luotu pohja tuleville hyville suhteille. Venäjää ei voi pyyhkäistä pois, niin että siihen kohtaan kartalle jäisi iso valkoinen läiskä. Nyt vain on vaikea tietää, kumpi on parempi, uusi vai vanha Venäjä. Aavistan, ettemme voi välttää yhteenottoja sen kanssa, ne tulevat ennemmin tai myöhemmin..."

Vierailija

Mitenkähän Juhani Suomi olisi hoitanut ne tilanteet, mistä Mannerheimin oli selvittävä? Voisi kirjoittaa kirjan siitä, vaikka jälkiviisas on helppo olla, niin silti. Heh!

En lue moista roskaa, on kirjasta sen verran lehdissä kerrottu, että minulle riittää.

Vierailija

Lainaus:

Mitenkähän Juhani Suomi olisi hoitanut ne tilanteet, mistä Mannerheimin oli selvittävä? Voisi kirjoittaa kirjan siitä, vaikka jälkiviisas on helppo olla, niin silti. Heh!

En lue moista roskaa, on kirjasta sen verran lehdissä kerrottu, että minulle riittää.

-Se nyt näyttää selvältä että lukutottumuksesi on toisaalla.
Saanko arvata: Valitut palat ja Seiska ;) Hehe
Varmaan ovatkin siulle riittävää sivistystä! Da da

Vierailija
Putteporsu

-Se nyt näyttää selvältä että lukutottumuksesi on toisaalla.
Saanko arvata: Valitut palat ja Seiska ;) Hehe
Varmaan ovatkin siulle riittävää sivistystä! Da da

-Mutta taaplaamme toki niin eri tavalla tahoillamme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat