Mukavaa sunnuntaita

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Valmistelen lähtöä sienimetsään eilen samoilin huvikseni ja löysin hyvän paikan, joko on muilla tallessa sieniä miten paljolti?

Kommentit (10)

Vierailija

Keräisin ja tykkäisin syödä, vaan kun en tunne seutua eikä ainakaan ole osunut silmään sellaista pikkukuusikkoa, josta voisi löytää niitä oikeita siniharmaalakkisia syöntisieniä. Jotain rouskuja varmaan. Kaikenmaailman epämääräisiä ruskeita sammalessa kasvavia ruikuloita en kerää.

Vierailija

Lainaus:

Keräisin ja tykkäisin syödä, vaan kun en tunne seutua eikä ainakaan ole osunut silmään sellaista pikkukuusikkoa, josta voisi löytää niitä oikeita siniharmaalakkisia syöntisieniä. Jotain rouskuja varmaan. Kaikenmaailman epämääräisiä ruskeita sammalessa kasvavia ruikuloita en kerää.

"Syöntisieniä"????Mitä?

Vierailija

Joo.Sää olisi ollut mitä parhain sienimetsälle,mutta ongelma on se,että saa kerätä vain niitä sieniä,joita tuntee
ja minä tunnen vaan sen punaisen,valkopilkkusen sienen ja sitä ei saa syödä.

Vierailija

Onneksi sellaisia tappavan myrkyllisiä sieniä ei suomessa montaa lajia ole, monesta toki kipeeksi ittesä, tai ainakin vatsansa saa.

Vierailija

Juu, jotkut voi tuhota maksan salakavalasti, se on jo mennyttä ennekun kerkee hoitoon henkiin jää mutta maksavaurioita on saattanut jo tulla.

Vierailija

Lainaus:

Joo.Sää olisi ollut mitä parhain sienimetsälle,mutta ongelma on se,että saa kerätä vain niitä sieniä,joita tuntee
ja minä tunnen vaan sen punaisen,valkopilkkusen sienen ja sitä ei saa syödä.

Joo! Onhan tuokin syy olla menemättä metsään, varsinkaan sieniä keräämään.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kylläpä löysit hyvän sienipaikan. Olin tänään mieheni kanssa katsomassa löytyykö puolukoita tai sieniä. No puolukoita vain kourallinen ja sieniäkin vain vähäsen. Lieneekö täällä kuivuus vaikuttanut asiaa . Kerään vain niitä sieniä mitä varmasti tunnen , mutta heikonlaisesti nyt on. Minulle rouskut olisivat niitä parhaita ja rouskut , mutta enempi kangassieniä löytyi. Mitä muuten valmistat sienistä ? Ryöppäsin pariin kertaan ja tein syksyn ensimmäisen salaatin , loput pakastin . Siis syksy on alkanut. Metsässä oli muuten hieno kävellä , sää oli todella sopiva.

Vierailija

Lainaus:

No joo,mutta onhan siellä puolukoita,(ja hirvikärpäsiä) !

Hirvikärpäset ovat todella epämiellyttäviä. Tarpeeksi kun niitä inhoaa, laittaa päähän metsään mennessä "tyllihatun"
eli sen sellaisen verkkotekeleen, josta "huntu" laskeutuu yli kasvojen ja olkapäiden, on kuin hyttysverkko.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat