Sivut

Kommentit (8075)

Vierailija

Pääsiäinen on mennyt ja elämä jatkuu. Ortodokseilla on pitkät pääsiäisperinteet ja onhan meilläkin. Pääsiäinen on kokonaisuudessaan hieno juhla.

HKK

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vappu ei oikeasti ole minulle juhlapäivä millään muotoa.

Lapsena, silloin oli vapaapäivä koulusta-siivottiin kotonani.

Toki silloin kun lapset olivat vielä pieniä, munkkia paistoin ja valmistin siman.

Serpentiiniä ja ilmapalloja oli kaikkialla.

-Ei enää.

Kaupasta voin ostaa yhden munkin.-Imelää simaa en.

Näköjään, kuvassani on kuitenkin munkkia ja simaa v. 2015. 

Vierailija

Kotosalla se Vappu menee ihan mukavasti.
Sama juttu kuin Samettiruusulla että ennen tuli simat ja munkit tehtyä, nyt kaupan sima kelpaa aivan hyvin ja muutama rinkelimunkki. Ostan paistovalmiina kaupasta, nopeat tuoreet munkit syntyy:)
Toivotaan aurinkoista säätä Vapuksi, nyt on luvassa viileämpää.

-mummo minäkin

Minulla oli oikein mukava lauantaipäivä. Vierailimme ystävien kesämökillä ja saimme nauttia auringosta sekä maukkaista tarjottavista. Päivä oli sanan varsinaisessa merkityksessä lepopäivä.

Hyvämielen kuvassa on jo ilmeisesti koivu pienellä hiirenkorvalla.

Minun mökille lähtöni menee varmaankin kesäkuulle.

Käväisin tänä aamuna tyttären luona ja varmistin että nuorempikin koulupoika selviytyy kouluun aamutoimien jälkeen.

Käyn siellä loppukevään joka maanantaiaamu.

Jääkaapin oveen tyttäreni oli laatinut seuraavan huoneentaulun...

Mukavaa Vapunaikaa kaikille!

:)

Vierailija

Kevät jarruttelee näköjään ihan kunnolla tuloaan. Viime yönä mittari kävi pakkasella mutta aamuaurinko sulatti huurteet nopeasti. Sääliksi käy pikkulintuja jotka ovat jo pesimispuuhissa. Oikein hyvää kevättä tänne kaikille ja kyllä se lämmin kohta tulee.

mummo

Tänään pitkästä aikaa oli kaunis aurinkoinen päivä. Luonto on kauneimmillaan ja linnuilla pitää kiirettä omissa touhuissaan. Toivottavasti yöpakkaset eivät enää kurita kasvustoa. Onneksi köynnösruusu elpyi vaikka välillä näytti yhden kylmän yön jälkeen kärsineeltä. Kuvassa on Puotilan kappeli joka valmistui vuonna 1859 viljamakasiiniksi ja muutettiin kirkoksi vuonna 1963. Keväistä vehreyttä ympärillä.

Hyvämielellä onkin kevät vehreämpää kuin täällä keskemmällä Suomea.

Eipä mitään, loppuviikosta onneksi on luvassa lämpimämpää. Linnutkin tarkenevat paremmin.

Ensi kertaa näin täällä kaupungissa etupihallani punakylki rastaan, Mökilläni olen havainnut.

Kirjosiepotkin ovat saapuneet puhumattakaan perus räkälästä. Niitä on aina runsaasti.

Kevään ensimmäiset kukatkin alkavat heräilemään.

Nyt ajattelin taas istuttaa Nina Weibull ruusua 3kpl etupihalleni.

Joskus on sitä minulla ollutkin ja onnistunut sen hävittämään. Hyvä talvenkestävä lajike on.

---Äitienpäiväksi sain pojan ja tyttären perheiltä Hortensian ja Orchidean. Omat haasteensa on noissa kukissa minun hoidettavaksi, niin kastelussa kuin lannoituksessakin.

Hortensia meneekin ulos vähän myöhemmin.

Oli miten on, mukavaa on puuhastella näitten kukkien kanssa.

:)

Vierailija

Hyvä kun selvisin ilman sydänkohtausta ensin ruotsi-suomi pelistä ja nyt vielä venäjä-suomi pelistä. Olipa jännittävää. Konjakki auttoi pahimpaan jännitykseen!

Sateiset terveiset kaikille jääkiekon ystäville ja tietysti kaikille muillekin. Tänään on satanut kokopäivän, joten mikä sen mukavampaa kuin istuskella sisällä, lueskella ja nyt illalla alkaa peli. Otin eilen kauppamatkalla kuvan kukkivasta puusta, mutta en tiedä mikä koristepuu on kyseessä. Ainakin oksat olivat  kukkia täynnä. Toivotaan nyt että ilma muuttuisi vähän kesäisemmäksi.

Vierailija

Kaksi mukavaa asiaa nostaa mieltä. Tuli toivottu vaalitulos ja MM-kulta. Jospa nyt suomalaiset olisivat hetken onnellinen kansa. Vaalien tulos ei kaikkia miellytä, mutta kiekkokulta korvannee tilannetta.
Kunhan sää vielä muuttuisi kesäisemmäksi.

Vierailija

Tosiaan, toivoin vilkkaampaa äänestysaktiivisuutta EU-vaaleissa suomessa, mutta kaikkia ei eurovaalit kiinnostaneet. Toivottavasti valituksi tulleet ovat napakoita ja uskaltavat pitää suomen puolta. Aika näyttää.

mummo

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat