Sivut

Kommentit (8106)

Tänään Helsingissä vietettiin Poliisinpäivää. Ilma oli mitä parhain ja tuntui hienolta kuunnella Espan  lavalla poliisisoittokunnan konserttia. Kauppatorilla oli poliisiveneitä joihin sai mennä tutustumaan, ratsuja ja kaikkea muutakin kivaa myös lapsille. Hyvä kun positiivinen tapahtuma oli nyt kun tuo ikävä poliisien ampumatapaus oli niin lähellä. Sympatiat poliiseille!

mummo

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei mummo, kuulolla ollaan...

Kirjoitan myös tuonne murteisiin. Sinne olen ystävilleni lähettänyt viestiä jo vuosia.

Nyt aloitan tänä iltamassa myös vuosittaisen Kansalaisopiston kirjoituspiirissä kulkemisen.

Sinne kirjoitan sukuni historiaa, faktaa.

Mutta piipahdan täällä myös silloin tällöin.

Kuvani on Puolangan Hepokönkäältä. Se on aika lähellä mökkiäni. N. 30km. Tytär kävi siellä lauantaina kahden poikansa kanssa retkeilemässä...

Hyvää syksyn alkamista kaikille mukaville ihmisille.

:)

Syysterveiset Suomineidon päälaelta Nuorgamista.
Perinteisellä ruskaretkellä olemme jälleen.
Tosin ruskaa on niukasti, kun sää on vielä kesäinen täällä pohjolan perukoillakin.
Eilen kävimme Norjan puolella Pykeijassa Varangin vuonon rannalla.
Olipa ihastuttava paikka,  niin kaunis, siisti ja hiljainen pikku kylä.
Siellä kannattaa käydä, jos matka näille nurkille sattuu.
Meillä matka jatkuu ja seuraava kohde onkin sitten tuttu Inari, jonne lähdemme torstana kolmeksi päiväksi.
Mukavaa syksyä kaikille!

Vierailija

Samettiruusulla ja Annilinalla ihanat matkailukuvat, olisinpa siellä minäkin.... On mukavaa lukea ja katsella matkoista, näin pääsee ainakin mielikuvitusmatkalle mukaan. Tänä kesänä käytiin Tukholmassa ja Tallinnassa joissa on mukava piipahtaa tuttuudesta huolimatta. Tukholmassa oli suku tapaaminen.

Vierailija

Onkohan täällä ketään Jorma Kääriäisen musiikin ystäviä. Minusta hänellä on niin sopiva ääni vaikkapa vanhoihin Elviksen kappaleisiin.

Rock

Vierailija

Minun suosikkeja ovat edelleen Danny, Tapio Rautavaara, Juhani Markola

Näiden artistien lauluja kuuntelen mielelläni. On tietysti muitakin, mutta tässä kolme suosikkia.

mummo

Vierailija

Dannyn vanhoja levytyksiä kuuntelen yhä mielelläni. Reijo Taipale oli yksi suosikkini.
Olen nauttinut tästä leppeästä syksyn tulosta, toivottavasti tulee pitkä ja lämmin syksy, kauniita ruskan värejä odotan.

Olen musiikin kuuntelussa ns. suurkuluttaja.

Kuuntelen laidasta laitaan, niin kevyttä musiikkia, oopperoita , hengellistä musiikkia, rockia, sinfonioita jne...

Oikeastaan on aika vaikeaa nimetä ketään erityisesti koska suosikkeja on paljon...

Minäkin olen musiikin suurkuluttaja mutta joitakin rajoituksia on. Kuitenkin kaikilta musiikinaloilta löytyy suosikkeja´, niin lastenlauluista oopperaan saakka. Klassinen baletti on myös kymmenen kärjessä.

Vierailija

Sisareni ystävä kävi tänään hakemassa omenia, kun niitä on  yli oman tarpeen.

En ole vuosiin häntä tavannut kuin ohimennen.  Oli mukava kahvikupposen ääressä muistella teiniaikoja, kun opettelimme tanssimaan, tyttöparissa tanssimme.

Totesimme, että tanssireissut on nykyään jääneet aika vähiin.

Olipa mukava tapaaminen!

Metsäketo on loistava ja Waltteri Torikka, Diandra ,Jarkko Ahola...

Omenoista puheenollen...

Pidän seuraavasti valmistetusta paistoksesta:

Kuorin kotimaiset omenat, halkaisen ne ja poistan siemenkodat.

Panen omenan puolikkaat pellille paistopaperin päälle. Ripottelen pinnalle kanelia ja päälle hunajaa. Paistan uunissa n. 200 astetta...niin että ne ovat pehmenneet.

Nautitaan vaniljakastikkeen kera. -Itse ostan ko. tuotteen kaupasta.

Vierailija

Yhtiössämme on pienet ulkoremontit käynnissä. Omasta yhtiöstä pari miestä auttelee ammattikirvesmiestä minkä pystyy. Itse olen ottanut "kahvi-kaisan" roolin, eli keittelen päivällä miehille kahvit. Hyvin on kelvannut ja kiitosta tuli kuumasta kahvista etenkin sadepäivänä. Itsestäkin tuntuu hyvältä kun voi ilahduttaa vaikkapa noinkin pienellä asialla.

mummo

Vierailija

Niin, kyllä arjessa voi ilahduttaa toisia monilla eri tavoilla, vaikkapa kahvit keittämällä, kuten Mummo on tehnyt. 

Kerään marjoja tutuille iäkkäille ihmisille, en niistä palkkaa tarvitse, mutta usein haluavat jotenkin korvata.   Olenkin sanonut, että jos välttämättä jotakin haluat antaa, niin kahvipaketti riittää. 

Kävin juuri puolukoita poimimassa, maanantaina vien niitä yhdelle tutulle mummukalle.

Saan hyvän mielen itsekin.

Mukavaa oli käydä pojan poikani 18-vuotis syntymäpäivillä. Hän on nyt täysi-ikäinen.

Samalla juhlimme myös hänen veljensä 16-vuotis syntymäpäiviä.

Veljeksillä ovat niin lähekkäisesti syntymäpäivät, joten aina heitä juhlitaan samalla kertaa.

Vierailija

Onneksemme meidänkin tuttujen nuoret haluavat viettää vielä syntymäpäiviään ystävien kesken. Kesällä meitä kokoontui eri ikäisten joukko viettämään  nuoren 20-vuotispäiviä ja hyvin juttu luisti nuorten ja vanhojen parissa. Mekin vanhukset saamme annoksen nuorten iloisesta energiasta!

tätiliini

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat