Sivut

Kommentit (8137)

KIva ajatus nuo lahja-albumit, uskoisin että ovat mieluinen lahja saajalleen.  Itsestäkin tuntuu siltä, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä mukavampi on selata "muistojen" albumia. 

Kuvassa pieni sininen orvokki sinnittelee yhä kiven kolossa.  Kaikille teille toivotan reipasta syksyä ja sytytellään valoja pimeisiin iltoihin.

Vierailija

Ihana orvokki ! Minä   kyselin lapslta mistä kuvista pitävät ja annoin omat albumit kun muuttivat kotoa Ennen kyllä oli valokuvia paljon enemmän , kun nyt  tietkoneella  titty  voi  tettää tai tulostaa. Itse pidän enemmän juuri valokuvina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hei, albumi harrastus on lahjana kiva idea. Olimme häissä ulkomailla ja kuvasimme ja videoimme ahkerasti koska sukulaisista olimme vain me paikalla pitkästä lennosta johtuen. Häälahjaksi annoimme tuoreelle avioparille häävideon ja painatimme valokuvista hääalbumin. Myöhemmin vanhemmatkin sukulaiset saivat osallistua "video häihin"

täti

Oletteko maistaneet Pomelo-hedelmää? Ostin sellaisen koska se näytti niin hyvältä ulospäin, mutta pettymys oli hedelmän maku. Paksujen kuorien sisällä oli vähän greipin makuista hedelmälihaa joka sekin oli kovin kuivaa. No, tulipahan kokeiltua.

Vierailija

Minä olen tänä syksynä useaan kertaan ostanut vesimelonia kokonaisena ja palana. Kovasti on makeudessa olut eroja, mutta aina yhtä ihanan hyvää. Pikkulapset pitää kovasti miedosta mausta.

Vierailija

Olen toisinaan ostanut kokeeksi hedelmiä joita ei ennen olla maisteltu   Mutta niitä tuttuja tulee eniten ostettua   

Käytän paljon kotimaisia juureksia , kaaleja ja marjoja  ja sieniä.    En ole koskaan laittanut  mitään kurpitsasta vaikka varmaan herkullinen on 

Hyvämieli on löytänyt erikoisen hedelmän. En ole maistanut.

Tulee nyt paljon nautittua pakastemarjojani-lähinnä mansikkaa ja vadelmia. Mustikkamannapuuroa vaniljakastikkeella...

Kotimaisia omenoita jonkin verran erilailla...

----

Eilen vierailin 82-vuotiaan sisareni luona. Hän asuu mukavassa säätiökerrostalossa. Möi omakotitalonsa neljä vuotta sitten.

Vein lukemista: Kodinkuvalehtiäni.

Hän on paljon tehnyt erilaisia käsitöitä, maalannut tauluja, ikoneja, harrastanut koristeveistoa tehden kaappikelloja ym. puutöitään, nyplännyt pitsiä, neulonut, kutonut mattoja, kuultokudoksia, virkannut pitsiä...paljon...

Kuvasin hänen pöydältään nyplättyjä kukkia...

Olen paljon nettiin kuvannut hänen kättensä töitä, jotka tulostan ja taltioin kansioon. Luovutan ne mm. hänen adoptiopojalleen kera kirjoituksien.

Mukavaa päivää!

:)

Onmukavaa kun kirjoittele ja laitatte kuvia tänne osioon. Kurkkaan mielenkiinnolla onko jotakin uutta ilmaantunut. Samettiruusun sisko on tehnyt hienoja käsitöitä. Hyvä kun olet taltioinut käsityöt kuviksi. aamulla oli ihan reipas pakkanen ja varpunen oli tullut lämmittelemään räystään reunalle. Oikein hyvää syksyä teille kaikille ja kuulaita syys-säitä.

Vierailija

Kesäsipuli on ihanan makuinen, varsnkin varret   Yrteistä  Ruohosipulia ,persiljaa , ja tilliä  käytän eniten  Mies teki kerran pihlajanmarja hyytelöä oli ihanan makuinen liharuokien kanssa

Vierailija

Katselen mielelläni MasterChef Australia kilpailua. Kovatasoista joukkoa on amatöörikokitkin kisassa.  Sitä kyllä ihmettelen kun kilpailijoille annetaan esim. tehtäväksi monimutkainen jälkiruoka ja valmistukseen menee aikaa monta tuntia. Resepti näyttää olevan jopa 6-sivuinen.  Kuitenkin kerrotaan että se on jonkin ravintolan listalla. Miten ne siellä ravintoloissa ehtivät tekemään asiakkaille niin monimutkaisia jälkkäreitä? Kertokaa minulle tyhmälle mistä on kyse?

Kotikokki

Vierailija

Usein noissa ruoka ohjelmissa niin monimutkaisia ja pientä piperrystä ruuaksi tekevät Ja raaka-aineetkin usein aika ouoja  Nuorillekkin olisi hyvä ohjelma jossa ihan tavallsia ruokia ja ruokaympyrää neuvottaisi Kun koulujen kotitalous tunnit vähenee  ja moni nuori pienillä rahoilla ehkä syrjääntynytkin

Vierailija

Mies teki jauhelihakastikkeen ja keksi että kuullotti  hyvin pieniä  naurispaloja sekaan ja  hyvi hautuivat kastikkeessa  On tehnyt myös kukkakaalin ja tuoreen herkkusienen  kera .Tai helppo vaikka vaan  vihannessekoitus.

Vierailija

Mihin ne Master shefin kilpailun raaka-aineet käytetään mitkä jää joka kilpailijalta yli? Aina avataan kokonaiset uudet pakkaukset. Olisi mukava tietää hyödynnetäänkö niitä mitenkään.

terveisin säästeliäs

Vierailija

Vietättekö miten Pyhäimiesten päivää, jota nyt Pyhäinpäiväksi sanotaan.  Onko haudoilla  käynti  teidän  perinne    Meille tärkeä   tapahtuma, johon  lapsetkin aikuisenakin  ovat osallistuneet

Vierailija

Nyt sattuu niin että Pyhäinpäivänä on mieheni syntymäpäivä. Olen miettinyt pääni puhki mitä kekisin yllätykseksi. Ei kuitenkaan mikään tasavuosipäivä, vaan ihan joku mukava ylläri. Ehkäpä ystäväperheen voisi kutsua yhteiselle aterialle. Olemme sitä mieltä, että pienikin asia on juhlan arvoinen    näin vanhemmalla iällä. Kaikille tervettä syksyä toivottaa mummo

Muuten pyhäinpäivänä sytytän terassilla lyhtyyn kynttilän ja siinä muistan kaikkia poisnukkuneita läheisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin ne Master shefin kilpailun raaka-aineet käytetään mitkä jää joka kilpailijalta yli? Aina avataan kokonaiset uudet pakkaukset. Olisi mukava tietää hyödynnetäänkö niitä mitenkään.

terveisin säästeliäs

Tuskin niitä  raaka-aineita roskiin heitetään, luulisin että  ne hyödynnetään läheisessä  ravintolassa. Mielenkiintoinen ohjelma , ilo katsella millaisia taitureita nämä kilpailijat ovat ja nämä upeat humoristiset tuomarit.

Vierailija

Nyt on varattu viikon matka Kreikkaan  ensi toukokuulle. Mukavaa matkan odotusta ilmassa.

Me viemme kynttilät haudoille ennen pyhäinpäivää asiointireissun yhteydessä, kun asutaan vähän kauempana.

Nimim. matkalahjakortin voittanut

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat