Vierailija

Hei vaan kaikille! Tänään päivällä törmäsin tämän kaupungin keskustassa ihmeellisiin kerjääjiin. He kertoivat veljensä kuolleen ja haluavansa sen takia nyt avustusta. Minä olisin saanut ruusun, jos olisin heitä avustanut. Tämä ei voi olla rehellistä toimintaa!

Sivut

Kommentit (35)

Lainaus:

Hei vaan kaikille! Tänään päivällä törmäsin tämän kaupungin keskustassa ihmeellisiin kerjääjiin. He kertoivat veljensä kuolleen ja haluavansa sen takia nyt avustusta. Minä olisin saanut ruusun, jos olisin heitä avustanut. Tämä ei voi olla rehellistä toimintaa!

Ei varmaan ole! Ja kuka nyt nuokkuvia kukkia tarvitsee, en minä ainakaan ole pyytänyt. Luultavasti varastettuja tai ilmaiseksi saatuja heille. Näin muuten minäkin juuri bussin ikkunasta tänään yhden sellaisen kukkapuska-miehen uhria etsimässä. Onneksi ei tarvinnut tällä kertaa väistellä.

Myöskin tummaihoiset kuuromykät kiertävät ja ahdistelevat nimenkeräyslappujensa kanssa.
Kuka laittaanimensä, minä en ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ne pitäis ilmoittaa poliisille koska heillä ei ole myyntilupaa,mulle kävi joku vuosi että ruusunkauppiaat oli kaupugissa.En ottanut ruusua mutta yksi nainen otti katsoi ihmeissään kysy multa että mitä sanoin että anna rahaa sille ,hän löi ruusun takas myyjälle se suuttui mulle ja jouduin pakoon kauppaan josta poliisit soitin he nappas porukan sinne oli tullut valituksia muiltakin.Minä järkytyin kun kehitysvammainen sisko käyy yksin lenkillä hymyilis kun saa kukan eikä ymmärrä vaaraa. varotin kyllä henkilökuntaa näistä ne todella kiukkusia .Musta ne jotka henkeen vereen puollustaa pitäis ottaa hoitoon ne.ei ole meidän vika jos kotimaa kaltoin kohtelee.

En voi mennä torille. kävelykadulle, Lidliin tai edes kirkkoon, ilman että joku tulisi jotain pyytämään. Ihme väistelyä, ainakin puoli vuotta tämä on jokapäiväistä. Pitää mennä asioille kiertoteitse, satoi tai paistoi. Oliisi vain vetoaa Schengen-sopimukseen, vaikka tavaratalojen vartijat joutuvat näitä kyöräämään.

Mutta pitäähän meidän kantaa vastuu maailmanveljistämme
ja -siskoistamme.Jo yleinen auttamisvelvollisuus koskee
jokaista Suomen kansalaista ja Unionin säädökset sii-
hen päälle.Ei se paljon meiltä vaadi olla kohteliaita
vieraillemme!

Helsingissä on kuukausittain yli 100 lapsiperhettä vailla vakituista kotia. Kaupungin virastot kiistelevät siitä, kenen vastuulla ongelma on.
Mutta, mutta... arvatkaapas kenelle Helsingin kaupunginvaltuusto vaatii annettavaksi asuntoja ja ilmaista terveydenhuoltoa?
No tietysti näille ulkomaan kerjääjille.

Itkettää lukea moisia juttuja.

Lainaus:

Helsingissä on kuukausittain yli 100 lapsiperhettä vailla vakituista kotia. Kaupungin virastot kiistelevät siitä, kenen vastuulla ongelma on.
Mutta, mutta... arvatkaapas kenelle Helsingin kaupunginvaltuusto vaatii annettavaksi asuntoja ja ilmaista terveydenhuoltoa?
No tietysti näille ulkomaan kerjääjille.

Itkettää lukea moisia juttuja.

Mistä lehdestä olet tämän jutun lukenut ettäs ulkomaan kerjääjille annetaan Helsingin kaupungin asuntoja? Vai oliko ihan satukirja? Itkettää lukea moisia satuja!

"Vai oliko ihan satukirja? Itkettää lukea moisia satuja!"osalainaus

Joskus on vaikea myöntää totuutta, tai onko, ehkä helpompi ummistaa silmänsä, kaikelta siltä, mitä ympärillä tapahtuu? Vai onko luetun ja kuulemisen ymmärryksessä, iso puute tai vajaus, sille ei tietenkään, itse mitään mahda. Ihmiset jotka seuraavat aikaansa, pysyvät ajantasalla, sinä et ilmeisesti kuulu tähän kategoriaan.

Minullekin kävi viime viikolla erikoinen tapaus.Olin käynyt ruokakaupassa ja jätin auton poikkeuksellisesti ulos parkkipaikalle, kiire kun oli. Olin juuri lähdössä, kun ikkunaan koputettiin. Siellä oli viehättävä nuorehko vaalea nainen, joka alkoi viittoilla minulle ja pyysi minua avaamaan ikkunan. Hänellä oli nimikeräyslappu ja työnsi sen kynän kanssa minulle autoon, hymyli kauniisti. Kiire kun oli, ajattelin tämän olevan aivan ok asia. Keräsivät kuuroille. Kirjoitin nimeni ja samalla huomasin tämän olevankin rahan keruuta. Nainen hymyili ja hyväili käsivarttani, joka tuntui epämielyttävältä. Sanoin, ettei minulla ole rahaa ja vedin viivan yli. Jestas kuinka hän suuttui. Hyvä ettei lyönyt minua ja näytti, että potkaisee autoani. Tulipa normaali puhettakin.
Huomioni kiinnittyi rahasummiin 10 - 50 euroa?
Todella röyhkeää.
gastella

Lainaus:

"Vai oliko ihan satukirja? Itkettää lukea moisia satuja!"osalainaus

Joskus on vaikea myöntää totuutta, tai onko, ehkä helpompi ummistaa silmänsä, kaikelta siltä, mitä ympärillä tapahtuu? Vai onko luetun ja kuulemisen ymmärryksessä, iso puute tai vajaus, sille ei tietenkään, itse mitään mahda. Ihmiset jotka seuraavat aikaansa, pysyvät ajantasalla, sinä et ilmeisesti kuulu tähän kategoriaan.

Noh, mistäs lehdestä sitä on luettu se tieto, ettäs Helsingin kaupunki antaa kerjäläisille asuntoja ja ilmaisia terveyspalveluita? Kehtaatkin kirjoitella tälle palstalle valeita, häpeäisit sinä, syntinen valehtelija! Kerro lehden nimi tai kopio artikkeli tänne, mistä olet tietosi saanut. Jos et pysty kertomaan mistä tieto on peräisin, voimme todeta, että valehtelet!

Lainaus:

12:50
Helvettiä ei ole olemassa.

Valehtelu on syntiä, näin minulle on rippikoulussa opetettu. Raamatun mukaan synnintekijät joutuvat helvettiin. Väitätkö, että raamattu ja sitä myöten koko luterilainen kirkko on väärässä?

"Jos et pysty kertomaan mistä tieto on peräisin, voimme todeta, että valehtelet! "

Mikä tuomari sinä olet tällä palstalla, ovatko muut samaaa mieltä olevat valamiehiä? Kuten joku jo kirjoitti, seuraa aikaasi, jos osaat.

Otappa selvää kuinka paljon suomi auttaa somaleita esim ja summa vielä korotetaan,kun ei ole korvanmrekitty niin köyhät kärsii ja aseita ostetaan.Tokko kaikkein köyhimmät tänne edes pääsee,samoin laps kuolleisuus on suuri kun ehkäisyä ei tunneta.Vieraitamme mitä tarkoitit.Toisaalta tuo raamatu vetoaminen ,maaailma on muuttunut siitä päivästä jotta onko aina pakko vedota,kun vertaa ihmjs määrään nyt ja silloin.Minä olen kohtelias aina mutta ei ole oikein että joudun pakoilla jos en anna niin käytös muuttuu.Oventakana kävi nainen mukamas yksin ,onneks koira möykkäs ja otin kiinni sen niin miehen kengän kärki pilkoitti oven takaa löin ovrn kiinni että vois ihan oikeesti miettiä.Miten kohtelias pitää olla 90 v sotaveteraani ryöstetään,menkää kadulle vahtaan ystäviänne että vanhukset saa kulkea.

Lainaus:

"Jos et pysty kertomaan mistä tieto on peräisin, voimme todeta, että valehtelet! "

Mikä tuomari sinä olet tällä palstalla, ovatko muut samaaa mieltä olevat valamiehiä? Kuten joku jo kirjoitti, seuraa aikaasi, jos osaat.

Älä kiukuttele. Jos valehtelet nettipalstalla siitä, että Helsingin kaupunki tai joku muu jakelee ilmaisia etuuksia pelkästään kerjäläisille ja sinua epäillään valehtelijaksi, niin silloin silloin sinun pitää pystyä esittämään faktat siitä, että esittämäsi väite on totta eikä valetta. Tämä väite siitä, että kerjäläiset saisivat Helsingin kaupungilta ilmaisia asuntoja tai terveydenhuoltoa on valetta. Se joka levittelee valheita on valehtelija. Jos sinua suututtaa se, että sinua sanotaa valehtelijaksi, niin lopeta valehtelu ja pyydä anteeksi!

Helsingin uutiset Paikalliset |30.5.2013

Kaupunginvaltuusto päätti eilen, että Helsingissä aletaan pohtia keinoja, joilla maassa oleskeleville romanikerjäläisille voitaisiin tarjota yöpymispaikka pientä maksua vastaan.

Keskustelu liittyi perussuomalaisten Belle Selene Xian aloitteeseen, jossa kerjääjiltä olisi vaadittu kaupungin lupa kerjäykselle.

Pitkän väännön jälkeen valtuustossa hyväksyttiin demareiden Thomas Wallgrenin ehdotus, että virkamiesten on valmisteltava mallia, jolla kerjäläisille tarjotaan edullisia yöpaikkoja.

Wahlgren perusteli esitystään muun muassa sillä, että Helsingin on kannettava vastuu huono-osaisista kuntatasolla. Hänen mielestään ongelmia ei voida sysätä vain kerjäläisten kotimaihin. Kerjäläisten selvä enemmistö tulee Romaniasta ja Bulgariasta, jotka eivät ole kyenneet hoitamaan vähemmistöongelmiaan EU:n tarjoamasta rahoituksesta ja patisteluista huolimatta.

Suhtautuminen yöpaikkojen tarjoamiseen jakoi valtuuston voimakkaasti. Puheenjohtaja Mari Puoskari (vihr) joutui puuttumaan keskustelun sävyyn.
Jo aiemmin valtuusto päätti, että terveyspalveluita laittomien siirtolaisten terveyspalvelut valmistellaan uudelleen niin, että kaupunki ryhtyisi tarjoamaan palvelua omalla kustannuksellaan.

Palveluita vastustavien poliitikkojen mielestä tällainen linjaus vain lisäisi ongelmia, sillä se voisi houkutella lisää kerjäläisiä Suomeen.

Diakonissalaitoksen palvelualueen johtaja Pekka Tuomola totesi Helsingin Uutisissa 29. toukokuuta, että välttämättömien terveyspalveluiden tarjoaminen tuskin lisää kerjäläisten määrää.

– Jos majoitusta järjestettäisiin, niin se kyllä houkuttelisi ja heti lisäisi tulijoiden määrää, arvioi Tuomola.

Valtuuston eilinen keskustelu löytyy tallenteena verkosta: www.helsinkikanava.fi

»

Putteporsu

Mutta pitäähän meidän kantaa vastuu maailmanveljistämme
ja -siskoistamme.Jo yleinen auttamisvelvollisuus koskee
jokaista Suomen kansalaista ja Unionin säädökset sii-
hen päälle.Ei se paljon meiltä vaadi olla kohteliaita
vieraillemme!

Tulipa ymmärrettyä miksi putteporsu täällä käyttää hävytöntä kieltä ja kiukuttelee.
Missäpä sitä muualla kuin "omiensa" joukossa.

Lainaus:

Myöskin tummaihoiset kuuromykät kiertävät ja ahdistelevat nimenkeräyslappujensa kanssa.
Kuka laittaanimensä, minä en ainakaan.

Hyvä gastella!

Lainaus:

Lainaus:

12:50
Helvettiä ei ole olemassa.

Valehtelu on syntiä, näin minulle on rippikoulussa opetettu. Raamatun mukaan synnintekijät joutuvat helvettiin. Väitätkö, että raamattu ja sitä myöten koko luterilainen kirkko on väärässä?

Luterilainen "kirkko" henkensä kera on täysin hakoteillä, helvetti on täällä maan päällä jos on. Kuoleman jälkeen ei todistettavasti ole mitään. Kirkko opettaa mitä luulee tietävänsä, luulee uskovansa. Todisteita ei ole "kirkollakaan". Ei ole "kirkko"kaan nähnyt Jumalaa hengestä puhumattakaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat