Täällä matkailuosiolla on aiheita ja aloituksia laidasta laitaan.
Joka ketjuun ilmaantuu kuitenkin aina joku joka lyttää sekä aiheen että aloittajan.
Joku tiedustelikin tuolla Auschwitz- Birkenau ketjussa millaisista aiheista matkailuosiolla olisi mukava keskustella.
Vastausta ei tullut, niinpä minä avaan kysymykselle ihan ikioman ketjun.
Itse luen mielelläni kaikkea matkailuun liittyvää ilman rajoituksia.
Ja ihan kiva jos niistä syntyisi vielä keskusteluakin.
Siis, minkälaisia matkailujuttuja sinusta olisi mukava lukea ja mistä haluaisit täällä keskustella?
Sivut
Johan on kumma ,jos et osaa itse aloitusta tehdä, kun aihekin pitää muilta valmiiksi kysyä!!
Matkailuun liittyviä aloituksia täällä on aika paljon, mutta järkeviä kommentteja taas vähän.
ymmärrän sen, kosa ei kovin moni matkusta minnekään.
Muistan joitain järkeviä aloituksia jotka esim. nyt tämän aloittaja on lytännyt maan rakoon.
Keskitysleireihin liittyvä aloitus oli mielestäni poliittinen, siksi se oli vähemmän miellyttävä.
No jos vastaan jotain eli luen mielelläni kanssaihmisten matkakokemuksia liittyen kultuuripitoisiin reissuihin.Itse matkustan paljon kaupunkeihin , otan vastaan hotellivinkkejä, ravintolavinkkejä jne.
Taannoin oli kiivas tappelu siitä pitääkö hotellissa olla keittiö eli jääkaappi. Siinä yritettiin kivenkovaa väittää että kyökki on tarpeellinen.
En ymmärrä sitä sillä en mene lomalla laittamaan ruokaa. Ravintoloita on joka paikassa ja aamiaisen saa hotellilta.
Ikuisuuskeskustelu keskitysleireistä on raskasta luettavaa.
Lähden kohta Rodokselle syksyn lämpölomalle. Tuskin uskallan mitään reissustamme kirjoittaa....
Miten olisi matkoilla koetut musiikkielämykset?
Niitä löytyy miltei mistä tahansa, jopa Kanarialla olen ollut sinfoniakonserteissa. Pitää vain ottaa etukäteen selvää ja nykyisin se on helppoa, kun on tämä netti.
Hetikö ensimmäisessä vastauksessa moititaan aloitus sekä aloittaja. Mukava on lukea matkakertomuksia matkustajien omista kokemuksista.Saa tietoa uusista kohteista tai vertailla omia kokemuksiaan muiden kanssa.
Taisit itsekin osallistua keittiökiivasteluun jos kantasi on tuo En ymmärrä.
Kuulin tuttavalta joka oli ollut islannissa ,kertoi jotta se oli kokemus parhaasta päästä,kuumat tulivuori lähteet ,ei ihmismassoja ym ,menisin mutta matti kävi kukkarossa .Ei varmaan lentokaan kestäis kauan .Onko teitä jotka on siellä käynnyt.
Voi että,kertokaa vain matkoistanne ihan laidasta laitaan!-Mielelläni lueskelen niitä.Televisiosta seuraan myös kaikenlaisia matkailukertomuksia.
Olen jollain osiolla sanonutkin,että nykyisin pääsen hyvin vähän matkustelemaan ulkomaille mieheni sairauden takia.
Yksin en halua lähteä ja toisaalta isäntäkäkään ei halua,että olen pois pitemmän aikaa kotoa.
No,olenhan nuorempana saanutkin matkailla kohtuullisesti.
Joka kesäiset viiden vrk:n paikkakunnan puutarhayhdistyksen matkat koti-suomessa ja euroopassa ovat virkistäviä.
Islannissa voisi käydäkin...
Ps.En katehdi ketään,joka pystyy matkailemaan.Olen paljon saanut iloa elämältä,elämästä...
Iloitaan niistä asioista,mitä itse kennellekin on annettu!
Lapsiani olen sponsoroinut matkoille...
Minua kiinnostaa islanti. Miten siellä kuljetaan paikasta toiseen , millaista on ruoka, suosittele . Hintataso. Islanti on karun kaunis maa, ainakin valokuvissa, joita ihaillen katson. Haaveenani on istua joskus kuumassa lähteessä.
kirjoitelkaa.
Entä et-n matkat paljonko tulis islantiin maksamaan vinkiks vaan.Olis ainakin erinlainen eikä niin kun minne muutkin menee me myös.
Hei,kävin kerran Unkarissa,Nyireghasan(varmaan väärin kirjoitin)lämpimissä lähteissä oleskelemassa.Tyttäreni kanssa matkailimme.Hän oli silloin 10-vuotias.Aivan ihana kokemus...
Budapestissa tietenkin olimme.
Tervehdys samettiruusu, kirjoittelu jatkuu , hyvä niin. Estradi on vain erilainen kuin se missä tutustuimme. Samalla tavoin joudun sanomaan, etten matkustele, koska mies ei voi enää osallistua ,tällä hetkellä ei edes niille pienillekään retkille. Näin uutena kirjoittajana ihmettelen montaa asiaa tämän sivuston kirjoittajista, joten oli ilo löytää tuttu kirjoittaja! Hyvää syksyä (irkko) samettiruusu, bordercolli (meirami)
Olen käynyt vain sellaisen neljän vai oliko viiden päivän reissun. Vaikka ajankohta oli marraskuussa, saaren valo oli jotenkin uskomaton. Johtuneeko saasteettomuudesta, koska energia saadaan maanuumenista. Tuliperäisiä paikkoja on muuallakin, mutta tässä maassa oli jotenkin maaginen tunnelma. Blue Lagoonissa uidessamme sumu leijui veden yllä, koska oli jo kylmää, mutta se teki paikasta vieläkin mystisemmän. En yleensä välitä mistään "vesileikeistä", mutta tuossa lämpimässä paikassa aika livahti luvattoman nopeasti.
Käytiin sillä tavanomaisella reissulla kasvihuoneessa, jossa banaanitkin kasvoivat. Siellä näin ensi kerran (n. 10 v sitten) zamioculcas-kasveja (kuva), joille ei silloin suomenkielistä nimeä edes ollut. Nyt niitä kutsutaan palmuvehkoiksi ja ovat yleistyneet täälläkin. Itselläni on vieläkin iso sellainen.
Islannissa pääsee seisoskelemaan Amerikan ja Euroopan mannerlaattojen välillä olevalla sillalla. Jotenkin tuli ilkeä tunne alas mustaan veteen katsellessa, kun kerrottiin kuinka laatat hiljalleen eroavat toisistaan. Se on hyvin hidasta, mutta paljonko, senttejä ja aikaa en muista.
Villalankoja ostin. Islanninlampaan villa on ainutlaatuista. Siinä on pitkät peitinkarvat, jotka suojaavat sateelta ja tuulelta ja hienonhieno alusvilla, joka eristää lämmön. Lankaan sekoitetaan molempia. Vieläkin on neulomani villatakki tuolla taas talvea odottamassa.
Islantiin mennessä minusta kannattaa heittäytyä tunnelmaan. Siellähän monet ihmiset vieläkin uskovat maahisiin ja muihin olentoihin. Jotenkin se saattaisi tarttua, jos siellä oleskelisi kauemmin. Me menimme Tukholman kautta, mutta varmaan nykyisin lennetään suoraankin, en ole seurannut. Jäi sellainen tunne, että pitäisi päästä koko saari kiertämään, mutta haaveeksi taitaa jäädä.
No hei bordercolli!(meirami)-Ilo on tavata uudestaan.-Tunnistin sinut tuolta ystävyysrinki piiristä.
Muistan,olet omaishoitaja miehellesi.
Meillä nyt on silleesti,että mies voi paremmin.Sytostaattihoidot ovat taas torstaina.Viime talvi oli aika haastava.
Elä mittää,nyt hän soittelee veljilleen(2) ja tutulleen(oli syöpähoidossa yht´aikaa Oulussa vv. 2005-2006.),josko huomenna menisivät metsälle.
Siis humeetti pelaa ja jalatkin.
Niin,meidän matkailu on ollut sitä toukokuu-syyskuu:Kaupunki-mökki-kaupunki...Ollaan oltukin kuluneena kesänä paljon maalla.Onhan sää suosinut ja toisaalta mieheni viihtyy siellä luonnon rauhassa ja minäkin.
Niin,kävinhän puutarhayhdistyksen matkalla Turku-Kokkola...Hieno!-Erilaisiin paikkoihin tutustuttiin ja mikä parasta-hotellimajoitus ja valmis ruoka!
Mutta,mutta,omaishoitajienkin pitää välillä päästä jonnekin pienelle matkalle aivan itsekseen,ettei uuvu.
(ps.Kyllä minäkin kovasti olen ihmetellyt näitä epä-asiallisia anonyymien kirjoituksia...Näitä lyttäyksiä/lynkkauksia...)
Hyvää syksyä sinullekin-bordercolli!-Jaksetaan-päivä kerrallaan...
Olen ollut Islannissa jo lähes 40 vuotta sitten. laivalla Norjasta. Toinen kerta sitten lentäen. Nyt ei hinnat , siis matkat, ole ylivoimaisen kalliita, on suoria lentoja Helsingistä. En usko että enää sinne menen kun on vielä muutakin näkemättä.
Färsaarilla olen ollut myös.
Nämä molemmat maat liittyvät opintoihin.
Islantiin on parasta mennä keskellä kesää eli heinäkuussa. Siellä on aika kylmää useimpina kuukausina.
Pudotan kyllä teitä maanpinnalle eli ei nyt nuoret islantilaiset usko maahisiin sentään!! Islantia markkinoidaan saagoilla, mutta ei niihin uskominen jokapäiväistä ole sentään. Tunnen aika monta islantilaista, olivat opiskelutovereita aikoinaan. Kieli on vaikeata eli ei muistuta mitään muuta pohjoismaista kieltä.
Eipä haittais,viileys sopisi minulle-astmaatikolle,jos olis sitten niitä lämpimiä lähteitä...
Islanti on suhteellisen kallis maa.Maan kauneus piilee erilaisuudessa.
Meillä on ollut ryhmälle kuljetukset ja niin on varmaan kaikille eli voi ostaa retkiä , opastettuja.
Kalaa siellä olen syönyt ja lammasta tietysti. Naton tukikohdat oli islannissa pitkään, nyt ei enää. Eli islantilaiset ovat kielitaitoisia, tarkoiatn englantia. Löhetvät opiskelemaan ja töihin myös muualle Eurooppaan.
Hintatasolla ei ole paljon merkitystä, koska ryhmämatkat ovat lyhyitä. Hyvän kiertoajelun Reykjavikissa saa, kun nousee paikallisbussiin ja tekee sillä kierroksen eri kaupunginosissa. Lampaanliha on hyvää ja osaavat valmistaa siitä tosi maittavaa ruokaa. Hyljekirkontorniin kannattaa kiivetä, sieltä näkee koko kauniin tilkkutäkin, jolta kaupunki näyttää, kun talot ovat erimuotoisia ja värisiä, mutta sopivat kokonaiskuvaan silti hyvin.
Edelleen haluan Islantiin...
Et-lehti,järjestäkää matka ko.maahan,osallistun...
Olin muutama vuosi sitten Islannissa. Eipä siellä ole kovin lämmintä kesälläkään. Mielenkiintoista nähtävää löytyy on, vain omasta mielenkiinnosta kiinni. Samaan aikaan myös et-lehti teki sinne lukijamatkan, matkan hinta oli n. 1400 e. Itse olin erään toisen lehden matkalla ja hinta oli 950 e. Matkan pituus oli saman to-su. Et-lehden hintaan sisältyi delfiinisafaari, jos säät sallii. Matkailu avartaa ;-))) Kikka
Sivut