Ilmavaivat

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olen potenut mahaongelmia vuoden ajan. Nyt olen huomannut, että jos syön ja juon maitotuotteita, niin ilmavaivat kasvavat ja ääntä tulee ihan ittestään. Onko mitään kotikonstia tai lääkettä, joka auttaisi tähän 'haisevaan' vaivaan? Olen itsekseni epäillyt laktoosi-intoleranssia, mutta kun ei ole tietoa, miten se vaikuttaa ja lääkärit eivät ole oikein kiinnostuneet vanhan ihmisen vaivoista, sanovat, että antaa tulla vaan, kyllä maailmaan hajua mahtuu.

Sivut

Kommentit (260)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Rusinamummo,
Minulla on ihan sama vaiva. Lisäksi mahaan koskeen ja vatsa on löysänä, jos juon maitoa. Minulla todettiin laktoosi-intoleranssi viime keväänä. Eivät vaivat ole poistuneet, vaikka yritänkin välttää maitotuotteita, joita käytän hylana nyt. Mene vain reippaasti lääkäriin ja pyydä lähete tutkimuksiin.
Hyvää vuoden jatkoa Sinulle toivottelee kohtalotoverisi Aluisa

Vierailija

Hei rusinamummo.
Eiköhän meitä ilmavaivoista kärsiviä ole aika paljon.
Apteekista saa ilman reseptiä ilmavaivoihin pieniä pillereitä, mutta nimeä en nyt muista olikohan joku Minifoam?
Ennen lääkäriin menoa voisin suositella omaehtoista kokeilua laktoomittomista maitotuotteista eli HYLA tai INTO.
Eli kaikki tavalliset maitotuotteet pois ja pelkästää laktoosittomia.
Jos lääkäriin menee niin onhan jo kokemus ja tieto tuotteiden vaikutuksesta. Helpottaa sinua ja lääkärin työtä.
Toiseksi suosittelen laktoosittomien ohella maitohappobakteerita sisältäviä tuotteita. Näitä tuotteita on jo kiitettävän hyvin saatavilla. Netistä kannattaa lukea niiden muistakin suotuisista vaikutuksista.
Mukavaa pakkastalvea.

Vierailija

Hei, löysin tällaisenkin keskustelun, kun etsin apua ongelmaani. Se on vatsan turvotus, en juo maitoa ja muuten yritän syödä terveellisesti pieniä annoksia kerrallaan. Silti lähes aina vatsaa turvottaa jonkin ajan jälkeen, kun olen ruokaillut. Tämä turvotus kyllä sitten katoaakin, mutta se ei ole mukavaa kun vaatteet kiristää. Liikun ja elän tervettä elämää, mutta mietin mitä tämä turvotus voisi olla?

Vierailija

Voi,voi,kyllä minullakin perästä kuuluu-ja usein.Lisäksi maha on välillä,kuin potkupallo.Minä en juo maitoa,mutta huomaan,että mitä enemmän lisään ruokaani kuitua,niin sitä enemmän vaivoja tulee.
Harmi sillä kuitu on terveellistä.Lisäksi ilmavaivat,vaikka niitä yrittäisi kuinka salassa päästää,haisevat tosi pahalle.
Suhnuttelija paljastuu varmasti.
En ole käynyt lääkärissä,olen yrittänyt junailla syömisiäni,mutta aina ei sitäkään pysty tekemään.

Vierailija

Kauan sitten eräällä henkilöllä oli ainaisena vaivana ( ilona ) ilmavaivat.
Niinpä sieltä ruispiipusta tuli aina paukkuja.

Hänestä syntyi loru.

Käyn seison tai kävelen p...e soittaa saman sävelen.

Näin pieni kevennys hankalaan vaivaan.

Vierailija

Minulla vatsavaivoja ja ilman muodostumista aiheuttavat tuotteet, joissa on hiivaa. Tuore ruisleipä on pahin. Olenkin alkanut ostaa leipää, jonka valmistuksessa ei ole käytetty hiivaa ollenkaan ja vaivat pysyvät poissa.
Joskus, kun kaupasta on luomuleipä lopussa, joudun ostamaan tavallista, ja vatsa ilmaisee kyllä kohta, mitä sitä on tullut syödyksi! :)

Vierailija

Ja raastettu kaali ja kaikki hiilihappoiset juomat. Välillä tuntuu, että mitä vain suuhusi pistät ja et pääse heti liikkumaan niin kyllä ollaan raskaana jo parin tunnin kuluttua syömisestä.
Työelämässä olevalle se on melkoinen riesa, kun ei pääse minnekkään pakoon ja kohta on synnytys jo käynnissä.
Miettikääpä sitä!

Vierailija

Siinähän te luettelitte kaikki ruuat mitä ei voi syödä. Tämä vaikuttaa hyvin yleiseltä vaivalta, mutta on kyllä ikävä. Itse syön enimmäkseen näkkileipää, en ainakaan tuoretta hiivaleipää. Maitoa juon niin vähän kuin suinkin ja sekin laktoositonta.Joka kerta kun lähtee kylään on itsensä lääkittävä, koska itsekin loukkaannun ihmisistä jotka narisevat kahvipöydässä.
Hätä apuja ovat tietysti maitohappo lääkitys ja apteekista saa Locek(onkohan oikein kirjoitettu) nimistä lääkettä ja sitten on kyllä reseptilääke Omeprazol, se on ollut minulle paras lääke, ja voi syödä melkein mitä vaan.Aamuisin otan sellaista kuin Mulkosan (maitohappokäynyt heratiiviste), ruokalusikallinen puoleenlasiin vettä, silmät kiinni ja kurkusta alas.Tämä aine on nimittäin niin pahan makuista, ettei mikään myrkkykään ole niin pahaa. Mutta tehokasta, ei turvota!!!!
Brinna

Vierailija

Itsellä nuo ilmavaivat ovat jotenkin jaksottaisia, söin tai join sitten mitä tahansa.

Joskus huomaan myös että kun olen stressaantunut jostakin syystä, niin vatsa kyllä reagoi siihen. Mieheni sanookin usein että vaiva on vain "korvien välissä" eikä siinä mitä syön! Tähän olen kyllä itsekin usein päätynyt.

Ärtyneen paksusuolen oireiluhan on juuri tuollaista ja kun se on pahana niin kyllä piisaa ilmaa ja röyhtäilyjä vaikka millä mitalla. Sen kanssa vain on opittava elämään ja tuota vaivaahan sairastaa iso osa suomalaisista.

Eli otetaan asiat löysin rantein niin kyllä sen vatsassa huomaa!

"yksinkertainen mummo"

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Voi,voi,kyllä minullakin perästä kuuluu-ja usein.Lisäksi maha on välillä,kuin potkupallo.Minä en juo maitoa,mutta huomaan,että mitä enemmän lisään ruokaani kuitua,niin sitä enemmän vaivoja tulee.
Harmi sillä kuitu on terveellistä.Lisäksi ilmavaivat,vaikka niitä yrittäisi kuinka salassa päästää,haisevat tosi pahalle.
Suhnuttelija paljastuu varmasti.
En ole käynyt lääkärissä,olen yrittänyt junailla syömisiäni,mutta aina ei sitäkään pysty tekemään.

==================

joo, samoja vaivoja. Tässä ketjussa tulikin nuo pierettävät ruuat esille, mutta
tuohon kuitujuttuun...sitä pitäs olla ja tykkään kamalasti ruisleivästä, mutta
ei voi...sen lisäksi mulla tulee tuo potkupallomaha, suorastaan rantapallo välillä
eikä maha toimi.

No, nyt olen muutaman viikon ajan syönyt jogurttin kanssa myslia ja se on
kyllä helpottanut turvotukseen ja tuonut apua mahantoimintaan. Mutta
ei tuohon paukutteluun..pitänee hakea apteekista lisäksi niitä lääkkeitä.

PaukkuPeppu

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niinpä!!!

Tiedän hyvin, mistä puhutaan!

Oli tosi hauska kevennys tuossa aiemmin tähän hankalaan ja
kiusalliseen ongelmaan!

Tässä vähän lisää kevennystä: Mummeli meni lääkäriin ja sanoi,
että hänellä on sellainen vaiva, että pierettää ihan hirveästi,
mutta ei ne haise eikä niistä mitään ääntä lähde.

Jaha,jaha, sanoi tohtori, antoi lääkkeet ja mummeli lähti kotiin.
Vähän ajan kuluttua mummeli tuli takaisin, oli tosi vihainen ja
sanoi: 'mitä ihmettä Te mulle annoitte? Nyt ne pierut haisee
aivan kamalalle, mutta ei niistä kylläkään mitään ääntä lähde!'

Tohtori sanoi: 'jaha,jaha, hoidetaan seuraavaksi rouvan kuulo kuntoon.'

Vierailija

Ilmavaivat ovat todella kiusallisia! Olen kärsinyt niistä lähes koko(aikuis)ikäni, ainakin niin kauan kuin muistan.
Nyt vanhempana kuvaan on tullut mukaan vielä tahdosta riippumaton paukuttelu. En siis useinkaan pysty ennakoimaan, milloin päästän ilmaa - ja usein erilaisin äänitehostein.
Olen niin nolona, etten osaa oikein tehdä mitään - pitäisikö pyytää anteeksi ja selitellä, etten todellakaan voi asialle mitään... vai olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Meidän kulttuurissamme peräpään ääniä pidetään todella hävettävinä.
Apteekin käsikauppalääkkeet (Cuplaton yms) eivät auta lainkaan, eivät liioin maitohappobakteerivalmisteet tai funktionaaliset elintarvikkeet = jugurtit, joita kovasti mainostetaan.
Jonkin verran apua olen saanut uudesta Immodium Plus -ripulilääkkeestä. Muistaessani otan pillerin ennen ihmisten ilmoille lähtemistäni.
Laktoosi-intoleranssista ei kohdallani liene kyse; käytän todella vähän, tuskin lainkaan maitotuotteita. Hapanmaitotuotteet ja juustot eivät kaiketi aiheuttane kyseisiä vaivoja.
Kahvi ja hiilihappojuomat ovat mustalla listallani, ne todella turvottavat ja lisäävät paukuttelua.
Matkoilla vaivani yleensä pahentuu - jopa sellaisissa maissa kuin Saksa, jossa hygieniataso on korkea ja ruokakulttuuri ei juurikaan eroa täkäläisestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat